Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2013

Cookies με Πετιμέζι και Καρύδια

Μια συνταγή που έγινε την πρώτη φορά δοκιμαστικά, πέτυχε και εκτιμήθηκαν πολύ τα σκουρόχρωμα, πετιμεζένια της Cookies.
Ακολούθησε δεύτερη και τρίτη εκτέλεση με επιτυχία. Έγιναν απλά, την άλλη ζαχαρένια ή καρυδάτα, όλα νόστιμα και πολύ αρωματικά. Αγαπήσαμε όλες τις παραλλαγές, γι αυτό και μοιράζομαι τη συνταγή μαζί σας.
Δοκιμάστε τη κι εσείς για να δείτε πόσο νόστιμα είναι αυτά τα χωρίς ζάχαρη μπισκοτάκια, με τραγανή επιφάνεια, μαλακό εσωτερικό με σοκολατένια υφή και πλούσια σε ξηροψημένο καρύδι!
Γίνονται πανεύκολα και διατηρούνται φρέσκα για αρκετές ημέρες!


Τα Υλικά
(Για 20-22 Cookies)

100γραμ. ελαιόλαδο καλής ποιότητας
120γραμ. πετιμέζι, καλά δεμένο
80γραμ. νερό βρύσης
1 αυγό
100γραμ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
150γραμ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 ½ κουταλάκι σόδα
1 φλιτζάνι χονδροκομμένα καρύδια
1 φακελάκι ζάχαρη-βανίλια με άρωμα πορτοκάλι
1 κουταλάκι τριμμένη κανέλα
½ κουταλάκι τριμμένα γαρίφαλα
½ φλιτζάνι ζάχαρη άχνη (προαιρετικά)
Λαδόκολλα ή αντικολλητικό χαρτί

Οδηγίες

Κοσκινίζουμε σ’ ένα μπολ τα αλεύρια.




Σ΄ ένα άλλο μπολ ρίχνουμε τα υγρά υλικά, το αυγό, ελαφρά χτυπημένο, τα μπαχαρικά και τη βανίλια και τα αναμειγνύουμε καλά, χτυπώντας το με ένα σύρμα. Προσθέτουμε και τη σόδα και ανακατεύουμε. Δεν αφρίζει πολύ.









Τέλος προσθέτουμε τα καρύδια και λίγο-λίγο το αλεύρι και ζυμώνουμε απαλά. Μαζεύουμε τη ζύμη σε μία μπάλα.
Εν συνέχεια, κόβουμε κομματάκια ζύμης, τα πλάθουμε μπαλάκια και τα βάζουμε σε ταψί, στρωμένο με αντικολλητικό χαρτί, σε μικρή απόσταση μεταξύ τους.








Αν θέλουμε τα βουτάμε μέσα στην άχνη ζάχαρη, φροντίζοντας να καλυφθεί καλά η επιφάνειά τους.










Ψήνουμε τα μπισκότα σε καλά προθερμασμένο φούρνο στους 170° C στον αέρα για 13-15 λεπτά. Τα βγάζουμε από το φούρνο, τα αφήνουμε λίγο να κρυώσουν και μετά τα ξεκολλάμε από το χαρτί.






Τα καταναλώνουμε φρέσκα ή τα αποθηκεύουμε σε μεταλλικό κουτί για μπισκότα.



Καλή επιτυχία!

23 σχόλια:

  1. Πολύ ξεχωριστά και ιδιαίτερα τα πετιμεζένια cookies σου Ελενάκι μου!
    Μ' αρέσουν πολύ!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Cookies ,για τα οποία γίνεσαι πλεονέκτης.Τα θέλεις όλα δικά σου.Φυλάς το μεταλλικό κουτί,σαν ένα μικρό θησαυροφυλάκιο.Γνωρίζεις καλά το περιεχόμενο και στη σκέψη του,ως νέος Σκρούτζ της βουλιμίας και της ζαχαροπλαστικής ευδαιμονίας,αγαλλιάζεις.Τα σκέφτεσαι στις δύσκολες στιγμές, σαν ένα μικρό αλλά αποτελεσματικό δωράκι παρηγοριάς.Στην χαρά,σαν ένα μυστικό επιβράβευσης για τη μεγιστοποίηση της.Στην ανία,σαν μέσο διαφυγής σε περιπέτεια, με γλυκό όμως τέλος.
    Cookies ,για κάθε στιγμή,για κάθε μέρα,για κάθε ψυχή και κάθε καημό.Γιατί η γλυκιά του γεύση ,προπορεύεται της ακεφιάς..Στον μαραθώνιο της καθημερινότητας,πάντα είναι πρωταθλήτρια και μάλιστα με ρεκόρ.
    Καλό Σαββατοκύριακο Ελένη μου!!!!!Φιλιά πολλά,πολλά!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο, Φωτεινή μου, έτσι ακριβώς γίνεσαι πλεονέκτης με αυτά τα cookies!
      Σε γλυκαίνουν χωρίς υπερβολή και τα αρώματά τους ηρεμούν.
      Να είσαι καλά, καλή μου φίλη!
      Καλή σου μέρα και καλό Σαββατοκύριακο!
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  3. Ξεχωριστά τα μπισκότα σου Ελένη και μια φθινοπωρινή νοστιμιά!!! Να πάρω 2-3 για τον καφέ μου;;;
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Κική μου!
      Όντως αυτά τα μπισκοτάκια είναι φθινοπωρινή νοστιμιά, πετιμεζένια και αρωματική!
      Και βέβαια να πάρεις όσα θέλεις!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  4. Απαντήσεις
    1. Να μην τα ματιάσεις και να τα δοκιμάσεις, Μάρθα μου!
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  5. Προχθές παρέλαβα κι' εγώ το πρώτο μπουκάλι με πετιμέζι για την τούτη τη σαιζόν Ελένη μου. Οπότε με βάζεις σε μεγάλες σκέψεις με ταύτα τα θαυμάσια μπισκότα σου...
    Φιλιά πολλά και καλό βράδυ Σαββάτου από την Αθήνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού παρέλαβες την πρώτη ύλη, Πηνελόπη μου, ευκαιρία να τα δοκιμάσεις.
      Είναι πανεύκολα και όντως νοστιμότατα!
      Πολλά-πολλά φιλάκια!

      Διαγραφή
  6. Φαίνονται φανταστικά και η περιγραφή τους άκρως δελεαστική!
    Πρέπει να βρω πετιμέζι!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόλις βρεις πετιμέζι, Ερμιόνη μου, να τα δοκιμάσεις!
      Είναι υπέροχα, θα σου αρέσουν!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  7. Ελένη μου εξαιρετική ιδέα!!!Δείχνουν καταπληκτικά, φαντάζομαι αρώματα και γεύσεις!!!!!!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελενάκι, όντως είναι υπέροχα! Διατηρούνται αφράτα αρκετές ημέρες.
      Θα το διαπιστώσεις κι εσύ!
      Καλή υπόλοιπη μέρα!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  8. Φαίνονται πολύ ωραία τα cookies σου!Ευκαρία να τα φτιάξω για να έχω κάτι να συνοδεύω το καφεδάκι μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήλθες, Mageirissa!
      Και με το καφεδάκι ταιριάζουν αλλά και σκέτα είναι καταπληκτικά, χωρίς υπερβολή.
      Ελπίζω να τα λέμε συχνά.
      Καλό σου μεσημέρι!

      Διαγραφή
  9. Πολύ εντυπωσιακή η συνταγή σου με τα λαχταριστά αυτά cookies Ελενάκι μου..κάθε φορά που μου στέλνουν πετιμέζι απο την Ζάκυνθο ψάχνω για συνταγές..απίστευτο!!Η παρουσίασή σου εξαιρετική!!φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευκαιρία, Κατε, να χρησιμοποιήσεις το πετιμέζι σε κάτι πιο... μοντέρνο!
      Θα δεις πόσο θα σου αρέσουν αυτά τα cookies!
      Σ' ευχαριστώ πολύ!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  10. Εκπληκτικές και οι συνταγές σου για γιουβαρλάκια και φυσικά του καβουρμά λίαν παραδοσιακά εδέσματα!με εντυπωσιακή παρουσίαση όλες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά, Kate! Χαίρομαι πολύ που σου αρέσουν οι προτάσεις μου!
      Το εκτιμώ πολύ!
      Πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  11. Cookies με πετιμέζι...ωραίο ακούγεται Ελένη μου.
    Και με το καρύδι μέσα τέλεια. Εχει και κανέλα που μ αρέσει.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πετιμέζι δοκιμάστηκε σ΄αυτά τα μπισκοτάκια και μας άρεσαν πολύ!
      Γι΄αυτό το λόγο σας τα προτείνω.
      Αν τα δοκιμάσεις, Marion, μ΄ενδιαφέρει η άποψή σου!
      Καλό μεσημέρι!

      Διαγραφή
  12. HELEN! η συνταγη σου με εσωσε!κ μου εφτιαξε κ την μερα^_^! με μια μικρη παραλαγγη ( λιγο ποιο αφρατη ζυμη με κομματακια σοκολατας κ καρυδι, σε μικρες μπουκιες ψημενα!) εγινε μια απ της πιο υγιεινες λιχουδιες που εχω φαει ! ευχαριστωωωωω!:D

    ΑπάντησηΔιαγραφή