Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2013

Αφράτη Τυρόπιτα με Σόδα

Η πιο εύκολη και αφράτη τυρόπιτα που έχω φτιάξει!
Η διαφορά από τις άλλες τυρόπιτες είναι ότι τα υγρά υλικά δεν μπαίνουν στη γέμιση. Δημιουργούν ένα υγρό μείγμα, που προστίθεται πάνω από τα στρωμένα φύλλα, τα διαποτίζει και τα μαλακώνει, με αποτέλεσμα η πίτα να γίνεται εξαιρετικά αφράτη, ακόμα και την επομένη ημέρα, αν, βέβαια, περισσεύσει!
Η τυρόπιτα αυτή είναι ιδανική για πρωινό και, αν ψηθεί μέσα σε φόρμα, εξαιρετική για μπουφέ.
Δοκιμάστε τη!



Υλικά συνταγής
(Για 14 κομμάτια)

8 φύλλα χωριάτικα για πίτα, στρογγυλά (χρησιμοποίησα τις Εβρογεύσεις)
⅔ φλιτζανιού ελαιόλαδο
400γραμ. τυρί Φέτα, τριμμένη με το χέρι
200γραμ. φρέσκο ανθότυρο, τριμμένο
200γραμ.γιαούρτι, 2%
330 ml σόδα αναψυκτικό
2 αυγά, ελαφρά χτυπημένα
Αρκετό φρεσκοτριμμένο πιπέρι
2 κουταλιές σουσάμι

Οδηγίες






Ανακατεύουμε μέσα σ’ ένα μπολ τα τυριά και τους προσθέτουμε αρκετό φρεσκοτριμμένο πιπέρι.








Λαδώνουμε ένα στρογγυλό ταψί, διαμέτρου 35εκ.
Ανοίγουμε τη συσκευασία του φύλλου πάνω στον πάγκο εργασίας.
Διαλέγουμε ένα καλό φύλλο και το αφήνουμε στην άκρη, τυλιγμένο με μία πετσέτα.



Τοποθετούμε δύο φύλλα λαδωμένα μέσα στο ταψί, αφήνοντάς τα να εξέχουν και τα πασπαλίζουμε με μία ποσότητα τριμμένων τυριών.
Κομματιάζουμε με τα χέρια μας κάθε ένα από τα υπόλοιπα φύλλα. Τοποθετούμε δύο κομμάτια φύλλου τσαλακωμένα μέσα στο ταψί, τα ραντίζουμε με ελαιόλαδο και τα πασπαλίζουμε με τα τυριά.



Συνεχίζουμε κατά τον ίδιο τρόπο, μέχρις ότου τελειώσουν όλα τα φύλλα και τα τριμμένα τυριά.




Γυρίζουμε προς τα μέσα τα φύλλα που εξέχουν από το ταψί και καλύπτουμε την πίτα με το φύλλο που κρατήσαμε στην άκρη, όχι εντελώς τεντωμένο.
Κόβουμε την πίτα σε κομμάτια και την αλείφουμε με το ελαιόλαδο που μας έχει απομείνει.







Χτυπάμε μέσα σε ένα βαθύ μπολ τα αυγά, προσθέτουμε το γιαούρτι και ανακατεύουμε, μέχρι να ομογενοποιηθούν τα υλικά.
Προσθέτουμε και την υγρή σόδα και ανακατεύουμε με προσοχή, γιατί αφρίζει. 









Περιχύνουμε την πίτα και την αφήνουμε να σταθεί 10-15 λεπτά για να απορροφηθεί μέρος του υγρού μείγματος. Πασπαλίζουμε με λίγο σουσάμι.





Ψήνουμε την πίτα σε προθερμασμένο φούρνο στους 170°C, στον αέρα για περίπου 40 λεπτά ή μέχρι να ροδίσει.



Όταν ψηθεί, την αφήνουμε λίγο να κρυώσει. Μετά την κόβουμε και τη σερβίρουμε.


Καλή όρεξη!

27 σχόλια:

  1. Πολυ νοστιμη φαινεται Ελενη μου!
    Γεια στα χερια σου!
    Εξαιρετικη επιλογη τα φυλλα απο τις Εβρογευσεις, ειναι σαν σπιτικα κι εγω τα χρησιμοποιω οταν δεν εχω χρονο να ανοιξω (που συνηθως δεν εχω!!!)...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ! Όντως είναι νόστιμη και απίστευτα αφράτη!
      Το συγκεκριμένο φύλλο μου αρέσει πολύ, γιατί όντως μοιάζει με σπιτικό.
      Δεν μπορώ να ανοίγω κάθε φορά.
      Καλό σου απόγευμα!

      Διαγραφή
  2. Έχω πάρει υλικά για τυρόπιτα, την φτιάχνω με στρώσεις και την περιχύνω με αυγά και γάλα, σήμερα θα δοκιμάσω την δική σου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο, Λίλα, χαίρομαι που με εμπιστεύτηκες και τη δοκίμασες!
      Είδα τα σχόλιά σου στο FB περί της ταχύτητας με την οποία καταναλώθηκε!
      Σ΄ευχαριστώ πολύ!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  3. Κι έχω μιαν αδυναμία στις τυρόπιτες... άλλο πράγμα!!! Υπέροχη σου έγινε Ελένη μου!!!!!! Νοστιμότατη...
    Καλή σου μέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου, αν δεν την έχεις ήδη δοκιμάσει, να την δοκιμάσεις αυτή την πιτούλα με την πρώτη ευκαιρία. Θα σε καταπλήξει, μια και σου αρέσουν οι τυρόπιτες!
      Καλό σου απόγευμα!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  4. Στις πίτες ειδικά σε εμπιστεύομαι απόλυτα Ελένη!
    Ότι έχω δοκιμάσει από σένα είναι πραγματικά πολύ αξιόλογο!
    Εύκολη πίτα και ιδιαίτερη χάρη στη σόδα!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ που με εμπιστεύεσαι, Ερμιόνη μου, και για τα καλά σου λόγια! Το εκτιμώ πολύ! Δοκίμασε κι αυτή την πίτα και θα με θυμηθείς! Είναι πανεύκολη, ευπαρουσίαστη και νοστιμότατη!

      Φιλάκια

      Διαγραφή
  5. Πως να αντισταθείς σ' αυτήν την λαχταριστή τυρόπιτα??
    Εξαιρετική Ελενάκι μου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όποιος του αρέσουν οι πίτες, όσο αρέσουν σ' εμένα, δεν τους αντιστέκεται καθόλου, Έλενά μου! Είναι πραγματικά υπέροχες, χορταστικές και με μεγάλη ποικιλία υλικών! Ένα πλήρες και νοστιμότατο γεύμα.

      Καλώς σε ξαναβρίσκω και καλό φθινόπωρο!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  6. Αυτή η πίτα πρέπει να ετοιμαστεί ΑΜΕΣΑ καλή μου Ελένη.
    Έχω δοκιμάσει να "ποτίσω" με υγρά το φύλλο, αλλά ήταν μόνον αυγά, γάλα και λίγο λάδι. Εδώ η σόδα κάνει σαφώς την διαφορά όπως το μπεϊκιν πάουντερ φαντάζομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και βέβαια πρέπει να τη δοκιμάσεις άμεσα! Με τη σόδα και όλα τα υπόλοιπα "υγρά" υλικά γίνεται τέλεια! Η σόδα, το αναψυκτικό, δίνει την απαραίτητη υγρασία που χρειάζονται τα φύλλα για να "δέσουν" με τα τυριά. Κάνει και την πίτα πολύ αφράτη.
      Baking powder δεν χρησιμοποίησα ούτε χρησιμοποιώ στις πίτες.

      καλό βράδυ και πολλούς χαιρετισμούς!

      Διαγραφή
  7. Μα τι απλό!!!!!!!!!!!!!
    Μου αρέσει γιατί έχει πολύ φύλλο που το αγαπώ τόσο πολύ.
    Πανεύκολη και η νοστιμιά κάνει μπάμ!!!

    Είμαι φαν της τυρόπιτας και αυτή μου έκανε μεγάλο κλικ.
    Το σουσάμι την ενισχύει ακόμα πιο πολύ!!!

    Σε φιλώ Ελένη μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όντως είναι απλή και με υπέροχο αποτέλεσμα, Χρυσαυγή μου!
      Περιμένω να τη δοκιμάσεις, αφού σου έκανε κλικ και να πεις τις εντυπώσεις σου!
      Το σουσάμι μου αρέσει πολύ στις σπιτικές πίτες. Τις κάνει πιο νόστιμες.

      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  8. Αφράτη και ιδιαίτερη!
    Ομολογώ ότι με ξάφνιασε η ποσότητα αλλά και το ίδιο το αναψυκτικό!
    Η εμφάνισή της όμως αδιάψευστος μάρτυρας!

    Φιλάκια πολλά-πολλά!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το αναψυκτικό στην αρχή σε προβληματίζει αλλά μέσα στο φούρνο ενσωματώνεται με τα άλλα υλικά και δίνει στην πίτα όγκο, κάνοντάς τη πολύ αφράτη, χωρίς επί πλέον υγρασία.
      Δοκίμασέ τη, όταν θα βρεις ευκαιρία!

      Πολλά πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  9. Είπα και ξαναείπα και δεν θα βαρεθώ να το λέω!Οι πίτες είναι το αδύνατο σημείο μου!Όλα μπορώ να τα στερηθώ,την πίτα όμως όχι.Και από τα χεράκια σου Ελένη μου,αυτή η λαχταριστή τυρόπιτα αποκτά άλλη αξία!!!Την σόδα την έχω επανειλημμένως δοκιμάσει στις πίτες με έτοιμο φύλλο και πάντα είχαν αυτή την επιθυμητά φουσκωτή όψη.Οι κοντινές σου φωτογραφίες είναι πραγματικά σκέτη αποπλάνηση..τόσο ζωντανές που έχω την ψευδαίσθηση ότι αν απλώσω το χέρι θα κλέψω ένα κομματάκι!Τι μαρτύριο αλήθεια!
    Εύγε Ελένη μου,γειά στα χεράκια σου!!
    Σε φιλώ πολύ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ, Φωτεινή μου, που γνωρίζεις και έχεις δοκιμάσει αυτή την τεχνική!
      Δίνει στην τυρόπιτα άλλη εμφάνιση και νοστιμιά.
      Πολύ θα ήθελα να σε κερνούσα πραγματικά και να μην περιμένεις από την ψευδαίσθηση της οθόνης!
      Σ' ευχαριστώ πολύ, καλή μου.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  10. Th ftiaxnei mia fili mou kai m aresei paaaaara poly!!!!
    Efkoli kai poli nostimi!!!!
    Filakia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαίρομαι που σου αρέσει, Πέπη!
      Είναι όντως ιδιαίτερη αλλά πολύ νόστιμη.

      Φιλάκια

      Διαγραφή
  11. Το πόσο αφράτη είναι αυτή η τυρόπιτα, φαίνεται στις φωτογραφίες, Ελένη!Η τυρόπιτα είναι ίσως η πιο αγαπημένη πίτα και με τον τρόπο αυτό, σίγουρα είναι πεντανόστιμη! Καλοφάγωτη.
    Καλό μήνα, καλό Φθινόπωρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αφράτη αφράτη η τυρόπιτά σου Ελένη μου, την είδε η κόρη μου και όπως καταλαβαίνεις μπήκε στο πρόγραμμα της εβδομάδας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλό μήνα και γλυκο φθινόπωρο να έχεις Ελενάκι μου..την αφράτη τυρόπιτά σου με πρωταγωνίστρια τη σόδα ήδη την έβαλα σε λίστα αμέσου εκτελέσεως γιατί μιλάει η λέξη αφράτη απο μακριά..τα τρουφάκια με το κέικ και το ινδοκάρυδο πολύ πρωτότυπη επίσης..σου στέλνω πολλά φιλάκια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. καλησπερα!! αυτό το μείγμα με την σόδα μπορεί να μπει και σε πίτες με σπιτικό φύλλο; σε άλλου είδους πίτες, εκτός τυρόπιτας...;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Την έκανα με φύλλο "Ζαγορίσιο" και έγινε τέλεια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Με ενδιαφερει πολυ να ξερω απο τι αλευρι ειναι φτιαγμενη η πιττα. Ευχαριστω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Την έκανε χθες, υπέροχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή