Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013

Πιπεριές Φλωρίνης Ψητές, Σαλάτα ή στο Βάζο

Οι πιπεριές Φλωρίνης ψητές γίνονται μια υπέροχη σαλάτα, είναι γλυκές ή πικάντικες, όπως μας αρέσουν!
Ένα νοστιμότατο ορεκτικό ή συνοδευτικό για όλες τις εποχές, μπαίνουν στις πράσινες σαλάτες και τους δίνουν χρώμα και γεύση, στις σάλτσες ή τα σάντουιτς.
Ας τις αξιοποιήσουμε τώρα που υπάρχουν άφθονες στην αγορά, για να τις απολαμβάνουμε όλο το χειμώνα!




Τα Υλικά
(Για ένα βαζάκι χωρητικότητας 500ml)

1 κιλό μεγάλες πιπεριές Φλωρίνης
2 σκελίδες σκόρδο
2 φυλλαράκια δάφνης
1 κουταλάκι αλάτι
½ φλιτζάνι λευκό ξίδι
Λίγο ελαιόλαδο


Οδηγίες




Πλένουμε καλά τις πιπεριές, τις σκουπίζουμε, τις τρυπάμε μία φορά με ένα μαχαίρι και τις τοποθετούμε σε ένα ρηχό αντικολλητικό ταψί.
Ανάβουμε το γκριλ του φούρνου και τις ψήνουμε για 10-15 λεπτά από κάθε πλευρά, μέχρι να δούμε τη φλοίδα τους να μαυρίζει.








Για περισσότερη ευκολία μπορούμε να κόψουμε τα κοτσάνια τους και μετά κάθε μία στη μέση, κατά μήκος, αφαιρώντας τους σπόρους. Μετά τις ψήνουμε, όπως και τις ολόκληρες, τοποθετώντας στο ταψί την κομμένη τους πλευρά προς τα κάτω.






Όταν ψηθούν, τις βάζουμε μέσα σε μια πλαστική σακούλα και τις αφήνουμε να “ιδρώσουν” και να κρυώσουν καλά. Όταν κρυώσουν, τις ξεφλουδίζουμε, προσέχοντας να αφαιρέσουμε μόνο τη φλοίδα τους. Αν τις έχουμε κόψει στη μέση, η διαδικασία αυτή είναι πανεύκολη.
Αν τις έχουμε αφήσει ολόκληρες, πρώτα τις ξεφλουδίζουμε, μετά κόβουμε το κοτσάνι και τελευταία αφαιρούμε προσεκτικά τους σπόρους τους, πλένοντας τα χέρια μας στη βρύση πολλές φορές.

Αν τις θέλουμε για άμεση κατανάλωση, τις τοποθετούμε καθαρισμένες μέσα σε ένα μπολ και τις διατηρούμε στο ψυγείο, σκεπασμένες με λάδι και ξίδι.



Αν θέλουμε να τις διατηρήσουμε για μεγαλύτερο διάστημα, τότε τις τοποθετούμε μέσα σε πλαστικές σακούλες τροφίμων και μετά στην κατάψυξη.
Διατηρούνται επίσης μέσα σε αποστειρωμένο βάζο, αρωματισμένες με φετάκια σκόρδου και φύλλα δάφνης.
Γεμίζουμε το βάζο με τις ψητές πιπεριές, το σκόρδο και τη δάφνη. Κατόπιν ρίχνουμε το αλάτι και γεμίζουμε το βάζο με το ξίδι. Καλύπτουμε την επιφάνεια με λίγο ελαιόλαδο. Κλείνουμε καλά το βαζάκι και το διατηρούμε στο ψυγείο.



Θα έχουμε, όποτε το χρειαστούμε, ένα εξαιρετικό μεζεδάκι!
Καλή επιτυχία! 

17 σχόλια:

  1. Σήμερα Ελένη μου μας προσφέρεις ένα προϊόν της γενέτειράς μου,της αγαπημένης μου ακριτικής Φλώρινας.Τέτοια εποχή,ή μάλλον λίγο πιο νωρίς,αφού οι ψύχρα στην πόλη αυτή είναι εμφανής από τις πρώτες κιόλας μέρες του Σεπτεμβρίου,όλη η πόλη είναι κυριολεκτικά ΄΄διακοσμημένη΄΄από πιπεριές που στεγνώνουν φυσικά στον αέρα.Δεν υπάρχει μπαλκόνι ή αυλή που να μην έχει δύο-τρεις αρμαθιές κόκκινων πιπεριών,αφού είναι ένα τοπικό προϊόν σε αφθονία,ιδιαίτερα νόστιμο και υγιεινό,παρασκευάζεται και καταναλώνεται με πολλούς τρόπους και οι ντόπιοι το τιμούν πολύ.Οι κόκκινες πιπεριές αφού στεγνώσουν καλά,αποθηκεύονται σε στεγνό και σκιερό μέρος στο σπίτι και είναι έτοιμες για να χρησιμοποιηθούν σε όλη τη διάρκεια του παγωμένου και παρατεταμένου για την περιοχή,χειμώνα.'Ηταν και είναι ένας τρόπος διατήρησης και αποθήκευσης αυτού του τόσο αγαπημένου και νόστιμου προϊόντος.
    Η άλλη και εξίσου νόστιμη και υγιεινή εκδοχή είναι αυτή που πολύ ωραία και προσεγμένα μας παρουσιάζεις Ελένη μου.Η διατήρηση στο βάζο είναι ιδανική ,αφού γρήγορα έχουμε στο τραπέζι μας μια υπέροχη σαλάτα.Και εγώ συνήθως τοποθετώ πιπεριές στην κατάψυξη και βρίσκω ότι δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτε απολύτως από τις φρέσκιες.
    Υπέροχη ιδέα ,άψογα παρουσιασμένη όπως μας έχεις συνηθίσει Ελένη μου!!!!
    Καλή σου μέρα!!!!Παρέλαβες τα φιλιά μου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ, Φωτεινή μου, για την πολύ ωραία εικόνα που μου μετέφερες από τη γενέτειρά σου!
      Συστυχώς στην πόλη δεν μπορούμε να τις αποξηράνουμε λόγω μόλυνσης αλλά ούτε έχουμε χώρους για να τις αποθηκεύσουμε!
      Κι εγώ αγαπώ πολύ τις πιπεριές και προσπαθώ, όσο μπορώ, να τιςαξιοποιώ φρέσκες ή να τις διατηρώ για μεγαλύτερο διάστημα, έστω και σε μικρές ποσότητες.
      Καλό σου βράδυ και να περνάς όμορφα!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  2. Η καλυτερη εποχη για τις πιπεριες Ελενη μου, τωρα ειναι νοστιμες και σε πολυ καλη τιμη!
    Κι εγω εφτιαξα μερικες, αλλα τις εβαλα στην καταψυξη, γιατι στο ντουλαπι δεν εχει μεινει χωρος απο τις μαρμελαδες και τα λικερ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Μαρίνα!
      Μάλλον κι εγώ από δω και πέρα θα τις βάλω στην κατάψυξη. Άλλος χώρος, όπως κι εσύ λες, δεν υπάρχει.
      Καλή δύναμη!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  3. Προσωπικά τις λατρεύω σε όλες τους τις εκδοχές Ελένη μου!

    Ψητές με λίγο λαδάκι, τουρσί, ωμές σε σαλάτες, μαγειρεμένες σε σάλτσες, πολτοποιημένες σε κονφί, γεμιστές με τυράκι ή ως με άλλα υλικά... και πάει λέγοντας!

    Πιστεύω πως είναι από τα πιο ωραία λαχανικά πραγματικά.

    Γεια στα χέρια σου καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά, Πηνελόπη μου, που μας θύμισες όλες τις εκδοχές του!
      Όντως είναι λατρεμένες και, αν είναι και σπιτικές, εξαιρετικά νόστιμες, χωρίς πρόσθετα.
      Όπου μπουν προσθέτουν χρώμα και γεύση!
      Σ' ευχαριστώ πολύ1
      Φιλιά

      Διαγραφή
  4. Τρελλαίνομαι για πιπεριές Φλωρίνης!!!
    Δεν είχα σκεφτεί ποτέ να τις φτιάξω κι έχω μερικές φρέσκιες στο ψυγείο!!
    Θα τις δοκιμάσω!!!
    Μπράβο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένες πιπεριές φλωρίνης!!
      Γλυκές και τόσο νόστιμες! Όσες και να φτιάξω δεν θα κρατήσουν πάνω από μια εβδομάδα. Τις τρώω μετά μανίας.
      Το σκόρδο και η δαφνη σίγουρα δίνουν γεύση. Μέχρι τώρα τις έφτιαχνα σκέτες. Θα τις δοκιμάσω κι έτσι λοιπόν.

      Φιλιά πολλά Ελένη μου!

      Διαγραφή
    2. Peps, να τις προλάβεις, πριν χαλάσουν! Γίνονται εξαιρετικές!
      Βάλε και μερικά σακουλάκια στην κατάψυξη, διατηρούνται καταπληκτικά.
      Φιλιά

      Διαγραφή
    3. Καλησπέρα, Χρυσαυγή μου!
      Κι εσύ βλέπω ότι τις αγαπάς και όχι άδικα! Να δοκιμάσεις και τα συγκεκεριμένα αρωματικά αλλά να τις αφήσεις λίγο στο ψυγείο, για να μαριναριστούν.
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  5. Καλησπέρα Ελενάκι μου..πολλές φορές είχα αναρωτηθεί πως να κάνω τις πιπεριές Φλωρίνης μόνη μου για βάζο..δεν έτυχε όμως να το ψάξω ποτέ!!μπράβο σου κούκλα μου!!δώρο μας έκανες,,πολλά φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Kate!
      Μην το σκέπτεσαι, να τις φτιάξεις. Γίνονται πολύ γρήγορα και πανεύκολα.
      Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!
      Φιλάκια, καλή μου φίλη!

      Διαγραφή
  6. Λατρεύω τις πιπεριές Φλωρίνης, τις χρησιμοποιώ όλον τον χρόνο, η πρότασή σου είναι εξαιρετική Ελενάκι μου!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου αρέσει η πρότασή μου, Έλενα!
      Μακάρι να μπορούσαμε να είχαμε τις δικές μας όλο το χρόνο!
      Καλό σου βράδυ
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  7. Φαινονται πολυ νοστιμες,αυτο το κολπο με τη σακουλα το εμαθα πριν λιγα χρονια και πραγματικα ειναι σωτηριο στο ξεφλουδισμα,μου αρεσε που εβαλες δαφνοφυλλο,ωραιο αρωμα θα αφηνει,πολλα φιλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Νέλη!
      Το κόλπο με τη σακούλα είναι σωτήριο και μεγάλη ευκολία!
      Το δαφνόφυλλο τους ταιριάζει, αρκεί να μείνει λίγο και να βγάλει το άρωμά του

      Φιλάκια

      Διαγραφή
  8. Καταπληκτικές οι Φλωρίνης. Πήρα καμιά 10αρια να τις κάνω γεμιστές αλλά τελικά αποφάσισα να τις κάνω ψητές με αρκετό σκορδάκι για μεζεδάκι ή για τη σαλάτα. Το τρικάκι με το κόψιμο στη μέση με βοήθησε πολύ. Ευχαριστώ πολύ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή