Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013

Ομελέτα με Βουβαλίσιο Καβουρμά

Ο Καβουρμάς είναι ένα παραδοσιακό πικάντικο αλλά όχι καυτερό αλλαντικό που συνηθίζεται πολύ στη Βόρεια Ελλάδα και ιδιαίτερα τη Θράκη. Εκεί τον πρωτοέφαγα κι εγώ, πριν χρόνια, και η νοστιμιά του μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Ευτυχώς που τώρα τον βρίσκω εύκολα στα καταστήματα με παραδοσιακά Ελληνικά προϊόντα, σε καλή τιμή και εξαιρετικής ποιότητας.
Ο Καβουρμάς παραδοσιακά φτιάχνεται από βρασμένα κομμάτια κρέατος (βοδινό, βουβαλίσιο ή χοιρινό), ανακατεμένα μαζί με το ζωμό τους, διάφορα μπαχαρικά και πράσο. Μοιάζει λίγο με την πηχτή, αλλά η υφή του είναι πιο συμπαγής.
Πωλείται σε κυλινδρικά μπαστούνια και κόβεται χονδρές φέτες. Τρώγεται και ωμός και συνοδεύεται μοναδικά με ένα ξινόμαυρο κόκκινο κρασί ή τσίπουρο και λάχανο τουρσί.
Φτιάχνει και εξαιρετική ομελέτα! Δείτε πώς!




Τα Υλικά
(Για 4 μερίδες)

250γραμ. Καβουρμά βουβαλίσιο
1 μέτριο ξηρό κρεμμύδι, ψιλοκομμένο
1 πιπεριά Φλωρίνης, κομμένη λεπτές λωρίδες
4 μεγάλα αυγά, χτυπημένα
3-4 κουταλιές ελαιόλαδο
⅓ κουταλάκι γλυκιά πάπρικα
Αλάτι και πιπέρι

Οδηγίες






Πλένουμε, καθαρίζουμε και κόβουμε τα λαχανικά. Κόβουμε και τον καβουρμά σε φετάκια.













Σε ένα αντικολλητικό τηγάνι ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο και σοτάρουμε για 4-5 λεπτά το κρεμμύδι και τις πιπεριές, μέχρι να μαλακώσουν.











Κατόπιν ρίχνουμε τον καβουρμά, κομμένο χονδρές φέτες και συνεχίζουμε το σοτάρισμα για 2-3 ακόμα λεπτά, μέχρι να ζεσταθεί και να αναδείξει τα αρώματα των μπαχαρικών του.







Σπάζουμε τα αυγά μέσα σε ένα μπολ, προσθέτουμε αλάτι, πιπέρι και πάπρικα και τα χτυπάμε με το σύρμα μέχρι να αφρατεύσουν.
Προσθέτουμε τα αυγά στο τηγάνι και ψήνουμε την ομελέτα, μέχρι να ροδίσει.
Τη γυρίζουμε και από την άλλη πλευρά με ένα ρηχό πιάτο ή ένα καπάκι κατσαρόλας, στο ίδιο μέγεθος με το τηγάνι και την αφήνουμε να ροδίσει και απ’ αυτή την πλευρά. Ελέγχουμε το ψήσιμο της ομελέτας, ανασηκώνοντάς τη με ένα πιρούνι.
Τη σερβίρουμε ζεστή  και τη συνοδεύουμε με μία βραστή ή ωμή σαλάτα.

Είναι ένα πλήρες και νόστιμο γεύμα!
Καλή όρεξη!

19 σχόλια:

  1. τι λες τώρα!!!! Είχε φέρει ο άντρας μου απο Ορεστειάδα πριν απο 4 χρόνια (;) και είχαμε ξετρελαθεί.
    Ομελέτα τον κάνμε και εμείς.
    που τον βρήσκεις στην Αθήνα; Πες μου και έφυγα.....
    όσο και να έψαξα δεν βρήκα...
    φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήλθες, Xris!
      Τι σύμπτωση κι εγώ στην Ορεστειάδα πρωτοέφαγα καβουρμά!
      Στην Αθήνα νομίζω ότι θα βρεις στα καταστήματα κοντά στην Κεντρική Αγορά που πουλάνε αλλαντικά. Αν δεν βρεις εκεί, γράψε μου στο e-mail μου για να σε κατευθύνω.Δεν ξέρω πού μένεις.
      Καλό σου απόγευμα.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  2. Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ μου καβουρμά. Πρέπει να είναι ιδιαίτερα νόστιμος!
    Η ομελέτα σου μου αρέσει πολύ, όλα τα υλικά ταιριάζουν πολύ ωραία μεταξύ τους και πρέπει να είναι και σούπερ χορταστική!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Ερμιόνη μου!
      Είναι ένα εξαιρετικό τοπικό αλλαντικόπου φτιάχνεται από καλής ποιότητας κρέας και έχει καταπληκτική γεύση.
      Η ομελέτα του είναι τέλεια!

      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  3. Μμμμμμ!
    Σπέσιαλ γευματάκι/ μεζεδάκι!

    Φιλάκι!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γίνεται και υπέροχο κέρασμα, Ζαμπία μου! Θέλει καλή παρέα!
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  4. Ο καβουρμάς είναι ένα από τα ντόπια παραδοσιακά προϊόντα των Σερρών.Λόγω της εκτροφής των λιγοστών προστατευόμενων κοπαδιών βουβαλιών γύρω από την περιοχή της λίμνης Κερκίνης,εδώ και αρκετό καιρό αποτελεί εκλεκτό μεζέ ,μαζί με τα υπόλοιπα παράγωγα του υγιεινού κρέατος του βουβαλιού ,αλλά και τα εξαιρετικά προϊόντα του γάλατος.Πλέον ταξιδεύουν σε όλη την Ελλάδα και αποτελούν είδος πολυτελείας στα μαγαζιά ντελικατέσεν ή στα μεζεδοπωλεία.
    Η συνταγή της ομελέτας Ελένη μου είναι πράγματι αντιπροσωπευτική της νοστιμιάς του!!!Φρόντισες να μην ΄΄καπελώσεις΄΄τη θαυμάσια γεύση του,τουναντίον την ανέδειξες με τον καλύτερο τρόπο!!!Ενίσχυσες τη νοστιμιά του με τα κατάλληλα λαχανικά και σέρβιρες ένα εξαιρετικό, οπτικά και γευστικά, πιάτο!
    Μου έκανε εντύπωση που το βρήκες στα μέρη σας!!!!!Υπάρχει στη διάθεσή σας και το κρέας βουβαλιού??
    Φιλάκια πολλά,πολλά καλή μου φίλη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Φωτεινή μου!
      Κι αυτός που αγόρασα κι εγώ ήταν από νεροβούβαλους, εκπληκτικός.
      Τώρα και σε ειδικά καταστήματα στην Αθήνα μπορείς να βρεις τα πάντα!
      Σ΄ευχαριστώ πολύ που εκτίμησες την ομελέτα μου!

      Καλή υπόλοιπη μέρα, φίλη μου!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  5. Η ξεχωριστή ομελέτα σου Ελενάκι, είναι πολύ πολύ σούπερ!
    Την απολαμβάνουμε άνετα και σαν κυρίως γεύμα, με μια νόστιμη σαλάτα!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμείς ως κύριο γεύμα τη θεωρήσαμε. Έλενά μου, τόσο πλούσια και νόστιμη που ήταν!
      Τη συνοδεύσαμε με μια σαλατούλα, έτσι για παρέα!
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  6. Σουπερ ομελετα!! Εύκολη λύση αλλα και χορταστικη!
    Εγώ χωρίς σαλάτα. Τι να κάνουμε τώρα? Να χαλάμε τη σούπερ γεύση με πρασινάδες???

    Φιλιά πολλά από μένα Ελένη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Χρυσαυγή μου!
      Οι ομελέτες γενικά είναι η εύκολη λύση για ένα γρήγορο και χορταστικό γεύμα.
      Αν βέβαια έχουν και εξαιρετικά υλικά, τότε είναι σούπερ!

      Πολλά φιλάκια!

      Διαγραφή
  7. Καβουρμά δεν έχω δοκιμάσει αλλά η ομελέτα σου δείχνει πυραυλάτη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρέπει κάποια στιγμή, όταν τον βρεις, να τον δοκιμάσεις!
      Αξίζει, Μάρθα μου!

      Διαγραφή
  8. Αυτό είναι κανονικότατο κυρίως πιάτο! Πολύ χορταστικό και ιδιαίτερα εύκολο! Μπράβο, Ελένη μου!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ευχαριστώ πολύ, Αναστασία μου!
      Οι ομελέτες είναι λατρεμένο πιάτο!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  9. Πω πω....καλή η βετζετέριαν ομελέτα μου αλλά τώρα θα προτιμούσα τη δική σου με τον καβουρμά!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Σπέσιαλ μεζές για ούζο, τσίπουρο, μπύρα.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλες οι ομελέτες, Πέπη μου, είναι αγαπημένες. Την κάθε μία την κάνουν ξεχωριστή τα υλικά της.
      Φτιάξε εσύ με χορταρικά και την ανταλλάσσουμε με μία δική μου! Μην ανησυχείς!
      Καλό σου μεσημέρι

      Διαγραφή
  10. Κ. Ωραιοπουλου 8 στο Ν. Ηράκλειο, γη & θάλασσα νομίζω λέγεται, έχει καβουρμα βουβαλισιο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή