Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2015

Καροτοκεφτέδες – Carrot Fritters

Μου αρέσουν πάρα πολύ όλοι οι χορτοκεφτέδες και περισσότερο αυτοί που συνδυάζουν δύο ή περισσότερα χορταρικά. Είναι πάντα αφράτοι, αρωματικοί και εξαιρετικά νόστιμοι. Και μόνο το όνομά τους τους κάνει λαχταριστούς!
Το καλοκαίρι μας τους σερβίρουν στις ποικιλίες για ούζο αλλά λίγοι από αυτούς έχουν σχέση με το όνομά τους! Περιέχουν περισσότερο αλεύρι παρά λαχανικό, η υφή τους είναι κολλώδης και μοιάζουν άψητοι! Αυτή την εντύπωση μου έδωσαν και αυτοί που δοκίμασα πρόσφατα σε μια έξοδό μας για φαγητό, αν και ήταν πολυδιαφημισμένοι!
Έτσι αποφάσισα να τους δοκιμάσω στο σπίτι και να πειραματιστώ με τα υλικά. Διαβάστε στη συνέχεια τι χρησιμοποίησα και έφτιαξα σπιτικούς αρωματικούς και νόστιμους καροτοκεφτέδες!




Τα Υλικά

1 ½ φλιτζάνι τριμμένα καρότα, ωμά
1 φλιτζάνι τριμμένη ωμή πατάτα
1 μέτριο ξηρό κρεμμύδι, τριμμένο
½ κόκκινη πιπεριά, ψιλοκομμένη
1 σκελίδα σκόρδο, λιωμένη στην πρέσα
1 κουταλάκι αποξηραμένος δυόσμος
½ κουταλάκι κύμινο σε σκόνη
100γραμ. τυρί Φέτα, τριμμένη
50γραμ. τριμμένη κεφαλογραβιέρα
Ελάχιστο αλάτι και αρκετό φρεσκοτριμμένο πιπέρι
1 φλιτζάνι αλεύρι που φουσκώνει μόνο του και ½ φλιτζάνι για όλες τις χρήσεις (για το αλεύρωμα)
Ελαιόλαδο για τηγάνισμα


Οδηγίες


 



Καθαρίζουμε τα καρότα, τις πατάτες, το κρεμμύδι και την πιπεριά και τα τρίβουμε στο μούλτι, ομοιόμορφα.













Βάζουμε το μείγμα μέσα σ΄ένα μπολ, προσθέτουμε όλα τα υπόλοιπα υλικά και ανακατεύουμε καλά. 













Εάν τα καρότα είναι πολύ ζουμερά, ίσως χρειαστεί να προσθέσουμε 1-2 κουταλιές επί πλέον αλεύρι.













Βάζουμε αρκετό ελαιόλαδο να ζεσταθεί μέσα σ΄ένα βαθύ τηγάνι. Παίρνουμε κουταλιές από το μείγμα, τις αλευρώνουμε και τις τηγανίζουμε και από τις δύο πλευρές, μέχρι να ροδίσουν.






Βγάζουμε τους καροτοκεφτέδες από το τηγάνι και τους αφήνουμε μέσα σ΄ένα πιάτο, στρωμένο με απορροφητικό χαρτί, για να στραγγίσει το επί πλέον ελαιόλαδο. Τους σερβίρουμε ζεστούς!



Εναλλακτικά





Πλάθουμε τους καροτοκεφτέδες με τις παλάμες μας, αλειμμένες με ελαιόλαδο και τους τοποθετούμε μέσα σε ταψί στρωμένο με αντικολλητικό χαρτί. 







Τους ψήσουμε στο φούρνο στους 170º C στον αέρα, για 20 περίπου λεπτά ή μέχρι να ροδίσουν. Τους γυρίζουμε προσεκτικά μόνο μία φορά.
Γίνονται αφράτοι και νόστιμοι αλλά δεν είναι τόσο εμφανίσιμοι, όσο οι τηγανιτοί. (Στις φωτογραφίες φαίνονται σε δεύτερο πλάνο).
Τους συνοδεύουμε με γιαούρτι ή σάλτσα ταχινιού, όπως και τους ρεβιθοκεφτέδες.



Καλή όρεξη!

14 σχόλια:

  1. Άκρως ενδιαφέροντες, διαβάζονται Ελένη μου.
    Μια δοκιμή...θα μας δώσει και την τελική απάντηση, νομίζω :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Με βάζεις στην διαδικασια να φτιάξω τους καροτοκεφτέδες σου Ελένη μου! Δεν έχω δοκιμάσει ξανά κάτι ανάλογο και μου εξάπτεις την φαντασία! Είναι πολύ αφράτοι και ζουμεροί! Καλοφάγωτοι!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Περίμενες στο εστιατόριο, όσο πολυδιαφημισμένοι και να ήταν, να έχουν σχέση με την νοστιμιά που έφτιαξες??
    Γεια στα χέρια σου Ελενάκι!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φαίνονται πεντανόστιμοι!!! Γεια στα χεράκια σου! Αν θέλεις, κάνε μια επίσκεψη και στο δικό μου μπλογκ: http://plektomaniac.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα !! Πολύ ενδιαφέρουσα συνταγή !! Ειδικά με τη σάλτσα ταχινιού προτείνεις στο τέλος ακόμα περισσότερο. Ενδεχομένως να μπορούσα να αντικαταστήσω το τυρί με αυγό μιας και το προτιμώ από διατροφικής άποψης :-) Άρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μου αρεσουν παρα πολυ οι κεφτεδες λαχανικων,καροτοκεφτεδες δεν εχω φαει και δεν εχω ακουσει!!!!μια καλη ευκαιρια λοιπον να δοκιμασω τους δικους σου ελενη που φαινενται τοσο λαχταριστοι!!!!!
    φιλιαααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περιμένω τις εντυπώσεις σου, Κική μου!
      Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων!

      Διαγραφή
  7. Ακόμα μια υπέροχη ιδέα. Θα τη δοκιμάσω κι αυτή :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Με τους κεφτέδες οποιοδήποτε είδους και μορφής διατηρώ κι εγώ άριστη σχέση Ελένη!
    Καροτοκεφτέδες δεν έχει τύχει να δοκιμάσω και να σου πω την αλήθεια ούτε καν που μου είχε περάσει από το μυαλό να φτιάξω!
    Σίγουρα όμως το καροτάκι με τη γλυκιά του γεύση θα τους κάνει πολύ πολύ νόστιμους!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ αγαπώ όλους τους χορτοκεφτέδες!
      Κι αυτοί είναι πάρα πολύ νόστιμοι και θα αρέσουν και στους μικρούς!
      Δοκίμασε τους και πες μου τις εντυπώσεις σου.
      Πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  9. Αααα πρώτα τρώω το γλυκό και μετά το αλμυρό!! Μόλις "δοκίμασα" τη γλυκιά τάρτα καρότου της Πηνελόπης!
    Τώρα θέλω και μερικούς καροτοκεφτέδες!!!!
    Πολύ ωραία ιδέα!!

    Καλημέρα Ελένη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πέπη μου, μάλλον θα πρέπει να ξανασερβιριστείς!
    Για να γίνει σωστή η δοκιμή!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή