Παρασκευή 3 Νοεμβρίου 2017

Ρεβύθια Φούρνου με Φρέσκια και Λιαστή Τομάτα - Oven Baked Chickpeas with Fresh and Sundried Tomatoes

Τα ρεβύθια είναι από τα αγαπημένα όσπρια της Ελληνικής κουζίνας. Είναι πλούσια σε φώσφορο, μαγνήσιο, ασβέστιο και σίδηρο, καθώς και βιταμίνες Β, Κ, Ε, και C. Επομένως αξίζουν να μπουν στο διαιτολόγιο όλων.

Τα ρεβύθια μαγειρεύονται  με πολλούς τρόπους, σούπα ή με τομάτα. διάσημη είναι η ρεβυθάδα της Σίφνου. Ψήνεται στο φούρνο πολλές ώρες μέσα σε ειδικό πήλινο σκεύος. Τέτοιο σκεύος έχω κι εγώ, δώρο αγαπημένων ανιψιών μου, αλλά δεν το έχω μέχρι τώρα δοκιμάσει!

Τα ρεβύθια τα αγαπώ περισσότερο από τα άλλα όσπρια. Μου αρέσουν πολύ, ιδιαίτερα όπως τα μαγειρεύαμε στο σπίτι μας, λευκά και προσθέταμε στο ζωμό τους λίγη χονδρή μανέστρα! 
Πάντα ρεβύθια ζητούσα από τη μητέρα μου να παγειρεύσει, όταν ήμουν φοιτήτρια και επισκεφτόμουν το πατρικό μου σπίτι. Εκείνη στενοχωριόταν, γιατί ήθελε να με περιποιηθεί, μαγειρεύοντας κρέας!
Τώρα τα μαγειρεύω και στα κοκκινιστά, όπως αρέσουν στο σύζυγό μου!






 Τα Υλικά

500γραμ. ρεβύθια, μουλιασμένα και αποφλοιωμένα
10 μικρά κρεμμυδάκια στιφάδου
1σκελίδα σκόρδου, ψιλοκομμένη
4 φρέσκες ώριμες τομάτες, χωρίς τη φλοίδα, ψιλοκομμένες
2 φύλλα δάφνης
2 κλωναράκια φρέσκια ρίγανη
150 ml ελαιόλαδο
Αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Οδηγίες

Από το προηγούμενο βράδυ βάζουμε τα ρεβύθια μέσα σε ένα μπολ και τα σκεπάζουμε με κρύο νερό. Τα αφήνουμε στο νερό όλο το βράδυ για να μουλιάσουν και να μαλακώσουν.






Την επόμενη μέρα αδειάζουμε το νερό και τα στραγγίζουμε.
Αποφλοιώνουμε τα περισσότερα ή χρησιμοποιούμε αποφλοιωμένα για να είναι πιο ελαφρά.










Τα ρίχνουμε μέσα σε μία κατσαρόλα, προσθέτουμε τόσο νερό, όσο να σκεπάζονται και τα βράζουμε, μέχρι να μαλακώσουν.
Τα στραγγίζουμε και τα απλώνουμε σε ένα πυρέξ ή ταψί με σκέπασμα.









Προσθέτουμε τα δαφνόφυλλα, τη ρίγανη, τις λιαστές και τις φρέσκιες τομάτες, ψιλοκομμένες, τα κρεμμυδάκια, αλάτι και πιπέρι και ανακατεύουμε.









Τέλος ρίχνουμε χλιαρό νερό μέχρι να σκεπάζονται, το ελαιόλαδο και καλύπτουμε το σκεύος.
Ψήνουμε το φαγητό στους 180 Cº στον αέρα για περίπου 1 ½ ώρα. 






Εάν χρειαστεί κατά τη διάρκεια του ψησίματος, προσθέτουμε λίγο χλιαρό νερό, για να μην στεγνώσουν τα ρεβύθια.
Το φαγητό θα είναι έτοιμο, όταν πιέσουμε λίγο τα ρεβύθια και καταλάβουμε ότι είναι αρκετά μαλακά. Μπορεί να φαίνονται ολόκληρα αλλά, όταν τα πιέσουμε, να δούμε ότι λιώνουν.

Τότε τα ξεσκεπάζουμε και τα ψήνουμε ακόμα 10-15 λεπτά για να πάρει λίγο χρώμα η επιφάνεια και να σχηματιστεί μία λεπτή κρούστα στην επιφάνεια.
Τα σερβίρουμε ζεστά, ραντίζουμε με λίγο ωμό ελαιόλαδο και πασπαλίζουμε με έξτρα ρίγανη. Τα συνοδεύουμε με παστή ρέγγα ψητή και βραστά λαχανικά.




Καλή όρεξη!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου