Τετάρτη 1 Αυγούστου 2012

Γλυκό Κουταλιού Πράσινο Νεραντζάκι


Μ' ένα ιδιαίτερο σε γεύση αλλά πολύ μυρωδάτο και αγαπημένο μου γλυκό κουταλιού που συνηθίζεται στην περιοχή μου, φτιαγμένο με μια παλιά οικογενειακή συνταγή θα σας ευχηθώ καλό μήνα! Ας είναι γλυκός και χαρούμενος ο Αύγουστος, με όλα τα καλά του καλοκαιριού!
Μία θεία μου αγαπημένη μας έστελνε κάθε χρόνο αυτούς τους άγουρους, πικρούς αλλά γεμάτους άρωμα καρπούς, κομμένους από το περιβόλι τους. Διάλεγε πάντα τα μικρά νεραντζάκια, ενώ τα υπόλοιπα τα άφηνε να ωριμάσουν, για να φτιάξουμε το χειμώνα το κίτρινο τυλιχτό νεραντζάκι!
Σήμερα πολύ σπάνια συνηθίζουν να φυτεύουν νεραντζιές στα περιβόλια, όπως έκαναν παλιά. Οι νεραντζιές σήμερα θεωρούνται μάλλον διακοσμητικά δένδρα και τις βρίσκουμε σε όλες τις γειτονιές, τους δρόμους και τους  περιβόλους των εκκλησιών. Φυσικά, όπου υπάρχουν νεραντζιές, θα υπάρχουν αυτή την εποχή και πράσινα μικρά νεραντζάκια!  Σπεύσατε!
Μην φοβηθείτε τη διαδικασία της παρασκευής του γλυκού που φαίνεται λίγο χρονοβόρα, διότι κάθε στάδιο απαιτεί ελάχιστο χρόνο. Το αποτέλεσμα θα σας πείσει ότι άξιζε να δοκιμάσετε!




Τα Υλικά


45-50 πράσινα νεραντζάκια σε μέγεθος καρυδιού
1 ½ κιλό ζάχαρη
3 ½  ποτήρια νερό
Ο χυμός δύο λεμονιών



Οδηγίες


Πλένουμε καλά τα νεραντζάκια, τα βάζουμε σε μια κατσαρόλα, ρίχνουμε τόσο νερό, όσο να τα σκεπάζει, και τα βράζουμε για 45 λεπτά (ο χρόνος μετράει από τη στιγμή που το νερό αρχίζει να βράζει).

Στο διάστημα αυτό τα νεραντζάκια πρέπει να έχουν μαλακώσει και να τρυπιούνται εύκολα µε ένα πιρούνι.
Αν μας φαίνονται σκληρά, τα βράζουμε λίγο περισσότερο.
Όταν μαλακώσουν αλλά να κρατάνε, τα κατεβάζουμε από τη φωτιά και τα ξεπλένουμε πολλές φορές µε κρύο νερό.


Τρυπάμε τα νεραντζάκια με ένα καλαμάκι για σουβλάκι από την πλευρά του κοτσανιού, μέχρι απέναντι, για να φύγουν οι σπόροι που αναπτύσσονται εσωτερικά. Τα ξεπλένουμε πάλι πολλές φορές με κρύο νερό.
Τα βάζουμε μέσα σε μια κατσαρόλα µε κρύο νερό και τα αφήνουμε εκεί για 4 ημέρες, αλλάζοντας το νερό 2-3 φορές την ημέρα. (Αν κάνει πολλή ζέστη, τα διατηρούμε μέσα στο ψυγείο).




Δοκιμάζουμε, αν έχουν ξεπικρίσει, διαφορετικά τα αφήνουμε περισσότερο, αλλάζοντας το νερό.
Όταν έχουν ξεπικρίσει, όσο εμείς θέλουμε, είναι έτοιμα και ετοιμάζουμε το σιρόπι. Βάζουμε τη ζάχαρη µε το νερό σε μια κατσαρόλα και τα βράζουμε για 15 περίπου λεπτά. Μετά αφήνουμε το σιρόπι να κρυώσει εντελώς.
Ρίχνουμε τα νεραντζάκια μέσα στο σιρόπι, σκεπάζουμε την κατσαρόλα και τα αφήνουμε για 24 ώρες.





Την επομένη βράζουμε το γλυκό κανονικά, μέχρι να δέσει το σιρόπι.
Το κατεβάζουμε από τη φωτιά και το αφήνουμε να κρυώσει. Την άλλη μέρα, αν το σιρόπι είναι πηχτό και τα νεραντζάκια δεν έχουν βγάλει νερό, τότε το γλυκό είναι έτοιμο, ρίχνουμε το χυμό λεμονιού και το μοιράζουμε σε αποστειρωμένα βάζα.





Αν το σιρόπι είναι αραιό, το ξαναδένουμε, προσθέτουμε το χυμό λεμονιού  και μετά βάζουμε το γλυκό ζεστό σε καθαρά και στεγνά βάζα. Τα κλείνουμε καλά και τα βάζουμε ανάποδα, μέχρι να κρυώσουν εντελώς.




Προσοχή: το σιρόπι πρέπει να είναι αρκετό, ώστε να καλύπτονται καλά τα νεραντζάκια.

    

22 σχόλια:

  1. Καλό μήνα να έχουμε, υπέροχο και μυρωδάτο σαν το γλυκό σου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα και καλό μήνα, Λίλα μου!
      Κερνάω με πρωινό καφεδάκι!

      Διαγραφή
  2. Καλό μήνα Ελένη μου. Να είστε καλά.
    Είναι από τα πιο αγαπημένα γλυκά του κουταλιού, από την παιδική μου ακόμη ηλικία.
    Εχω να το φτιάξω 5 χρόνια, από τότε που είχα άδεια εγκυμοσύνης, και ήμουν "αραχτή".
    Μακάρι να μπορούσα και φέτος :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα, Πηνελόπη μου!
      Είδες που το νεραντζάκι σου θυμίζει εποχές αράγματος; Πολύ ωραίο το βρίσκω αυτό.
      Του χρόνου να σκεφτείς να μαζέψεις νωρίς, είναι υπέροχο γλυκό.
      Καλημέρα και όλα τα καλά!
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  3. Καλό και γλυκό μήνα.
    Φέτος οι νεραντζιές της γειτονιάς ήταν γεμάτες από τους ώριμους καρπούς κι έτσι δεν έδεσαν μικρά καθόλου, κάποιες πιο μακρινές δεν τις πρόλαβα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξανθή μου, με εκπλήσσεις! Πώς και δεν πρόλαβες, μάλλον θα ήσουν στο χωριό.
      Εγώ εξακολουθώ να τα παίρνω από το παλιό περιβόλι της θείας μου!
      Φέτος ήταν τύχη που είχαμε διακοπές νωρίς.
      Πρόλαβα να κάνω αρκετά.
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  4. Γλυκιά μου Ελένη γειά σου! Για άλλη μια φορά μου θύμισες ένα αγαπημένο γλυκάκι της παιδικής μου ηλικίας. Το λάτρευα σαν παιδι αυτο το γλυκάκι. Επειδή όμως στην Ξάνθη δεν είχαμε Νερατζιές (τις γνώρισα αργότερα στην Αθήνα) το γλυκάκι αυτο το αγοράζαμε και όχι πολύ συχνά. Η πεθερά μου κάνει νεράτζι το μεγάλο που δεν ειναι το ίδιο. Αυτο το μικρό είναι υπέροχο!!
    φιλάκια πολλά, καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου Έρη, σε γυρνάω πάλι πίσω και μεγαλώνει η νοσταλγία σου!
      Τι να κάνω που θέλω να συμπεριλάβω στις συνταγές όλες τις τοπικές συνήθειες.
      Αυτό το γλυκάκι είναι ξεχωριστό και κάνει ωραία διακόσμηση στις τούρτες.
      Το χρησιμοποιούσαμε κι έτσι!
      Καλή σου μέρα, καλή μου, και καλό μήνα!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  5. Καλό μήνα Ελένη μου! Υπέροχο το γλυκό σου και είμαι σίγουρη ότι είναι πολύ αρωματικό... αλλά για τη μαμά μου που το λατρεύει!!! Είναι το μόνο γλυκό του κουταλιού που δεν τρώω... Γεια στα χεράκια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι έλεγα, Κική μου, ότι θα το είχες φτιάξει!
      Το γλυκάκι αυτό είναι πολύ αρωματικό αλλά έχει ιδιαίτερη γεύση που σε πολλούς δεν αρέσει. Εμείς δεν συμπαθούμε τα πολύ γλυκά που σε λιγώνουν.
      Σε ευχαριστώ πολύ, καλό μήνα να έχουμε!

      Διαγραφή
  6. Ελενάκι μου αν καταφέρω να βρω μικρά νεραντζάκια, αυτό το γλυκό δεν θα μου γλιτώσει!!!
    Τέλειο και οι φωτογραφίες σου το αναδεικνύουν τόσο όμορφα!!!!
    Φιλιά, καλό μήνα να χουμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλενά μου, να το τολμήσεις! Φαίνεται λίγο δύσκολο αλλά δεν είναι. Απλά θέλει το χρόνο του γιατί είναι πικρό, όμως αυτό είναι και η ιδιαιτερότητά του!
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.
      Καλό μήνα και πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  7. Καλό μήνα Ελένη.
    Μακάρι να είναι γλυκός όπως το γλυκάκι σου.
    Νομίζω είναι το πιο κλασσικο γλυκό κουταλιού. Εδεσε τέλεια.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα, Μάριον, και καλό μήνα!
      Ανταποδίδω τις γλυκιές ευχές και οφείλω κέρασμα!
      Φιλάκια1

      Διαγραφή
  8. Δεν λέω ποτέ όχι σε ένα καλοφτιαγμένο και μυρωδάτο γλυκό του κουταλιού!
    Πολλά φιλιά Ελένη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γι' αυτό κι εγώ σε κερνάω , πολύ ευχαρίστως!
      Μας άρεσε πολύ, θυμήθηκα τα παιδικά μου χρόνια αλλά κρίμα, για να το ξαναφτιάξουμε, πρέπει να περιμένουμε του χρόνου!
      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  9. Πω πω !!! το χρώμα του είναι απίθανο, φαντάζομαι την γεύση του!!!!!!
    γεια στα χεράκια σου Λενάκι και του χρόνου να είσαι καλά !!!!!!!!

    φιλια πολλά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, Μαράκι!
      Πράγματι πέτυχε και δεν έγινε πολύ γλυκό γιατί μας αρέσει να πικρίζει λίγο, αυτό ξεχωρίζει από τα άλλα. Μας άρεσε πολύ.

      Φιλάκια1

      Διαγραφή
  10. Ελένη μου, θα περιμένω να κεραστώ από το δικό σου υπέροχο νεραντζάκι, που τα χεράκια σου το έφτιαξαν τέλειο! Όσο και να προσπαθήσω, δεν νομίζω να πλησιάσω το δικό σου αριστούργημα!

    Καλά να περνάτε και σας στέλνω την αγάπη μου.
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζαμπία μου καλή, θα σε έχω υπόψη μου του χρόνου πια!
      Σε ευχαριστώ πολύ για τον υπέροχο έπαινο που μου έγραψες, καιρό είχα να αισθανθώ τόσο καλά!
      Να είσαι καλά που με τιμάς με τόσο ωραία λόγια!

      Φιλάκια και όλη μου την αγάπη1

      Διαγραφή
  11. Καλημερα, επειδή είμαι λίγο άσχετη, όταν έχουμε διπλάσια ποσότητα νερατζιών διπλασιάζουμε και τα υλικά για το σιρόπι ή θα βγεί νερουλό ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή