Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2013

Κολιοί στο Φούρνο

“Κι ο κολιός (είναι εξαιρετικός) τον Αύγουστο” λέει ο λαός μας! Αυτό βέβαια δεν άρχισε να λέγεται τυχαία. Όμως πιστεύω ότι κάθε φρέσκο ψάρι είναι εξαιρετικά νόστιμο και εκτός της εποχής του. Έτσι έναν φρεσκότατο κολιό δεν τον τρώμε μόνο τον Αύγουστο αλλά όποτε τον βρούμε!
Και οι συγκεκριμένοι φρεσκότατοι κολιοί έτυχαν ιδιαίτερης φροντίδας. Γέμισαν με διάφορα αρωματικά, αναπαύτηκαν πάνω σε πολύχρωμο «χαλάκι», ψήθηκαν στο φούρνο και συνοδεύτηκαν από βραστό μπρόκολο με αρκετό φρέσκο λεμονάκι. Μια σαλάτα απλή, για να μην καλυφθεί η πανδαισία των βοτάνων που τους συνόδευαν!



 Τα Υλικά

5-6 φρέσκοι κολιοί, μεγαλούτσικοι
4 κρεμμύδια, κομμένα σε ροδέλες
4-5 πιπεριές Φλωρίνης, κομμένες φαρδιές λωρίδες
⅓ του φλιτζανιού ελαιόλαδο
Δύο ώριμες ντομάτες, κομμένες σε φετάκια
Μερικά κλωναράκια μαϊντανού
Αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Γέμιση
4 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένο
1 πιπεριά, κόκκινη ή κίτρινη, ψιλοκομμένη
3 κουταλιές ψιλοκομμένος άνηθος ή δυόσμος
1 κουταλάκι αποξηραμένο θυμάρι
1 κουταλάκι τριμμένο φρέσκο τζίντζερ

Οδηγίες

Καθαρίζουμε τα ψάρια-αφαιρούμε τα εντόσθια και κόβουμε, αν θέλουμε, το κεφάλι- προσέχοντας να μην τρυπήσουμε την κοιλιά τους. Τα πλένουμε καλά, τα αλατίζουμε και τα βάζουμε σε τρυπητό, για να στραγγίσουν.

Ετοιμάζουμε τη γέμιση




Καθαρίζουμε τα σκόρδα και τα λιώνουμε στην πρέσα. Ψιλοκόβουμε την πιπεριά και τον άνηθο, τρίβουμε το τζίντζερ και όλα μαζί τα ανακατεύουμε μέσα σ’ ένα μπολ, προσθέτοντας το θυμάρι, λίγο αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι.






Καθαρίζουμε και κόβουμε τα κρεμμύδια. Πλένουμε τις πιπεριές. Κόβουμε τα κοτσάνια τους, αφαιρούμε τους σπόρους και τις εσωτερικές ίνες και τις κόβουμε στενόμακρα κομμάτια.
Βάζουμε τις πιπεριές και τα κρεμμύδια μέσα σε ένα ταψί ή πυρέξ. Προσθέτουμε μερικά κλωναράκια μαϊντανό. Αλατίζουμε ελάχιστα.




Παίρνουμε ένα-ένα ψάρι και με ένα κουταλάκι γεμίζουμε την κοιλιά του με το μείγμα των ψιλοκομμένων λαχανικών. Κάθε γεμισμένο ψάρι το τοποθετούμε στο ταψί, πάνω στις πιπεριές.









Κόβουμε τις ντομάτες φετάκια και τοποθετούμε 1-2 φετάκια πάνω σε κάθε ψάρι. Πασπαλίζουμε με φρεσκοτριμμένο πιπέρι.
Περιχύνουμε τα ψάρια και τις πιπεριές με το ελαιόλαδο.








Ψήνουμε τα ψάρια σε καλά προθερμασμένο φούρνο στους 190° C για 45 περίπου λεπτά, ανάλογα με το φούρνο και το μέγεθος του ψαριού.

Αν ο φούρνος μας είναι πολύ δυνατός, κατά το ψήσιμο προσθέτουμε ½ φλιτζάνι νερό.
Όταν τα ψάρια ροδίσουν, τα βγάζουμε από το φούρνο.




Τα σερβίρουμε ζεστά και τα συνοδεύουμε με βραστά πράσινα χορταρικά.



Καλή όρεξη!

29 σχόλια:

  1. Μπραβο Ελενη, πολυ καλομαγειρεμενοι οι κολιοι σου! Και τι δεν θα εδινα να ειχα εναν για το μεσημεριανο μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ, Μαρίνα μου, αποδέχομαι το βραβείο!
      Κι εγώ μακάρι να μπορούσα να σου έστελνα μερικά ζεστά ψαράκια!
      Καλό σου μεσημέρι!

      Διαγραφή
  2. Αααα!!!
    Πολύ μ' αρέσει ο κολιός στο φούρνο με λαχανικά!!
    Τον φτιάχνω κι εγώ και μπορείς να κάνεις ότι συνδυασμό λαχανικών θέλεις!!
    Ωραία η φωτογραφία που φαίνεται μέσα το ψάρι! Τη πέτυχες!!!
    Καλημέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκαιο, Πέπη, στο φούρνο διατηρείται μαλακός και παίρνει και τα αρώματα των λαχανικών.
      Μέχρι τώρα τους έψηνα αλλά έτσι είναι υπέροχοι!
      Σου άρεσε, λοιπόν, η φωτογραφία! Χαίρομαι!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  3. Ο κολιός ήταν και είναι από τα αγαπημένα μου ψάρια.
    Η σημερινή σου πρόταση έδωσε ένα εξαιρετικό γευστικό αλλά και οπτικό αποτέλεσμα!
    Ζηλευτό πιάτο!

    Φιλιά σας πολλά Ελένη μου!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Ζαμπία μου!
      Ο κολιός έχει φανατικούς φίλους αλλά και φανατικούς αρνητές- να μην πω εχθρούς!
      Πάντως έχει αρκετό και νόστιμο κρέας και ελάχιστα κόκκαλα.
      Η πρότασή μου είναι λίγο διαφορετική και η γέμιση είχε εξαιρετικό γευστικό αποτέλεσμα!
      Πολλά πολλά φιλάκια!

      Διαγραφή
  4. Ελένη μου εγώ στα ψαράκια έχω τρελή αδυναμία, τα τρώω 365 μέρες το χρόνο, ακόμη και το Πάσχα αν είχα τους κολιούς σου ούτε και θα το κοιτούσα το αρνί!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε καταλαβαίνω απολύτως, τα ψάρια είναι το κάτι άλλο!
      Εσύ είσαι από τις τυχερές, Λίλα μου, διότι βρίσκεις ολόφρεσκα ψαράκια, όποτε θέλεις!
      Κι εγώ αγαπώ όλα τα ψάρια αλλά και τα θαλασσινά.
      καλό σου μεσημέρι!

      Διαγραφή
  5. Παρόλο που ε΄χουμε αδυναμία στα ψάρια φέτος κολιούς δεν φάγαμε, βέβαια ο σύζυγος τα προτιμάει στη σχάρα εγώ έχω πάλι θα ήθελα ψάρι με κρεμμύδια στο φούρνο.
    Δελεαστικό το πιάτο σου Ελένη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στη σχάρα οι κολιοί είναι νόστιμοι αλλά κάπως κλασικοί.
      Έτσι αποκτούν ξεχωριστή γεύση και νοστιμιά.
      Ευχαριστώ πολύ, Ξανθή μου!
      Καλό απόγευμα

      Διαγραφή
  6. Ελένη μου, τι ωραία που τους μαγείρεψες τους κολιούς! Τους έχεις δώσει καλοκαιρινή γεύση που πολύ μου αρέσει στα φαγητά! Κι από χρωματάκια σκίζουν! Μπράβο για αυτό το εμφανισιακά και γευστικά εξαιρετικό πιάτο!
    Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είπα να νεωτερίσω, Αναστασία μου, και αυτό είχε επιτυχία!
      ¨οντως τα χρώματα είναι δελεστικά αλλά συμβάλλουν θετικά και στο τελικό γευστικό αποτέλεσμα.
      Σ' ευχαριστώ πολύ!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  7. Οι κολιοί είναι από τα ψαράκια που μου αρέσουν πολύ!
    Ωραία η ιδέα της γέμισης και μου αρέσει πολύ που τους συνόδευσες με μπρόκολο είναι από τα αγαπημένα μου συνοδευτικά για ψαράκι!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ο κολιός είναι το πρώτο ψάρι που αποφάσισα ότι έπρεπε να αρχίσω να τρώω στην εφηβική μου ηλικία.Βέβαια ήταν στα κάρβουνα με μπόλικο μαϊντανό και λεμόνι.Τον αγάπησα και η δεύτερη φορά ήταν πλακίδια στον φούρνο .Εκείνο το πιάτο,ένα καλοκαιρινό απομεσήμερο,με έκανε να αναθεωρήσεων τις επιφυλάξεις μου για τα ψάρια.
    Ελένη μου ,το έκανες τόσο λαχταριστό!Με μπόλικα λαχανικά,μια πολύχρωμη πανδαισία βιταμινών και ένα πολύτιμο γευστικότατο δώρο στον εαυτό μας και στην οικογένεια μας!
    Καλό απόγευμα!Φιλιά πολλά,πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γελώ με τα πλακίδια.....!!!!!!Φυσικά εννοώ το πλακί φούρνου!!!!

      Διαγραφή
  9. Αγαπώ πολύ τα ψάρια έχοντας και ιδαίτερη αδυναμία στους κολιούς !!! πολύ ωραια η πρόταση σου Ελενάκι μου και πολύ νόστιμη !!

    φιλια πολλά και καλή βδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήλθες, Galazia!
      Να είσαι καλά, χαίρομαι που σου αρέσει η πρότασή μου!
      Καλό σου απόγευμα!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  10. Σκέτος πειρασμός το πιάτο σου Ελένη μου! Σου πέτυχε και στο ψήσιμο φαίνεται στην φωτογραφία που το έχεις ανοίξει! Με το μπρόκολο και την ντομάτα είναι σαν ζωγραφιά!
    Γεια στα χέρια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως καταλαβαίνεις, Αγγελική μου, με ενδιαφέρει ένα πιάτο να είναι και οπτικά δελεστικό!
      Η ντομάτα έδωσε στους κολιούς γεύση και καλοκαιρινό αέρα και το μπρόκολο τους συνόδευσε,
      χωρίς να τους καλύπτει! Νομίζω ότι ο συνδυασμός ήταν επιτυχής!
      Σ΄ευχαριστώ πολύ!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  11. Αυτή είσαι, άντε καλή όρεξη στο ωραίο πιάτο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ, Μάρθα μου!
      Κόπιασε, μπορώ να σε περιμένω!

      Διαγραφή
  12. Πεντανόστιμο το πιάτο σου Ελενάκι, γέμισες τις κοιλίτσες των ψαριών με τόσα νόστιμα μυρωδικά, θα μοσχοβόλησε το σπίτι όταν ψήνονταν φαντάζομαι!
    Φιλάκια, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα μυρωδικά έκαναν εξαιρετική δουλειά, Έλενά μου! Μοσχοβόλησε όντως όλο το σπίτι!
      Μα και τα ψαράκια κέρδισαν σε νοστιμιά.
      Καλό σου βράδυ!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  13. Σούπερ φαγητό με τα όλα του!
    Αξεπέραστο. Φαντάζομαι πως θα μύριζε η κουζίνα την ώρα που ψηνόταν.

    Μου αρέσει πολύ Ελένη. Μπράβο.
    Αχ, επιτέλους να φάμε και λίγο ψάρι...!!!!

    Φιλια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Χρυσαυγή μου!
      Να δοκιμάσεις αυτή την εκδοχή, όταν βρεις φρέσκους κολιούς. Θα ενθουσιαστείς!
      Δίνουν και μια σαλτσούλα υπέροχη, καταλαβαίνεις!
      Καλό σου βράδυ!
      Πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  14. Υπέροχο πιάτο Ελένη μου και οι κολιοί είναι από τα ψάρια που τρώω και μου αρέσουν!!!! Τα μαγείρεψες υπέροχα!!! Γεια στα χέρια σου.
    Φιλιά και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Κική μου και σ' ευχαριστώ!
      Τελικά βλέπω ότι οι κολιοί αρέσουν πολύ! Δεν είναι αυτό, βέβαια, τυχαίο, αφού είναι νοστιμότατοι και
      έχουν πολύ μαλακό κρέας. Αλλά γενικά όλα τα ψάρια είναι εξαιρετικά.

      Να περνάς όμορφα.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  15. Από τα πιο αγαπημένα ψαρομαγειρέματα, ο κολιός, Ελένη μου.
    Και με την "γεμισμένη" κοιλίτσα τους θα σου έγιναν πραγματικά πεντανόστιμοι.
    Χαιρετισμούς πολλούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμείς αγαπάμε τους κολιούς, Πηνελόπη μου! Τώρα τους προτιμάμε έτσι, με γεμάτες κοιλίτσες!
      Είναι νοστιμότατοι!
      Φιλάκια πολλά πολλά1

      Διαγραφή