Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2013

Γιουβαρλάκια Σούπα Αυγολέμονο

Τα Γιουβαρλάκια Αυγολέμονο είναι μία από τις πιο αγαπημένες σούπες μικρών και μεγάλων, βελούδινη, γευστική, θρεπτικότατη και ορεκτική!
Ένα αγαπημένο, ζεστό και δυναμωτικό πιάτο, που κάθε φορά που το τρώμε μας ξυπνάει μνήμες της παιδικής μας!
Τα Γιουβαρλάκια τα μαγείρευε πολύ τακτικά η φίλη μου η Amal, όταν τα παιδιά της ήταν μικρά. Ήταν μια έξυπνη ιδέα να τα πείσει εύκολα να φάνε χορταρικά. Εκτός από το πιπέρι πρόσθετε και κύμινο και η σούπα της είχε μια εξωτική γεύση!






Τα Υλικά
(Για 4-5 μερίδες)

500γραμ. μοσχαρίσιος κιμάς
⅓ φλιτζανιού ρύζι Καρολίνα
1 αυγό
4 κουταλιές ψιλοκομμένος μαϊντανός
2 κουταλιές ψιλοκομμένος άνηθος (προαιρετικά)
1 μέτριο κρεμμύδι, τριμμένο στον τρίφτη
2 καρότα, κομμένα σε κυβάκια
3-4 κλωναράκια σέλινο ή 2 κλωνάρια σέλερι, κομμένο σε μικρά κομματάκια
½ φλιτζάνι ελαιόλαδο
1 ώριμη ντομάτα ολόκληρη, χωρίς τη φλοίδα και τους σπόρους
Αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι
Λίγο αλεύρι για όλες τις χρήσεις
2-3 κουταλιές corn flour (αν θέλουμε τη σούπα περισσότερο πηχτή)

Για το Αυγολέμονο
1 μεγάλο αυγό
Ο χυμός από 1 ή 2 λεμόνια

Οδηγίες



Σε μια ρηχή και πλατιά κατσαρόλα ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο (κρατάμε δύο κουταλιές), ρίχνουμε μέσα το καρότο και το σέλινο και τα σοτάρουμε για λίγα λεπτά. Προσθέτουμε τη ντομάτα και 1 ½ λίτρο ζεστό νερό και τα βράζουμε, μέχρι να αρχίσουν να μαλακώνουν.







Εν τω μεταξύ, πλένουμε και στραγγίζουμε πολύ καλά το ρύζι.
Βάζουμε τον κιμά μέσα σε ένα μπολ, προσθέτουμε 2 κουταλιές ελαιόλαδο, το τριμμένο κρεμμύδι, το μαϊντανό, τον άνηθο, το αυγό, αλάτι και πιπέρι και ζυμώνουμε πολύ καλά.








Πλάθουμε στρογγυλά γιουβαρλάκια, τα κυλάμε στο αλεύρι και τα αφήνουμε στην άκρη.











Όταν τα χορταρικά μαλακώσουν, προσθέτουμε τα αλευρωμένα γιουβαρλάκια, προσθέτουμε αλάτι και πιπέρι και τα σιγοβράζουμε για 30-40 λεπτά, ανάλογα με το μέγεθός τους.






Λιώνετε το corn flour κορνφλάουρ σε λίγο κρύο νερό και το προσθέτουμε στο ζεστό φαγητό. Ανακινούμε καλά την κατσαρόλα να πάει παντού.
Αποσύρουμε το φαγητό από τη φωτιά και ετοιμάζουμε το αυγολέμονο.

Χτυπάτε πρώτα το ασπράδι του αυγού και μετά προσθέτουμε τον κρόκο, συνεχίζοντας το χτύπημα, μέχρι να γίνουν σαν αφράτη κρέμα.
Με μία κουτάλα προσθέτουμε στο αυγό λίγο ζωμό από το φαγητό μας, για να ζεστάνουμε το αυγό, χωρίς να σταματήσουμε το χτύπημα.
Προσθέτουμε και το χυμό λεμονιού και ανακατεύουμε.




Περιχύνουμε με το αυγολέμονο τα γιουβαρλάκια, ανακινούμε δυνατά την κατσαρόλα, για να πάει παντού. Βάζουμε πάλι την κατσαρόλα για ένα λεπτό πάνω σε σιγανή φωτιά, για να δέσει η σάλτσα, ανακινώντας συνεχώς, χωρίς να αφήσουμε το φαγητό να βράσει.


Αποσύρουμε από τη φωτιά και σερβίρουμε το φαγητό ζεστό.


Καλή όρεξη!

18 σχόλια:

  1. Υπέροχο σπιτικό φαγάκι! Στην δική μου εκδοχή δεν υπάρχει η σούπα των λαχανικών (ντομάτα καρότο και το σέλινο) όμως θα πρέπει να είναι πολύ ωραία έτσι! Θα τα δοκιμάσω οποσδήποτε!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Αγγελική μου!
      Κι εγώ στην αρχή δεν έβαζα λαχανικά αλλά, όταν τα δοκίμασα, μου άρεσαν πολύ!
      Γίνεται και το πιάτο πιο ελκυστικό! Δοκίμασέ τα κι εσύ προσεχώς!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  2. Τι όμορφη παρουσίαση!!!!
    Η θαλπωρή της σούπας αυτής δεν είναι μόνο γευστική,αλλά κυρίως ψυχική.Είναι από τα φαγητά που μας περίμεναν στον γυρισμό από το σχολείο με διάθεση αγκαλιάς.Με πρόθεση παρηγοριάς και προσπάθεια ενδυνάμωσης.Ανάμεικτη με τη μητρική αγάπη,αποτελούσε το σίγουρο γευστικό λιμάνι μας.Δεν απορώ που εγώ προσωπικά στη θέα της,παραμερίζω οποιοδήποτε άλλο φαγητό.
    Ελένη μου, η πρότασή σου,διαφοροποιημένη ελάχιστα από τις πατροπαράδοτες συνήθειες της οικογενείας μου,μου δημιούργησε τη γνωστή ζεστασιά,κυριολεκτικά και μεταφορικά,που προκαλούν τα σπιτικά φαγητά.Βύθισα το κουτάλι μου στο πηχτό ζωμό,γεύτηκα τη νοστιμιά που μόνο τα σπουδαία υλικά δημιουργούν και μονιμοποίησαν την εξάρτησή μου από τις άφθαστες ,χειμωνιάτικες σούπες που τόσο αγαπώ!
    Καλό βράδυ!!!Πολλά,πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όντως, Φωτεινή μου, αυτό το σπιτικό φαγάκι αποπνέει σπιτική θαλπωρή και φροντίδα!
      Η επίδαρσή του πάνω μας είναι θετικότατη, διότι μας δυναμώνει και μας γαληνεύει!
      Χαίρομαι που αρέσει και σ΄εσένα!
      Καλό σου μεσημέρι.
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  3. Το χτεσινό μας φαγητό, με μια πινελιά από κάρυ άρεσε ιδιαίτερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όντως δέχεται και λίγες πικάντικες πινελιές!
      Πολύ καλά έκανες, Ξανθή μου! Καλό σου μεσημέρι!

      Διαγραφή
  4. Τι σύμπτωση, σήμερα μαγείρεψα γιουβαρλάκια, το άκρως χουχουλιάρικο φαγάκι για το κρύο.
    Τα μαγείρεψες υπέροχα μέσα στην σούπα λαχανικών Ελένη μου!
    Μου άρεσε και η ιδέα της εξωτικής πινελιάς της φίλης σου, θα το δοκιμάω!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που βλέπω πολύ καλό συντονισμό! Κάτι λένε για τα μεγάλα πνεύματα!
      Μια επόμενη φορά δοκίμασε και την πρόταση της φίλης μου, είμαι σίγουρη ότι θα σου αρέσει!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  5. Τι αγαπημένο και χουχουλιάρικο φαγάκι!
    Αρέσει σε μικρούς και μεγάλους και πράγματι είναι ιδανικό για το καμουφλάζ λαχανικών!
    Πολύ όμορφο το σερβίρισμα του σε κούπα!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Ερμιόνη μου!
      Είναι ιδανικό φαγάκι για μικρά και μαγάλα παιδιά και μικρά παιδιά, όσο δύσκολα κι αν είναι.
      Σ' ευχαριστώ πολύ και για τα καλά σου λόγια.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  6. Μου θύμισες τα παιδικά μου χρόνια, Ελένη. Τα γιουβαρλάκια αυγολέμονο, ήταν από τα πιο αγαπημένα μας χειμωνιάτικα φαγητά. Η μητέρα μου τα φτιάχνει καταπληκτικά. Τα φτιάχνω και εγώ τις κρύες χειμωνιάτικες ημέρες. Φαγάκι χορταστικό, θρεπτικό και χουχουλιάρικο, όπως λένε η Έλενα και η Ερμιόνη.
    Καλή σου ημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκαιο, Ειρήνη μου, είναι ένα αγαπημένο φαγητό των παιδικών μας χρόνων αλλά και όχι μόνο!
      Με πολύ ευχαρίστηση το μαγειρεύουμε και το τρώμε και τώρα, μεγάλοι!
      Κανείς δεν λέει όχι!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  7. Ωραίο και νόστιμο φαγητό, μας σερβίρισες σήμερα Ελένη μου.
    Ειδικά επειδή αρέσει και σε μια μικρή ψυχή μέσα στο σπίτι μας.
    Απλώς περιμένω λιγάκι ακόμη για να εμφανιστεί για καλά το κρύο πια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στείλε, Πηνελόπη μου, αυτή την μικρή ψυχή προς τα εδώ κι εγώ θα την περιποιηθώ με γιουβαρλάκια και όχι μόνο!
      Δεν θα παραπονεθεί καθόλου!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  8. Πολύχρωμο και καλομαγειρεμένο φαίνεται το φαγητο σου,ξαφνιάστηκα με τη ντομάτα μέσα,τα υπολοιπα υλικά τα χρησιμοποιω και εγω,ωραιο θα είναι θα το δοκιμάσω,πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Νέλη!
      Η ντομάτα χαρίζει νοστιμιά και χρώμα, αρκεί να μην είναι η ποσότητά της υπερβολική!
      Όταν το δοκιμάσεις, όπως σας προτείνω, θα περιμένω τις εντυπώσεις σου.
      Καλό σου απόγευμα!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  9. Αχ, να'χα τώρα ένα πιατάκι! Το λαχτάρησα έτσι που το είδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ να μπορούσα να σου στείλω όχι ένα αλλά δύο μπολάκια, Μάρθα μου!

      Διαγραφή