Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2013

Κεφτεδάκια με Γλυκό Τραχανά, Ψημένα στο Γκριλ

Λατρεύω τα Ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα και τις παραδοσιακές γεύσεις! Τα αγοράζω, όπου τα βρω και συγκεντρώνω παραδοσιακές συνταγές της περιοχής μου. (Θα τις βρείτε εδώ).
Μου άρεσε πολύ η πρόταση της Ντίνας Νικολάου για κεφτεδάκια και γλυκό τραχανά (από πλιγούρι), τον οποίο αγαπώ πάρα πολύ και είναι ένα παραδοσιακό προϊόν της περιοχής μας.
Με τον τραχανά, μουλιασμένο σε νερό, αντικαθιστούμε μέρος του ψωμιού και τον προσθέτουμε στο μείγμα του κιμά. Το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικά νόστιμο και τα κεφτεδάκια γίνονται πολύ αφράτα.
Δοκιμάστε τα κι εσείς και θα τα αγαπήσετε, τηγανητά, όπως τα προτείνει η chef ή ψητά, όπως τα έκανα εγώ. (Την αυθεντική συνταγή θα την βρείτε εδώ).
Η επιλογή είναι δική σας!





Τα Υλικά
(Για 20-22 μέτρια κεφτεδάκια)

50 ml ελαιόλαδο
1 μεγάλο ξηρό κρεμμύδι, τριμμένο στον τρίφτη
⅓ φλιτζανιού τσαγιού γλυκός τραχανάς (από πλιγούρι)
700γραμ. μοσχαρίσιος κιμάς, από κιλότο
2 φέτες (σπιτικού) ψωμιού ολικής αλέσεως, χωρίς την κόρα
½ φλιτζάνι τσαγιού τριμμένη πικάντικη γραβιέρα
1 αυγό, κατά προτίμηση βιολογικό, ελαφρά χτυπημένο
1 κουταλιά πελτές ντομάτας
2 κουταλιές ψιλοκομμένος φρέσκος δυόσμος
½ κουταλάκι αποξηραμένη ρίγανη, τριμμένη
½ κουταλάκι καπνιστή πέπρικα
Αλάτι με προσοχή και αρκετό φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Οδηγίες



Ρίχνουμε μέσα σε ένα μπολ δύο φλιτζάνια (500 ml) καυτό νερό, προσθέτουμε τον τραχανά και τον αφήνουμε να μουσκέψει για περίπου 20 λεπτά. Μόλις φουσκώσει και μαλακώσει, τον στραγγίζουμε και τον στύβουμε πολύ καλά με τα χέρια μας.
Μουσκεύουμε το ψωμί για 2 - 3 λεπτά σε κρύο νερό και το στύβουμε καλά.






Σε ένα μεγάλο μπολ βάζουμε τον κιμά, τρεις κουταλιές από το ελαιόλαδο, το ψιλοκομμένο κρεμμύδι, το δυόσμο, τη ρίγανη, την πάπρικα, τον πελτέ, τον τραχανά, το ψωμί, τη γραβιέρα, το αυγό, ελαφρά χτυπημένο, ελάχιστο αλάτι και αρκετό φρεσκοτριμμένο πιπέρι.






Ζυμώνουμε με τα χέρια μας ζωηρά, για τουλάχιστον πέντε λεπτά, έως ότου τα υλικά ομογενοποιηθούν και το μείγμα γίνει αφράτο.
Σκεπάζουμε το μπολ και το βάζουμε στο ψυγείο για 30-60 λεπτά, για να σφίξει το μείγμα και να αναμειχθούν τα αρώματά του.





Βγάζουμε τον κιμά από το ψυγείο, αλείφουμε τα χέρια με το ελαιόλαδο που μας έχει απομείνει και πλάθουμε κεφτεδάκια στο μέγεθος που μας αρέσει.








Ανάβουμε το γκριλ του φούρνου μας. Αλείφουμε με ελαιόλαδο ένα ρηχό αντικολλητικό ταψί, ή το στρώνουμε με αντικολλητικό χαρτί, βάζουμε μέσα τα κεφτεδάκια και τα ψήνουμε, μέχρι να ροδίσουν.
Τα γυρίζουμε κι από την άλλη πλευρά και τα ψήνουμε ακόμα μερικά λεπτά.
Τα συνοδεύουμε (κλασικά) με τηγανητές πατάτες και μια πράσινη σαλάτα.


Εμείς τα συνοδεύσαμε με βραστά χόρτα και σπιτική σάλτσα κέτσαπ, δώρο της καλής φίλης Ξανθής με το πολύ ενδιαφέρον blog Συνταγές της Ασπρούλας που αξίζει να το επισκεφθείτε.
Ο συνδυασμός ήταν γευστικά νοστιμότατος! 

26 σχόλια:

  1. Kαλημέρα Ελένη μου!!!
    Είναι καθοριστικό για την επιβράβευση μιας πρότασης,μαζί με την τέχνη της νοικοκυράς, να συνυπάρχει και η παράδοση.Η χρήση των τοπικών προϊόντων στις συνταγές μας,όχι μόνο τις αναβαθμίζουν,αλλά παράλληλα τις διατηρούν ζωντανές στις γευστικές μας μνήμες, αλλά και στις καρδιές μας.
    Ο τραχανάς είναι ένα προϊόν που προσωπικά το αγαπώ πολύ.Στα χειμωνιάτικα βράδια μας κάνει παρέα με τη θαλπωρή του και νοστιμίζει όλες μας τις σούπες στις οποίες πάντα υπάρχει, σαν επικουρική γεύση.
    Η ιδέα της προσθήκης του στα μπιφτέκια, ομολογώ ότι με ξάφνιασε ευχάριστα!Και η θέα των δικών σου καλοψημένων και ικανοποιητικά αρωμαρισμένων μπιφτεκιών ,με συνάρπασε!Εκπληκτική η λιτή παρουσίαση ,που επικεντρώνεται στο κύριο θέμα,χωρίς ανούσιες υπερβολές,αν εξαιρέσουμε το κάτασπρο μπωλ με την σπιτική κέτσαπ της Ξανθής,που με την πολύτιμη σπιτική συνταγή της ,εμπλουτίζει την πρότασή σου!
    Φιλάκια πολλά,πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Φωτεινή μου!
      Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και την αξιολόγηση της παρουσίασής μου! Πάντα ευγενική!
      Τον τραχανά με πλιγούρι τον χρησιμοποιώ πάρα πολύ σε σούπες, στα γεμιστά αλλά και με κρεατικά, κοκκινιστό.
      Όπου μπαίνει, νοστιμίζει, είναι εξαιρετικός.

      Πολλά φιλάκια

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Ελένη!
    Πολύ μου αρέσει η ιδέα να χρησιμοποιήσουμε στα μπιφτέκια τραχανά. Είναι κάτι διαφορετικό και πολύ πολύ γευστικό!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Ερμιόνη μου!
      Αν έχεις αυτού του είδους τον τραχανά, να τον χρησιμοποιήσεις και να δοκιμάσεις τα κεφτεδάκια/μπιφτέκια!
      Μην βάλεις όμως τραχανά από αλεύρι, διότι δεν δένει και δεν αφομοιώνεται από τα άλλα υλικά.
      Να είσαι καλά με τις κούκλες σου!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα Ελένη πολύ χαίρομαι που δοκιμάσατε συνοδεύσατε τα κεφτεδάκια σας με τη κέτσαπ μου.
    Πιστεύω ότι θα μείνατε ικανοποιημένοι και σε ευχαριστώ για την αναφορά.
    Τραχανά με πλιγούρι εγώ δεν έχω αλλά θα δοκιμάσω με τον δικό μου γλυκό τα κεφτεδάκια ιδιαίτερα γιατί ψήνονται και δεν τηγανίζονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ κι από εδώ, Ξανθή μου, για το νόστιμο δωράκι!
      Το απολαύσαμε και ταίριασε πολύ με τα ψητά κεφτεδάκια.
      Να είσαι καλά!
      Καλή σου μέρα

      Διαγραφή
  4. Πολύ ωραία ιδέα Ελένη μου κι εγώ κάνω τέτοια μπιφτέκια με τραχανά αλλά χωρίς να τον μουλιάσω. Θα δοκιμάσω και τη δική σου συνταγή που φαίνεται πολύ ωραία και γευστικότατη!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Κική μου!
      Η συγκεκριμένη chef είναι από την περιοχή μου και μου άρεσε πολύ η πρότασή της.
      Όταν τη δοκιμάσαμε, μας εξέπληξε η νοστιμιά! Εσύ μπορείς να βρεις τέτοιον τραχανά; Αν ναι, δοκίμασέ τον έτσι.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  5. Ωραία ιδέα, Ελένη!!! Θα είναι σίγουρα νόστιμα!!! Θα προτιμήσω τη δική σου εκδοχή φυσικά, να γλιτώσουμε λίγο από το τηγάνι!!! Καλημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήλθες, Olives Olive!
      Ψήνονται πανεύκολα και διατηρούνται μαλακά και αφράτα!
      Ελπίζω να τα λέμε συχνά.
      Καλή σου μέρα

      Διαγραφή
  6. Πολύ πρωτότυπα! Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ κεφτεδάκια με τραχανά και είμαι πολύ περίεργη για τη γεύση! Αν και είμαι σίγουρη ότι θα είναι καλή, γιατί σε εμπιστεύομαι απόλυτα, Ελένη μου!
    Πολλά φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Αναστασία!
      Ο τραχανάς φαίνεται περισσότερο στην υφή, όχι τόσο στη γεύση.
      Σ' ευχαριστώ πολύ για την εμπιστοσύνη σου, με συγκινείς!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  7. Διαφορετικά τα μπιφτέκια σου και πολύ ενδιαφέρουσα η συνταγή σου με την προσθήκη του τραχανά!
    Καλό τριήμερο Ελένη μου, φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Έλενά μου!
      Σ' εμάς άρεσαν πολύ, γιατί μας αρέσει και ο συγκεκριμένος τραχανάς.
      Με την πρώτη ευκαιρία, προτείνω να τα δοκιμάσεις.
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  8. Ελένη μου, τι όμορφα που τα έκανες! Πρέπει να είναι νόστιμα και υγιεινά! Μ αρέσει που δεν τα τηγανίζεις!
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Αγγελική μου!
      Όντως έγιναν πολύ νόστιμα και πολύ αφράτα!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  9. Πρέπει να είναι πεντανόστιμα και φαινονται τοσο ωραια,θα τη φτιαξω αυτη τη συνταγη οπωσδηποτε ,φιλιαααααα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Νέλη!
      Περιμένω τις εντυπώσεις σου! Με ενδιαφέρουν πολύ!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  10. Τα κεφτεδάκια, είναι από τα φαγητά που μου αρέσουν! Με τον τραχανά δεν τα πάω καλά. Όμως αυτή η συνταγή, είναι ένας ιδανικός τρόπος να τον συμπεριλάβουμε στο φαγητό μας, όσοι δεν μας αρέσει, χωρίς να ξεχωρίζει. Μπράβο σου, Ελένη! Συνδύασες τα υλικά, με τέχνη!!
    Καλό Σαββατοκύριακο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Ειρήνη μου!
      Κι εγώ λατρεύω τα κεφτεδάκια κι αυτά έγινανα υπέροχα!
      Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  11. Μου φάνηκαν ζηλευτά τα μπιφτέκια σου με τον τραχανά και θα τα δοκιμάσω στα σίγουρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Μάρθα!
      Περιμένω τις εντυπώσεις σου, αν και είμαι βεβαία ότι θα σου αρέσουν!

      Διαγραφή
  12. Άκρως ενδιαφέρουσα η παρουσίαση αυτή Ελένη μου.
    Με την πρώτη ευκαιρία θα την κάνω την δοκιμή μου, γιατί έτσι όπως τα βλέπω στις φωτογραφίες σου τα κεφτεδάκια φαίνονται πραγματικά αφράτα.
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Πηνελόπη μου!
      Να τα δοκιμάσεις και κανείς δεν θα καταλάβει ότι έβαλες τραχανά!
      Θα τους εκπλήξει η νοστιμιά τους!
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή