Παρασκευή 23 Αυγούστου 2013

Εύκολο Εκμέκ με Φρυγανιές (Της Φυλλίτσας)

Για το μεσημέρι της Κυριακής αλλά και για το απογευματινό καφεδάκι, σας προτείνω ένα πανεύκολο και γρήγορο γλυκάκι ψυγείου, τύπου Εκμέκ.
Είναι ιδανικό για αρχάριες, γιατί μπορούν να φτιάξουν με απόλυτη επιτυχία ένα νοστιμότατο και πολύ ευπαρουσίαστο γλυκό, με υλικά που υπάρχουν σχεδόν σε κάθε σπίτι!
Το αγαπώ ιδιαίτερα, γιατί είναι από τα πρώτα γλυκά –ίσως και το πρώτο- που έμαθα να φτιάχνω! Κι αυτό χάρη στην καλή μου φίλη, τη Φυλλίτσα, που είναι εξαιρετική σε όλα της!
Σας παρουσιάζω, λοιπόν, το Εκμέκ της Φυλλίτσας, υπέροχο στην απλότητά του, μυρωδάτο και λαχταριστό! Έτσι το ονόμασα, τιμώντας τη διδάξασα, μέσα στο πρώτο χειρόγραφο τετράδιο των συνταγών μου! Scripta manet!





Τα Υλικά
(Για ένα πυρέξ διαστάσεων 32Χ23εκ.)

12 φρυγανιές σιταρένιες ή σικάλεως
250γραμ. κρέμα γάλακτος ή ένα κουτάκι Μόρφατ, κρύα
3 κουταλιές ζάχαρη άχνη
1 καψουλάκι βανίλιας
80γραμ. αμύγδαλα φιλέ, καβουρδισμένα

Για το σιρόπι
1 φλιτζάνι νερό
1 φλιτζάνι ζάχαρη, λευκή ή καστανή
2 κουταλιές ανθόνερο ή τη φλοίδα ενός αψέκαστου λεμονιού

Για την κρέμα
7 φλιτζάνια /1 λίτρο και 320ml γάλα πλήρες ή με 2% λιπαρά
6 κουταλιές ζάχαρη
2 φακελάκια corn flour (43Χ2γραμ.) με γεύση βανίλιας, όχι στιγμής
2 καψουλάκια βανίλιας

Οδηγίες

Βάζουμε την κρέμα γάλακτος, κρύα από το ψυγείο, μέσα στο μπολ του μίξερ και τη χτυπάμε με δυνατή ταχύτητα, μαζί με την άχνη ζάχαρη και τη βανίλια, έως ότου γίνει αφράτη σαντιγί.
Όταν είναι έτοιμη, σταματάμε το μίξερ και τη βάζουμε στο ψυγείο. Την αφήνουμε εκεί να περιμένει.




Σε μία μέτρια κατσαρόλα ζεσταίνουμε τα ¾ του γάλακτος, μαζί με τη ζάχαρη, και ανακατεύουμε, μέχρι να διαλυθεί αυτή εντελώς.
Ρίχνουμε το υπόλοιπο κρύο γάλα μέσα σε ένα μπολ και διαλύουμε το corn flour και τη βανίλια.
Πριν το γάλα βράσει, προσθέτουμε το μείγμα του corn flour και ανακατεύοντας συνέχεια, μέχρις ότου η κρέμα πήξει. Τη σκεπάζουμε και την αφήνουμε στην άκρη, να κρυώσει λίγο.

Μέσα σε μια κατσαρόλα βράζουμε για 5 λεπτά όλα τα υλικά για το σιρόπι.





Στρώνουμε τη βάση του πυρέξ με φρυγανιές, καλύπτοντάς τη  εντελώς, χωρίς να αφήσουμε κενά. 
Ρίχνουμε επάνω στις φρυγανιές το ζεστό σιρόπι και το αφήνουμε στην άκρη, μέχρι να απορροφηθεί.







Κατόπιν σκεπάζουμε τις φρυγανιές με την κρέμα, ισιώνοντας την επιφάνειά της. Καλύπτουμε τη κρέμα με πλαστική μεμβράνη, πιέζοντάς τη ώστε να εφάπτεται στην επιφάνειά της για να μην κάνει κρούστα. Βάζουμε το πυρέξ στο ψυγείο περίπου μία ώρα, για να σφίξει η κρέμα.






Όταν η κρέμα σταθεροποιηθεί, βγάζουμε το γλυκό από το ψυγείο, αφαιρούμε τη μεμβράνη και το καλύπτουμε με τη σαντιγί.













Πασπαλίζουμε την επιφάνειά του με τα καβουρντισμένα αμύγδαλα και το ξαναβάζουμε πάλι στο ψυγείο.







Το κόβουμε και το σερβίρουμε κρύο.



Καλή επιτυχία!


23 σχόλια:

  1. Ναι, αυτά τα παλιομοδίτικα γλυκά όλοι τα αγαπάμε. Κι ας τα περιφρονούμε τελευταία δίνοντας προτεραιότητα σε άλλα πιο σύγχρονα. Όμως όταν τύχει και βρεθούν στο πιάτο μας μπροστά, τους δίνουμε και καταλαβαίνουν. Οι μεγάλες αγάπες δεν ξεχνιούνται βλέπεις....

    Αυτό με το να δίνουμε ονόματα στις συνταγές, των ανθρώπων που μας τις έμαθαν, νομίζω όλες το κάνουμε και είναι τόσο ωραίο. Το εκμέκ της Φυλλίτσας λοιπόν λέει τόσα πολλά σε σένα, όσα σε εμένα θα λέει εφεξής το ίδιο εκμέκ, το οποίο όμως θα το ονομάσω "το εκμέκ της Helen GR)!!!

    Σε φιλώ γλυκιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Χρυσαυγή μου!
      Τα παλιομοδίτικα γλυκά, εξαιρετικά λόγω της νοστιμιάς τους, μας ξυπνάνε και νοσταλγικές μνήμες και μας θυμίζουν όμορφες στιγμές με συγγενείς και φίλες!
      Τι όμορφα που το είπες για τις μεγάλες αγάπες!
      Σ' ευχαριστώ που θα ξαναβαπτίσεις αυτό το γλυκάκι και θα του δώσεις το όνομά μου! Πολύ γλυκό από μέρους σου!
      Καλή εβδομάδα!

      Πολλά πολλά φιλάκια!

      Διαγραφή
  2. Λατρεύω τα πιο παραδοσιακά γλυκά! Και μου άρεσε η πιο σύντομη και λιγότερο μπελαλίδικη συνταγή σου! Θα δοκιμαστεί σίγουρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήλθες, Create Taste!
      Κι εγώ λατρεύω τα παραδοσιακά γλυκά και έχω μια μικρή συλλογή που θα τη δημοσιεύσω σιγά-σιγά.

      Αυτή η συνταγή είναι ιδανική για αρχάριες και με υλικά που υπάρχουν στο σπίτι μας.
      Θα χαρώ να που πεις τις εντυπώσεις σου, όταν το δοκιμάσεις.
      Σ' ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  3. Καλησπέρα Ελένη μου!
    Τα είπε όλα ο χείμαρρος "Χρυσαυγή" και το μόνο που μένει να πω είναι ότι συμφωνώ!
    Από τα γλυκά που τα απολαμβάναμε και θα συνεχίσουμε να τα απολαμβάνουμε, αφού είναι τόσο αγαπημένο!

    Φιλιά πολλά!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα, Ζαμπία μου!
      Η Χρυσαυγή είναι καταπληκτική! Χαίρομαι να τη διαβάζω!
      Πολύ θα ήθελα να σε κεράσω από αυτό το απλό αλλά νοστιμότατο γλυκάκι!

      Καλή εβδομάδα και πολλά φιλάκια, καλή μου φίλη!

      Διαγραφή
  4. Αυτό κορίτσια τολμώ να σας πω οτι είναι το Τοπικό γλυκό της Ζακύνθου!
    Χαίρομαι που κυκλοφορεί,ανεξαρτήτως ονόματος, ανα την Ελλάδα,δροσίζει και γλυκαίνει.
    Καλοφάγωτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ, Χαρά, για την ενημέρωση περί της προελεύσεως του γλυκού!
      Πάντως εμείς το τιμάμε και αγαπάμε πολύ.
      Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ!
      Καλή σου μέρα

      Διαγραφή
  5. Κλασσικά καλοκαιρινό και κλασσικά πεντανόστιμο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι πολύ-πολύ νόστιμο, Μάρθα μου!
      Κλασική αξία και μεγάλη αγάπη!

      Καλή σου μέρα

      Διαγραφή
  6. Κάπως έτσι το έφτιαχναν παλιά οι μαμάδες μας!
    Απλό μα τόσο νόστιμο!
    Καλώς σε ξαναβρίσκω Ελενάκι μου, δεν λέω καλό Χειμώνα, δεν θέλω ;-)
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς βρεθήκαμε πάλι, Έλενά μου!
      Καλό χειμώνα ή καλή συνέχεια σε όλους!

      Πολλά φιλάκια

      Διαγραφή
  7. Καλώς βρεθήκαμε και πάλι Ελένη μου ... στο τελείωμα του καλοκαιριού! Αυτό το υπέροχο εκμέκ με φρυγανιές με κυνηγάει και θέλω να το φτιάξω ...υπέροχο το έκανες... νοστιμότατο μέσα στην απλότητά του!!!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Κική μου!
      Και ο Σεπτέμβρης, αν μπορέι κανείς, είναι ιδανικός για διακοπές, ήρεμος και πολύ γλυκός μήνας! Μακάρι να είναι έτσι και φέτος!
      Το γλυκάκι αυτό να το φτιάξεις, είναι υπέροχο! Θα αρέσει σε όλους.

      Καλή σου εβδομάδα

      Διαγραφή
  8. Εάν θες με πιστεύεις Ελένη μου, αλλά το γλυκό με τις φρυγανιές (σε κάθε του παραλλαγή ως προς την κρεμά του) δεν το έχω φτιάξει ποτέ. Κάτι-κάπως με κάνει να "σκέφτομαι" πως η βάση δεν θα έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

    Οι φωτογραφίες όμως ομολογούν το αντίθετο, και κάποια στιγμή πρέπει να σκεφτώ να το δοκιμάσω.
    Καλημέρα και καλή εβδομάδα σου εύχομαι ολόψυχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Πηνελόπη μου!
      Να το φτιάξεις αυτό το γλυκάκι και να μην φοβάσαι καθόλου τις φρυγανιές. Με το σιρόπι κάνουν μία εξαιρετική βάση που ταιριάζει πολύ τις κρέμες.
      Να το δοκιμάσεις, χωρίς δεύτερη σκέψη!

      Φιλάκια

      Διαγραφή
  9. Καλώς σε βρίσκω μετα τις διακοπές Ελενίτσα μου..πιστεύω να πέρασε όμορφα το καλοκαιράκι σου..Πιστεύεις ότι παρ'όλο ότι ο σύζυγός μου είναι απο την Ζάκυνθο δεν έχω φτιάξει ποτέ αυτή την εκδοχή του εκμέκ έτσι και πως έψαχνα να την βρώ?την έχεις περιγράψει με απίστευτη τελειότητα με εξαιρετική παρουσίαση και σέυχαριστεί η οικογένειά μου για την ανάρτηση..εννοείται ότι θα την δώσω στους φίλους μου που την δοκίμασν στην Ζάκυνθο και ξετρελάθηκαν..θα τα λέμε κανονικά τώρα..διακοπές τέλος...γλυκιά επιστροφή στην υπέροχη μπλογκογειτονίτσα μας..σου στέλνω την αγάπη μου και φιλάκια πάρα πολλά..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς βρεθήκαμε, πάλι, Kate!
      Χαίρομαι που γνωρίζεις τη συνταγή, είδες πόσο απλή είναι και τι ευπαρουσίαστο το αποτέλεσμά της! Δεβ μένει παρά να τη δοκιμάσεις και να τιμήσεις την πατρίδα του συζύγου σου!

      Κι εγώ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
      Πολλά πολλά φιλάκια

      Διαγραφή
  10. Καλημέρα, Beauty!
    Λέω να σε κεράσω, όταν το ξαναφτιάξω με την πρώτη ευκαιρία!
    Ευχαριστώ για την επίσκεψη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Γεια σας!
    Θέλω να πω ευχαριστώ για την δική σας συνταγή!
    Εγώ ο ίδιος είμαι από την Ουκρανία, αλλά αγαπώ ελληνικά γλυκά σας! Τώρα ξέρω πώς να μαγειρεύουν το πιο εύκολο εκμέκ!
    Σας ευχαριστούμε !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. :) To πιο ωραιο μαμαδιστικο γλυκο !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή