Τρίτη 9 Αυγούστου 2011

Falafel ή Αραβικοί ρεβιθοκεφτέδες

Οι Falafel (Φαλάφελ) γνωστές και ως ta'amia είναι ένα νόστιμο και πολύ δημοφιλές γρήγορο φαγητό(snack) στην Αίγυπτο και στη Μέση Ανατολή που μπορείς να το αγοράσεις στα μικρά μαγαζάκια που υπάρχουν σε κάθε κεντρικό δρόμο. Στην Αίγυπτο, τη Σαουδική Αραβία και τη Συρία γίνονται από μουλιασμένα και τριμμένα ρεβίθια, ενώ στο Λίβανο από κουκιά φάβα με λίγα ρεβίθια.
Σαν κύριο πιάτο σερβίρονται σαν σάντουιτς μέσα σε λεπτή Αραβική πίτα με σαλάτα μαρούλι και ντομάτα και σάλτσα ταχινιού. Σαν ορεκτικό συνοδεύουν ποικιλία πράσινης σαλάτας με χούμους και πάντα με άφθονη σάλτσα ταχινιού.
Η συνταγή που θα σας δώσω παρακάτω είναι της φιλενάδας μου της Amal από τη Συρία, είναι πιο εύκολη από την παραδοσιακή αλλά ομολογουμένως εξαιρετικά νόστιμη. Δοκιμάστε τη!  Δεν θα μείνει ούτε μία! 

 




Τ α Υ λ ι κ ά 


1 φλιτζάνι ρεβιθάλευρο
1 φλιτζάνι αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
1 φλιτζάνι καλά μουλιασμένο ψιλό πλιγούρι
3 κουταλιές σουσάμι
1 ξερό κρεμμύδι ψιλοκομμένο
3 φρέσκα κρεμμυδάκι ψιλοκομμένα
2 σκελίδες σκόρδο τριμμένες
3 κουταλιές ψιλοκομμένο μαϊντανό ή κόλιανδρο
3 κουταλιές ψιλοκομμένο δυόσμο
1 κουταλάκι κύμινο
1 κουταλιά χυμός λεμονιού
1 κουταλάκι σόδα
Αλάτι και πιπέρι
Νερό
Λάδι για το τηγάνισμα

Ο δ η γ ί ε ς


Μουλιάζουμε το πλιγούρι σε ζεστό νερό και ψιλοκόβουμε τα χορταρικά.

Βάζουμε όλα τα υλικά σε ένα μεγάλο μπολ και τα ανακατεύουμε με ένα κουτάλι. Προσθέτουμε σιγά-σιγά χλιαρό νερό, μέχρις ότου δημιουργηθεί ένας παχύρρευστος πολτός. Σκεπάζουμε το μπολ με μια πετσέτα και αφήνουμε το μείγμα να «δέσει» για περίπου 20 λεπτά.

Σε ένα βαθύ τηγάνι ζεσταίνουμε καλά αρκετό ελαιόλαδο ή ηλιέλαιο και ρίχνουμε μέσα μεγάλες κουταλιές από το μείγμα. Τηγανίζουμε τις φαλάφελ και από τις δύο πλευρές μέχρι να ροδοκοκκινίσουν. Επαναλαμβάνουμε μέχρι να τελειώσει όλο το μείγμα. Αφού ψηθούν, τις βάζουμε σε πιατέλα με χαρτί κουζίνας να στραγγίσουν.

13 σχόλια:

  1. Από το ανοιχτό παράθυρο στο πλάι του γραφείου μου μπήκαν οι μυρωδιές απ το τηγάνι σου και μου σπάσανε τη μύτη!!!!
    Μοιάζουν αρκετά με τους ρεβιθοκεφτέδες που φτιάχνουμε στη Σάμο, αλλά (εκεί) με πολύ λιγότερα υλικά.
    Ρεβιθάλευρο υπάρχει στο εμπόριο ή αλέθεις τα ρεβίθια;
    Πολύ όμορφη εκδοχή σερβιρίσματος!!
    Φιλιά
    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ελένη κι εγώ την ίδια απορία με το Γιώργο έχω, υπάρχει ρεβιθάλευρο;;
    Η κόρη μου έχει φτιάξει πριν καιρό με ρεβίθια, θα μου άρεσε περισσότερο αυτή η εκδοχή με αλεύρι.
    Καλό απόγευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπέρα αγαπητέ gvarvakis. Χαίρομαι που σου άρεσε η συνταγή κι εμείς την αγαπάμε πολύ. Μακάρι να ήμουν κοντά να σε κέρναγα μερικές φαλάφελ ζεστές-ζεστές με όλα τους τα συνοδευτικά!
    Ρεβιθάλευρο παίρνω από τα μαγαζιά με βιολογικά προιόντα, ειδικά αυτά που έχουν αλεύρι σε μεγάλη ποικιλία κι από πολλούς και διαφορετικούς σπόρους. Από εκεί παίρνω κι αλεύρι για ψωμί. Νομίζω ότι έχουν κι εκεί που πουλάνε μπαχαρικά και αλεύρι σόγιας.
    Πολλά φιλιά στη Σάμο, αν είσαι τώρα εκεί.
    Τώρα θυμήθηκα τη Βέφα που θα έλεγε, όπως έκανε όταν της τηλεφωνούσαν από κάποια περιοχή "ιδιαίτετα χαιρετίσματα στη Σάμο" και με έπιασαν τα γέλια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. καλησπέρα, Ξανθή μου. Και βέβαια υπάρχει. Δες στα μαγαζιά της Αθηνάς με τα μπαχαρικά ή σε κατάστημα βιολογικών . Ργώ από εκεί παίρνω μαζί μου. Με το αλεύρι γίνονται εύκολα. καλό απόγευμα. Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν έχω μπει στον κόπο να τους κάνω ποτέ, αλλά τους έχω γευτεί σε Αιγυπτικό και Λιβανέζικο "ταχυφαγείο" του δρόμου στο εξωτερικό, με ρίσκο θα έλεγα, και ήταν τόσο μα τόσο νόστιμοι!

    Πολλές καλημέρες Ελένη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν έχω φτιάξει ούτε δοκιμάσει ποτέ! Άντε να δω πότε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συμφωνώ μαζί σου, Πηνελόπη, κι εγώ δοκιμάζω από εδώ τα μαγαζάκια, μια και ζω σε Αραβική χώρα. Δοκίμασε μια φορά να τους φτιάξεις κι εσύ.
    Φιλιά και καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κική μου, ευχαρίστως να σου στείλω από τους δικούς μου να δοκιμάσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. μμμ... θαυμάσιοι ~ και η παρουσίαση σούπερ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σε ευχαριστώ πολύ,Μπέτυ μου, κερνάω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. βγαίνουν καταπληκτικοί, μου θύμισαν κα΄ποιους που έτρωγα στο Αμάν...επίσης η ζύμη διατηρείται στο ψυγείο και έτσι μπορείς να τους φτιάχνει κανείς σταδιακά. Όσο πιο μικροί τόσο πιο γευστικοί, ρίχνεις και λίγο λεμονάκι από πάνω αν θες και είναι μούρλια. Ρεβιθάλευρο βρήκα στο μαγαζί "ελληνική σπορά" στα πετράλωνα, παλληνέων και τριών ιεραρχών, δέκα λεπτά από το σταθμό του κεραμεικού με τα πόδια φυσικά. Ο ιδιοκτήτης του είναι ψαγμένος και κερνάει και ρακάκι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αγαπητή/έ el σε ευχαριστώ για την επίσκεψη και προ πάντων για την ενημέρωση. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσαν.
    Ευχαριστώ επίσης που ενημερώνεις για το πού βρήκες ρεβιθάλευρο, πολύ χρήσιμο αυτό.
    Να είσαι και να περνάς καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ......ΕΓΩ ΠΟΥ ΠΗΓΑ ΚΑΙ ΒΡΕΘΗΚΑ ΣΤΑ ΔΡΟΜΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΙΕΡΟΥΣΑΛΙΜ ΕΦΑΓΑ ΤΑ ΥΠΕΡΟΧΑ ΦΑΛΑΦΕΛ ΚΑΙ ΧΟΥΜΟΥΣ....ΤΟ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ....ΥΠΕΡΟΧΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή