Τετάρτη 8 Μαΐου 2013

Καρυδόπιτα Κλασική


Ένα κλασικό γλυκό, χωρίς βούτυρο και αλεύρι, αφράτο και νοστιμότατο, το οποίο μπορούμε να το σερβίρουμε το χειμώνα με σιρόπι σοκολάτας και το καλοκαίρι με σπιτικό παγωτό καϊμάκι ή βανίλια.
Η συνταγή που σας δίνω είναι αυτή που έφτιαχνε η μητέρα μου και είχε πάντα εξαιρετική επιτυχία. Μετρούσε τη φρυγανιά, την καρυδόψιχα και τη ζάχαρη με κουταλιές σούπας και όχι με φλιτζάνια, πάντα ανάλογες με τον αριθμό των αυγών που χρησιμοποιούσε.
Είναι μια από τις ωραιότερες καρυδόπιτες που έχω φτιάξει. Κι όπως όλα τα σιροπιαστά γλυκά, είναι καλύτερα να σερβιριστεί την επομένη ημέρα, όταν θα έχει απορροφήσει όλο το σιρόπι!


Τα Υλικά
(Για 10-12 κομμάτια)

12 μέτρια αυγά, βιολογικά
12 κουταλιές χοντροκομμένη καρυδόψιχα
12 κουταλιές τριμμένη φρυγανιά
12 κουταλιές ζάχαρη
2 κουταλάκια baking powder
½ κουταλάκι τριμμένα γαρίφαλα
1 κουταλάκι ξύσμα αψέκαστου πορτοκαλιού
1 κουταλάκι τριμμένη κανέλα
50ml κονιάκ

Για το σιρόπι
2½ φλ. τσαγιού ζάχαρη
2½ φλ. τσαγιού νερό
2 ξυλάκια κανέλας
1 κουταλιά χυμός λεμόνι

Επί πλέον
1 κουταλιά βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου
1 κουταλιά τριμμένη φρυγανιά
10-12 μισά καρύδια

Οδηγίες

Βάζουμε μέσα σ’ ένα μπολ όλα τα στερεά υλικά, δηλαδή το καρύδι, τη φρυγανιά, τα μπαχαρικά και το baking powder, και τα ανακατεύουμε, για να αναμειχθούν.
Βουτυρώνουμε καλά ένα μέτριο ορθογώνιο ή στρογγυλό ταψάκι ή ένα πυρίμαχο σκεύος και το πασπαλίζουμε με λίγη φρυγανιά.




Χωρίζουμε προσεκτικά τα ασπράδια από τους κρόκους.
Χτυπάμε στο μπολ του μίξερ τους κρόκους με τη ζάχαρη, μέχρι να γίνουν μια αφράτη κρέμα. Τους αφήνουμε να περιμένουν.











Σ’ ένα άλλο μπολ χτυπάμε με το μίξερ, σε δυνατή ταχύτητα, τ' ασπράδια με το αλάτι, μέχρι να γίνουν μαρέγκα που να σχηματίζει απαλές κορυφές.





Ρίχνουμε  στο μείγμα των κρόκων το ξύσμα και το κονιάκ και ανακατεύουμε απαλά.





Κατόπιν ρίχνουμε το μείγμα στο μπολ με τα στερεά υλικά και ανακατεύουμε απαλά με μια σπάτουλα σιλικόνης, με κινήσεις από κάτω προς την επιφάνεια.
Τέλος, προσθέτουμε τα χτυπημένα ασπράδια, κουταλιά-κουταλιά, και τα ενσωματώνουμε απαλά, διπλώνοντας με μια σπάτουλα. 







Ρίχνουμε το γλυκό μέσα στο προετοιμασμένο ταψάκι και το ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180º C, για 45 λεπτά.






Αφήνουμε να κρυώσει καλά η καρυδόπιτα.
Όταν κρυώσει η καρυδόπιτα, φτιάχνουμε το σιρόπι, βράζοντας το νερό με τη ζάχαρη και το ξυλάκι κανέλας για πέντε λεπτά. Μετά προσθέτουμε το χυμό λεμονιού.

 


Χαράσσουμε την καρυδόπιτα σε κομμάτια και την περιχύνουμε με το ζεστό σιρόπι, ρίχνοντάς το  λίγο-λίγο με μία κουτάλα, πάνω σε όλη της την επιφάνεια. Διακοσμούμε κάθε κομμάτι με μισή ψίχα καρυδιού.





Αφήνουμε την καρυδόπιτα να κρυώσει καλά και μετά τη σερβίρουμε.


Καλή επιτυχία!

27 σχόλια:

  1. Από τα πλέον κομψά και διαχρονικά γλυκά, η καρυδόπιτα παραμένει πάντα επίκαιρη και αγαπημένη!
    Πράγματι, με μια μπάλα παγωτού είναι απλά υπέροχη και τόσο μα τόσο απολαυστική!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Ερμιόνη μου!
      Πράγματι η καρυδόπιτα είναι διαχρονική και τώρα, που καλοκαιριάζει, με λίγο παγωτό είναι υπέροχη! Κανείς δεν μπορεί να της αντισταθεί!
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  2. Την ίδια περίπου συνταγή εχουμε Ελένη
    Χρόνια πολλά
    Ξανθή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστός ανέστη, Ξανθή μου, χρόνια πολλά!
      Η καρυδόπιτα είναι ένα πολύ δημοφιλές γλυκό στη περιοχή μας.
      Καλό σου βράδυ

      Διαγραφή
  3. Ελένη μου, λατρεύω την καρυδόπιτα! Και με παγωτό και με σοκολάτα και σκέτη! Όπως και να μου τη σερβίρουν θα τη φάω, αρκεί να είναι ωραία σιροπιασμένη! Η συνταγή της μαμάς σου φαίνεται υπέροχη! Μπράβο και σε κείνη και σε σένα που μας τη μεταφέρεις!
    Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Αναστασία!
      Και σ΄εμένα αρέσει πάρα πολύ και βέβαια με αρκετό σιρόπι!
      Είναι αφράτη, ζουμερή και πολύ αρωματική.

      Πολλά φιλάκια

      Διαγραφή
  4. All time classic! Έχω αντίστοιχη συνταγή με ...16άρια στις κουταλιές και συνήθως την κάνω με 8άρια. Υπέροχο γλυκό. Παντός καιρού. Το καλοκαίρι με παγωτό το χειμώνα με ρόφημα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Βαγγελιώ μου!
      Με 8 αυγά θα γίνεται στο μέγεθος κέικ, ενώ με 16 είναι εορταστική! Η ποσότητα των αυγών είναι αυτή που καθορίζει και τις κουταλιές των άλλων υλικών.

      Καλό σου βράδυ

      Διαγραφή
    2. Σε λαμαρινα φουρνου ψηνεται Η χρειαζεται ταψι ανοξοιδωτο

      Διαγραφή
  5. Χρόνια Πολλά!

    Η καρυδόπιτα που μας χαρίζεις σήμερα είναι εξαιρετική.
    Με φρυγανιά, πιστεύω, γίνεται πιο αφράτη και απορροφά καλύτερα το σιρόπι.

    Φιλιά σας από εμάς οικογενειακώς.
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστός ανέστη, χρόνια πολλά, Ζαμπία μου!
      Συμφωνώ απολύτως μαζί σου. Με φρυγανιά η καρυδόπιτα είναι αφράτη, σπογγώδης και πολύ ζουμερή.
      Ακριβώς, όπως μας αρέσει!

      Πολλά πολλά φιλάκια και σ' εσάς.

      Διαγραφή
  6. Ελενάκι μου η καρυδόπιτα είναι από τα πλέον αγαπημένα μου γλυκά!
    Για μένα η καρυδόπιτα πρέπει να έχει μπόλικα αυγά, για να γίνει αφράτη, τσιγκουνιές δεν χωράνε σε αυτό το γλυκάκι!
    Και τα ασπράδια να χτυπιούνται χωριστά, όπως ακριβώς έκανες εσύ!
    Μπράβο για την υπέροχη εκτέλεση!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο, Έλενά μου, το γλυκό αυτό δεν θέλει τσιγκουνιές! Πρέπει να είναι με τα όλα του!
      Χαίρομαι που συμφωνούμε! Σ' ευχαριστώ!

      Φιλάκια

      Διαγραφή
  7. Κλασσική και σταθερή αξία μερικά γλυκά σαν και αυτό !!
    Τα υπερμεγέθη κομμάτια σου με εξιτάρουν! Χορταστικές μερίδες που πραγματικά για μένα δεν θέλουν καμία περαιτέρω συνόδεία παρά μόνο ένα ποτήρι κρύο νερό!!

    Τελικά Ελένη μου, μερικά γλυκά είναι βαθειά αγαπημένα και αξεπέραστα ότι νεόφερτο και αν προκύψει.
    Την έκανες φοβερή και φαίνεται από τις φωτογραφίες ότι είναι πολύ πολύ πετυχημένη!! Μπράβο σου !!

    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις απόλυτο δίκαιο, Χρυσαυγή μου, κάθε κλασικό γλυκό είναι πάντα μια σταθερή αξία!
      Πολύ περισσότερο, όταν ξυπνάει μνήμες αγαπημένες!
      Σ' ευχαριστώ πολύ για τον έπαινο!

      Φιλάκια πολλά πολλά!

      Διαγραφή

  8. Διαχρονικό γλυκό Ελένη μου,από τα πιο όμορφα και έτσι που το βλέπω το λιγουρεύομαι.Με κουταλιές μέτραγε η πεθερά μου τα υλικά για το παντεσπάνι,ένα σιροπιαστο γλυκό που έμοιαζε με το ραβανί πααααααααρα πολύ αφράτο,ίσως το γνωρίζεις γιατί είναι της περιοχής σας το έφτιαχναν σε γιορτές, η διαδικασία παρασκευής του είναι σχεδόν ίδια με της καρυδόπιτας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Κατερίνα μου!
      Το γνωρίζω αυτό γλυκό, το λέμε παντεσπάνι και το έφτιαχνε και η μητέρα μου! Είναι πολύ αφράτο αλλά δεν περιέχει καρύδι ή αμύγδαλο. Γίνεται, όπως η καρυδόπιτα.
      Να είσαι καλά, σ' ευχαριστώ πολύ που μου το θύμισες!

      Φιλάκια

      Διαγραφή
  9. Μου αρέσει πολυ αυτό το γλυκό και γενικα οτι περιέχει καρύδι,η δική σου είναι φανταστική αφράτη όσο πρέπει σιροπιασμενη,μπράβο,χρονια πολλα ,καλο βραδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστός ανέστη, χρόνια πολλά!
      Χαίρομαι που σου άρεσε η καρυδόπιτά μου και ευχαριστώ πολύ που την επαίνεσες!
      Νέλη μου, καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  10. Πολύ ωραία η καρυδόπιτα σου!!!! Χωρίς αλεύρι.....χωρίς βούτυρο???? Πρωτότυπη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Πέπη!
      Είναι μια παραδοσιακή συνταγή της περιοχής μου, εορταστική και αγαπημένη!
      Είναι πολύ αφράτη και δεν θυμίζει την άλλη με το αλεύρι που μοιάζει με κέικ.
      Όταν έχεις χρόνο, κάνεις μια δοκιμή!

      Φιλάκια

      Διαγραφή
  11. πολύ καλό γλυκό να σαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ελενάκι μου τέλειο γλυκάκι, διαχρονικό και πολύ αγαπημένο!!!Φαίνεται απίθανα αφράτη!!!Μου αρέσει πολύ η συνταγή σου!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Ελενάκι!
      Είπα να μην ξεχάσω και τα παραδοσιακά γλυκά της περιοχής μου. Αξίζουν κι αυτά να προβληθούν!
      Χαίρομαι που γνωρίζεις και αγαπάς αυτήν την καρυδόπιτα!

      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  13. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμ!!!!!!!!!!!!!!
    Μοσχοβόλησε μέχρι εδώ Ελένη μου!!!! Λατρεμένο γλυκό... να είχα ένα κομματάκι!!!!
    Φιλιά και χρόνια πολλά και πάλι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πραγματικά πολύ νόστιμη φαίνεται η καρυδόπιτα. Και πολύ αρωματική επίσης. Σίγουρα θα την την φτιάξω!!! Μια ερώτηση μόνο. Τα επιπλέον υλικά που γράφετε στην συνταγή στο τέλος σε τι χρησιμεύουν?

    ΑπάντησηΔιαγραφή