Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2012

Γλυκό Κουταλιού Μελιτζανάκι


Προχθές στην αγορά βρήκα θαυμάσια άσπρα μελιτζανάκια και τα αγόρασα, χωρίς δεύτερη σκέψη. Τα προόριζα να γίνουν σπιτικό τουρσί, γεμιστό, που πολύ το αγαπούν εδώ και σ’ εμάς αρέσει πολύ. Το σκεφτόμουν αλλά δεν το αποφάσιζα!
Τελικά είπα να έχουν καλύτερη τύχη και να γίνουν γλυκό, αρωματισμένο με αγαπημένα μπαχαρικά και συνοδευμένο με ασπρισμένα αμύγδαλα. Όπερ και εγένετο!
Μελιτζανάκι γλυκό, της εποχής! Ευπαρουσίαστο και πολύ μυρωδάτο. Μπορεί να απαιτείται υπομονή και περισσότερος χρόνος από μια μαρμελάδα για να ολοκληρωθεί, αλλά κάθε φορά θα ασχοληθείτε μαζί του ελάχιστα. Το αποτέλεσμα θα είναι υπέροχο και, πιστέψτε με, θα εκπλαγείτε πόσο γρήγορα θα καταναλωθεί!









Τα Υλικά

30 μελιτζανάκια
800γραμ. ζάχαρη
2 φλιτζάνια νερό
30 γαρίφαλα ή και περισσότερα
2 ξυλάκια κανέλα
5 λεμόνια ζουμερά
1 κουταλιά μέλι (προαιρετικά)
30 μεγάλα ασπρισμένα αμύγδαλα



Οδηγίες




Βάζουμε σε ένα μέτριο γυάλινο μπολ αρκετό νερό, μέσα στο οποίο στύβουμε δύο λεμόνια.


Πλένουμε τα μελιτζανάκια, αφαιρούμε το κοτσάνι και με ένα κοφτερό μαχαίρι ή με το εργαλείο που καθαρίζουμε τα καρότα αφαιρούμε τη φλοίδα τους. Κάνουμε μία σχισμή στη μέση κατά μήκος, για να μπορέσει να εισχωρήσει το σιρόπι και να βάλουμε αργότερα το αμύγδαλο.
Κάθε ένα μελιτζανάκι που καθαρίζουμε, το ρίχνουμε στο μπολ με το νερό και το χυμό των λεμονιών.






 
 
Όταν τελειώσουμε το καθάρισμα, βάζουμε μέσα στο μπολ ένα πιάτο, ώστε να κρατήσουμε τα μελιτζανάκια κάτω από το νερό, για να μην μαυρίσουν. Τα αφήνουμε μέσα στο μπολ όλο το βράδυ, για να ξεπικρίσουν.



Την επομένη, τα στραγγίζουμε, τα στύβουμε απαλά και τα ρίχνουμε σε μια κατσαρόλα με νερό και το χυμό ενός λεμονιού. Τα βάζουμε να βράσουν πάνω σε μέτρια φωτιά, μέχρι να αρχίζουν να μαλακώσουν (περίπου 10 λεπτά). Προσέχουμε πολύ να μην παραβράσουν.
Αποσύρουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά και με μια τρυπητή κουτάλα βγάζουμε ένα-ένα τα μελιτζανάκια και τα ακουμπάμε πάνω σε μια καθαρή πετσέτα να στραγγίσουν. Μπήγουμε στο καθένα από ένα ή δύο γαρίφαλα, ανάλογα με το μέγεθός τους.

Ρίχνουμε μέσα σε μια κατσαρόλα το νερό με τη ζάχαρη και την κανέλα και ανακατεύουμε. Μόλις διαλυθεί η ζάχαρη, προσθέτουμε και τα μελιτζανάκια.
Μόλις βράσουν δέκα λεπτά, αποσύρουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά, τη σκεπάζουμε και αφήνουμε το γλυκό να μείνει 24 ώρες.






Την άλλη μέρα βράζουμε πάλι το γλυκό, ώσπου να δέσει καλά το σιρόπι.
Αφαιρούμε τον αφρό που σχηματίζεται στην επιφάνεια του γλυκού.
Όταν το σιρόπι είναι έτοιμο, προσθέτουμε το χυμό ενός λεμονιού, αφήνουμε το γλυκό να πάρει μία βράση και το κατεβάζουμε από τη φωτιά.
Με ένα κουτάλι παίρνουμε ένα μελιτζανάκι, τοποθετούμε στη σχισμή του από ένα αμύγδαλο και το βάζουμε μέσα σε πλατιά αποστειρωμένα βάζα. Τα κλείνουμε, τα τοποθετούμε ανάποδα πάνω σε μία πετσέτα και τα αφήνουμε να κρυώσουν.



Διατηρούμε τα βαζάκια σε δροσερό μέρος, εκτός ψυγείου.
Καλή επιτυχία!
 
TIPS
  • Αν χρησιμοποιήσετε, όπως εγώ, καστανή ζάχαρη, δεν χρειάζεται να προσθέσετε μέλι. Το σιρόπι του γλυκού θα έχει αποκτήσει ωραίο μελί χρώμα και υπέροχη γεύση.
  • Αν και η κανέλα ταιριάζει περισσότερο με τα γαρίφαλα, μπορείτε να την αντικαταστήσετε με δύο λοβούς φυσικής βανίλιας. 

38 σχόλια:

  1. Το αγαπημένο γλυκό του άντρα μου, δεν το έχω φτιάξει ποτέ όμως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Λίλα!
      Ε, τότε πρέπει να φτιάξεις για τον καλό σου. Δεν είναι δύσκολο, μόνο παίρνει λίγο χρόνο μέχρι να ολοκληρωθεί. Σε προτρέπω να δοκιμάσεις!

      Διαγραφή
    2. ευχαριστώ πολύ για την συνταγή σας μου έγινε πάρα πολύ ωραίο! !

      Διαγραφή
    3. ευχαριστώ πολύ για την συνταγή σας μου έγινε πάρα πολύ ωραίο! !

      Διαγραφή
  2. Çok güzel görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar..



    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Thank you for any comments you have made so far however are in a language that I do not understand.
      Please you may forward your comments in a language that is clearly understood by all commentators, English would be fine if I may suggest.
      Thanks for your understanding.

      Διαγραφή
  3. Στο σπίτι μας υπάρχει πάντα ένα βάζο με γλυκό μελιτζανάκι, μιας και είναι το παραδοσιακό γλυκό στα μέρη μας.
    Ακόμα κι αν δεν το φτιάξω εγώ (που συνήθως κάθε χρόνο φτιάχνω) θα το αγοράσω όποτε πηγαίνω στο χωριουδάκι μου από τις ντόπιες νοικοκυρές.
    Ελενάκι μου σου έγινε υπέροχο! Και του χρόνου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, να είσαι καλά!
      Το μελιτζανάκι είναι από τα ωραιότερα γλυκά! Κι εσύ, Έλενά μου, λόγω γνώσης του παραδοσιακού γλυκού, είναι λογικό να το εκτιμάς περισσότερο!
      Κι εγώ αγόραζα κάποια γλυκά στην Αθήνα-τα διαφήμιζαν ως τέλεια- μέχρι που κατάλαβα ότι δεν ήταν ποιοτικά, οπότε σταμάτησα.
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  4. Φαίνεται πραγματικά πολύ λαχταριστό, γεια στα χέρια σου Ελένη!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, Ερμιόνη μου!
      Είχα κάποια χρόνια να το φτιάξω. Όταν όμως βρήκα ωραία μελιτζανάκια το αποφάσισα.
      Έγινε πολύ νόστιμο και με ωραία εμφάνιση.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  5. Λαχταριστο,λαχταριστο εγινε το γλυκακι σου.Καλοφαγωτο να ειναι Ελενη μου και του χρονου με υγεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Κατερίνα μου!
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  6. Ελένη μου, είναι από τα πολύ νόστιμα γλυκά του κουταλιού και το αγαπημένο μου όλων!
    Τι όμορφο που το έκανες και το αμύγδαλο του ταιριάζει τέλεια!

    Θυμάμαι, στα φοιτητικά μου χρόνια, ήταν το μόνο γλυκό που έπαιρνα μαζί μου φεύγοντας από την Ελλάδα.
    Αααααχ!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι, Ζαμπία μου, είναι εξαιρετικό γλυκό! Χρειάζεται το χρόνο του, αλλά το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό και λες, δεν πειράζει!
      Το αμυδγαλάκι του ταιριάζει και είναι ωραίο σαν συμπλήρωμα γεύσης.
      Σε έκανε να νοσταλγήσεις όμορφες εποχές! Βάζω κι εγώ δίπλα στο δικό σου ένα δεύτερο αααααχ!
      Φιλάκια πολλά!
      Καλή σου μέρα.

      Διαγραφή
  7. Ελένη μου δεν το έχω δοκιμάσει ποτέ αλλά πολύ θα ήθελα! Φαίνεται υπέροχο πάντως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι από τα ξεχωριστά γλυκά, Έρη μου!
      Μακάρι να μπορούσα να σου στείλω να δοκιμάσεις!
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  8. Ελένη μου, έγινε τέλειο!!! Το λατρεύω αυτό το γλυκό και δεν το έχω φτιάξει ποτέ...!!!!!
    Πόσο θα ήθελα ένα τώρα!!!
    Καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου, πώς και δεν το έχεις φτιάξει; Εσύ είσαι χρυσοχέρια και έχεις δοκιμάσει πολύ πιο δύσκολες συνταγές με επιτυχία! Πάντως τώρα είναι η εποχή του, να δοκιμάσεις-βέβαια είναι και θέμα χρόνου, αφού εργάζεσαι.
      Κι εγώ πολύ θα ήθελα να σε κεράσω όσα θέλεις!
      Καλή υπόλοιπη μέρα!

      Διαγραφή
  9. Λαχταριστό γλυκό! Τα λευκά μελιτζανάκια πολύ ιδιαιτερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ, Αγγελική μου!
      Και για μένα ήταν έκπληξη τα λευκά μελιτζανάκια και γι' αυτό το λόγο τα περιποιήθηκα!
      Υπάρχει ακόμα, οπότε ευχαρίστως κερνάω!!!

      Διαγραφή
  10. Εγώ σε Ελένη μου, σε πιστεύω απόλυτα για το πόσο γρήγορα μπορεί να καταναλωθεί!
    Μιας και είναι απο τα πιο αγαμημένα μου, από την παιδική μου ηλικία (μέχρι που έκλεψα βαζάκι από τη μάνα μου κάποτε...)
    Φέτος μόνον γλυκό σταφύλι έφτιαξα μέχρι στιγμής μιας και μόνη μου τα τρώω :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πηνελόπη μου, μην στενοχωριέσαι! Τα γλυκά κουταλιού έχουν φανατικούς λάτρεις αλλά και φανατικούς που τα αποφεύγουν. Εγώ πάντως τα θεωρώ τα καλύτερα γλυκά.
      Αχ και να μην είμαστε δίπλα να σου στείλω βαζάκι! Εμείς σχεδόν το έχουμε καταναλώσει, συνοδεύουμε τον απογευματινό, Ελληνικό καφέ μας!
      Καλή υπόλοιπη μέρα!

      Διαγραφή
  11. Πρέπει να έχω δοκιμάσει μία ή δύο φορές γλυκό μελιτζανάκι και μου άρεσε αρκετά! Γενικά μου αρέσει να δοκιμάζω γλυκά με λαχανικά και η άσπρη μελιτζάνα που είναι και κάπως πιο γλυκιά νομίζω πως είναι τέλεια γι' αυτό το γλυκό!
    Ωραία και η προσθήκη του αμυγδάλου, καλοφάγωτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ όταν είχα πρωτοακούσει ότι η μελιτζάνα γίνεται γλυκό, δεν ήθελα να το πιστέψω. Όταν όμως με παρότρυναν και το δοκίμασα, το εκτίμησα πολύ! Από τότε το φτιάχνω σχεδόν κάθε χρόνο, όταν βρίσκω λευκές μελιτζάνες. Το αμυγδαλάκι είναι απαραίτητο!
      Σε ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  12. Λάμπει! Λάμπει το μελιτζανάκι σου!!!! υπέροχο!!!μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ, Πέπη μου! Έγινε πολύ ωραίο, είχε επιτυχία.
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  13. Το αγαπημένο μου γλυκάκι, το απόλυτο γλυκό για μένα! Μετά τα υπόλοιπα!

    Υπέροχο σου έγινε! Καλοφάγωτο! Και του χρόνου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Έφη!
      Και σ' εμάς αρέσει πολύ, γιατί είναι ιδιαίτερο.
      Σε ευχαριστώ πολύ, να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  14. Filakia oles I sidages ine iperohes tha thela Mia. Erotisi iparhi provlima an to melitzanaki den ine aspro ala skouro ???????tha to ftiakso proti fora ke tha ithela ti sinvouli sou efhome na to. Petiho

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την Ελευθερία!
      Και βέβαια δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με το χρώμα της φλοίδας, αφού θα την αφαιρέσεις. Να προσέξεις όμως τα καθαρισμένα μελιτζανάκια, να τα βάλεις αμέσως μέσα σε νερό με λεμόνι για να μην σου μαυρίσουν. Ακολούθησε τη διαδικασία.
      Καλή επιτυχία να έχεις!

      Διαγραφή
  15. Agapiti Helen to melitzanaki egine telio tetia. Epitihia oute ego to perimena -40-komatia fagoythikan se 2 meres apo to sizingo ke kati ligo apo mena tora ime stin proetimasia ke ftiahno pali giortazi ke o antras mou(dimitris) ke efhome ola kala

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Ελευθερία!
      Χαίρομαι πάρα πολύ που έφτιαξες ένα υπέροχο γλυκό του κουταλιού κι ας φαγώθηκε-άλλωστε γι' αυτό τα φτιάχνουμε! Καλή επιτυχία και στο επόμενο, που πλέον είναι σίγουρη.
      Χρόνια πολλά και στο σύζυγό σου, πολύχρονος, να τον χαίρεσαι και να είστε ευτυχισμένοι μαζί!
      Σε ευχαριστώ πολύ που με ενημέρωσες, το εκτιμώ!
      Καλό απόγευμα.

      Διαγραφή
  16. καησπερα Helen φαινονται εξαιρετικα γι αυτο αποφασησα να κοψω απο τον κηπο μου μερικα μαυρα μελιτζανακια αντι για λευκη ζαχαρη ποσο καστανη να βαλω;




    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ζάχαρη που χρησιμοποίησα σ΄αυτή τη συνταγή είναι αυτή που συνήθως χρησιμοποιώ, η καστανή.
      Τη λευκή τη χρησιμοποιώ πλέον σπάνια.
      Καλή επιτυχία στο γλυκό σου!

      Διαγραφή
  17. Ετοιμαζομαι να το κανω και εγω.Μαρια με λενε. Οταν τελειωσω θα σας πω πως εγινε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ετοιμαζομαι να το κανω και εγω με δικες μου μαυρες μελιτζανες Θα σας πω τα αποτελεσματα οταν τελειωσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. γιατι μου εμεινε πολυ λιγο σιροπι τι κανω τωρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάλλον το έβρασες περισσότερο ή οι μελιτζάνες σου δεν ήταν λευκές!
      Μπορείς να φτιάξεις σιρόπι με νερό και διπλή ποσότητα ζάχαρης και να το προσθέσεις στο γλυκό σου.

      Διαγραφή