Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2013

Μουστοκούλουρα με Πετιμέζι

Μουστοκολυλουρα ή μάλλον Πετιμεζοκούλουρα, αφράτα και τραγανά απ’ έξω και μαλακά από μέσα! Γεμάτα αρώματα και με την ξεχωριστή γεύση του πετιμεζιού. 
Αν το πετιμέζι είναι καλά δεμένο, δεν χρειάζεται να προσθέσουμε καθόλου ζάχαρη, όπως έκανα κι εγώ. Ίσως λίγο αρωματικό μέλι για ενίσχυση της γεύσης.
Η συνταγή είναι οικογενειακή και τα υλικά ήταν μετρημένα με τον παραδοσιακό τρόπο, με ποτήρια νερού! Κατόπιν δοκιμών μετέτρεψα τη δοσολογία των σε ml. 
Τα λατρεύω αυτά τα κουλουράκια και μου αρέσει να συνοδεύουν το απογευματινό μου καφεδάκι!




Τα Υλικά
(Για 45 περίπου μέτρια κουλουράκια)

500γραμ.αλεύρι μαλακό
2 κουταλάκια baking power
1 κουταλάκι μαγειρική σόδα
180ml πετιμέζι
180ml ελαιόλαδο ελαφρύ
180ml φρέσκος χυμός πορτοκαλιού
⅓ του φλιτζανιού καστανή ζάχαρη ή περισσότερη
2 κουταλιές μέλι πορτοκαλιάς
½ κουταλάκι ξύσμα πορτοκαλιού
1 κουταλάκι τριμμένη κανέλα
½ κουταλάκι τριμμένα γαρίφαλα
1 τσιμπιά αλάτι

Οδηγίες

Κοσκινίζουμε το αλεύρι μέσα σ’ ένα μπολ και το αναμειγνύουμε με το baking power και το αλάτι.





Σ’ένα άλλο μπολ ρίχνουμε όλα τα υγρά υλικά, τη ζάχαρη και τα αρωματικά και τα αναμειγνύουμε με το μίξερ χειρός, σε χαμηλή ταχύτητα, ή με το σύρμα αυγών.









Προσθέτουμε στα υγρά υλικά τη σόδα και ανακατεύουμε, για να αφρίσει.
Κατόπιν σταδιακά προσθέτουμε το αλεύρι, ανακατεύοντας.
Σταματάμε να προσθέτουμε αλεύρι, όταν η ζύμη μας γίνει αρκετά μαλακή και να κολλάει λίγο στα χέρια μας.






Πλάθουμε τα κουλουράκια λαδώνοντας ελαφρά τα χέρια μας σε όποιο σχήμα θέλουμε. Τα  τοποθετούμε μέσα σε δύο ρηχά ταψιά, στρωμένα με αντικολλητικό χαρτί.
Τα ψήνουμε σε καλά προθερμαίνουμε φούρνο στους 170ο C, στον αέρα, για 12-14 λεπτά, ανάλογα με το φούρνο.







Όταν ψηθούν τα ξεφουρνίζουμε και τα αφήνουμε να κρυώσουν και μετά τα απολαμβάνουμε!







Θα έχει μοσχοβολήσει ολόκληρο το σπίτι μας!





Κι ένα άλλο βραβείο!

Με μεγάλη χαρά έλαβα κι ένα ακόμα όμορφο βραβείο, με ιδιαίτερο συμβολισμό, από τη Erilia και το εξαιρετικό της blog "Περιπεράστε παρακαλώ!" που αξίζει να το επισκεφθείτε. Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ, καλή μου φίλη, για την τιμή που μου έκανες!


Κι εγώ με τη σειρά μου το χαρίζω σε όλους/ες εσάς που καθημερινά με τιμάτε με το ενδιαφέρον και την αγάπη σας!
Θα χαρώ πολύ να το αναρτήσετε και στο δικό σας blog!
Να είστε όλοι καλά! Σας ευχαριστώ!

27 σχόλια:

  1. Κουλουράκια εποχής, όλο άρωμα και γεύση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι υπέροχα, Βαγγελιώ μου, και πολύ αγαπημένα!
      Καλό σου απόγευμα!

      Διαγραφή
  2. Και του χρόνου Ελενάκι μου, καλοφάγωτα!
    Υπέροχα δείχνουν!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ, Έλενά μου! Κερνάω!
      Έγιναν υπέροχα!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  3. Στο τραγανό δάγκωμα της πρώτης μπουκιάς αισθάνεσαι τα φθινοπωρινά αρώματα να στήνουν χορό .Αντιλαμβάνεσαι ότι έχουν κάτι το διαφορετικό και εξασκείς τους γευστικούς σου κάλυκες να το ανακαλύψουν.Νοστιμιά σπάνια με ευδιάκριτα αρωματικά στοιχεία, αλλά δυσδιάκριτο κρυφό συστατικό.Αυτό το μυστικό παχύρευστο γλυκό σιρόπι της φύσης, που αναβαθμίζει τις γεύσεις και η παρασκευή του περνά από γενιά σε γενιά.Όπου σε κάθε σπίτι τέτοια εποχή, οι καλονοικυράδες έκαναν το κουμάντο τους.Αγνά,παραδοσιακά,απλά γλυκίσματα για το καλόπιασμα της οικογένειας.Για το καλωσόρισμα της καινούργιας εποχής.
    Πόσο λαχταριστά δείχνουν Ελένη μου!!!!Μας ταξιδεύεις σε άλλες εποχές και μου αρέσει πολύ!!!!
    Καλό σου βράδυ γλυκιά Ελένη!!!!Πολύ πολύ σε φιλώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα πλέον φθινοπωρινά κουλουράκια, Φωτεινή μου! Μικρές αρωματικές μπουκίτσες, παραδοσιακά γλυκίσματα, αγαπημένα!
      Κι εγώ μαζί σας ταξίδευσα στα χρόνια της παιδικής μου ηλικίας. Αυτή την εποχή όλες οι γειτονιές μοσχοβολούσαν κανέλα και γαρίφαλο! Αγαπημένο κολατσιό για το σχολείο μας!
      Καλή μου φίλη, σ' ευχαριστώ για το όμορφο σχόλιό σου!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  4. Μοσχομύρισε μέχρι εδώ!!!! Από τα κουλουράκια που δεν πρέπει να βρεθούν μπροστά μου. Καλό βράδυ Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μανουσίνα, σε κερνάω από τα φρέσκα!
      Η πρώτη δόση τελείωσε και η δεύτερη καταναλώνεται!
      Καλό σου βράδυ
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  5. Πώς να μη μοσχοβολήσει όλο το σπίτι με τέτοια υλικά που έχουν τα κουλουράκια σου!
    Είναι από τα πολύ αγαπημένα μου!
    Και μου αρέσουν που είναι τραγανά εξωτερικά και μαλακά εσωτερικά!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και σ΄εμένα αρέσουν πολύ, Ερμιόνη μου! Είναι τα αγαπημένα μου, ελάχιστα γλυκά και πολύ αρωματικά.
      Μόνο που δεν βρίσκουμε πάντα διαθέσιμο πετιμέζι καλής ποιότητας!
      Καλό σου βράδυ
      Φιλάκια

      Διαγραφή


  6. Γενικά μου αρέσουν πολύ τα μουστοκούλουρα και τα δικά σου φαίνονται πολύ νόστιμα.
    Ευχαριστούμε Ελένη, δεν φαίνεται δύσκολο, γιατί όχι ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήλθες, Σοφία!
      Δεν είναι καθόλου δύσκολη η συνταγή. Το μυστικό είναι να μην γίνει πολύ σφιχτή η ζύμη- αν και αυτό εξαρτάται από το αλεύρι που θα χρησιμοποιήσουμε.
      Καλή επιτυχία!

      Διαγραφή
  7. Αφράτα και χορταστικά!
    Τα μαλακά μουστοκούλουρα είναι αυτά που λατρεύω.
    Βλέπω μεγάλη ποσότητα παραγωγής και θα κεραστώ τουλάχιστον ένα!

    Καλημέρα Ελένη μου!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έγιναν αρκετά, Ζαμπία μου, γιατί δεν τα έφτιαξα μεγάλα. Έτσι για να λέμε ότι φάγαμε πολλά!
      Και βέβαια να κεραστείς, όσα θέλεις. Φτιάχνω και καφεδάκι!
      Καλό σου βράδυ
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  8. Μοσχοβόλισαν τα μουστοκούλουρά σου Ελένη μου !! Και πώς τα λατρεύωωωωω!!!!!!!!!! Το κερασματάκι μου θα το πάρω μου φαίνεται...
    Καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι καλά, Κική μου, έφτεσε μέχρι εκεί το άρωμά τους;
      Και σ' εμένα αρέσουν πολύ, είναι τα αγαπημένα μου.
      Και βέβαια να το πάρεις το κερασματάκι, είναι σχεδόν μπουκίτσα, μην το σκέφτεσαι!
      Καλό σου βράδυ

      Διαγραφή
  9. Θα την κάνω σίγουρα τη συνταγή σου! Φαίνονται πάρα πολύ ωραία και νόστιμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή επιτυχία, Νίκη!
      Τη ζύμη να προσέξεις μόνο, να μην την κάνεις σφιχτή.
      Καλό σου βράδυ

      Διαγραφή
  10. Τα ζήλεψα τα κουλουράκια σου Ελένη, μου φαίνεται θα δοκιμάσω να τα φτιάξω αν και δεν έχω κάνει ποτέ μουστοκούλουρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τα φτάξεις, Κατερίνα μου, δεν είναι δύσκολα.
      Όπως είπα και πιο πάνω, τη ζύμη πρέπει να προσέξεις, να μην σφίξει.
      τα ψήνεις και περισσότερο, αν τα θέλεις πολύ τραγανά.
      Καλή επιτυχία!

      Διαγραφή
  11. Αααααχχχχχχχχχ μουστοκούλουρα!!!!!!!!!!! Τραγανά απ'έξω και αφράτα μέσα. Τι μου κάνεις πάλι. Με βάζεις σε μεγάλο πειρασμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τέλεια η συνταγή σου, μου βγήκαν 2,5 ταψια! τα εκανα με φαριναπ +1 κ.γ. bakin γιατι δεν είχα απλό αλεύρι και εγιναν πολύ αφράτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο, καλοφάγωτα! Εγώ χρησιμοποίησα αλεύρι μαλακό και άλλη φορά αλεύρι Ζέας ολικής. Έγιναν πολλυ καλά!

      Διαγραφή
  13. Τα έφτιαξα σημερα κ μοσχοβολισε όλο το σπιτι. Εγιναν υπέροχα ετσι οπως τα θελω τραγανά απ εξω μαλακά απο μεσα. Μονο που χρειάστηκε παραπάνω αλεύρι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλησπέρα αντί για πετινεζι,πόσο μούστο βαζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλησπέρα! Το περισσότερο αλεύρι τα σκληραίνει. Μάλλον φοβήθηκες να τα πλάσεις επειδή η ζύμη ήταν μαλακή! Με τη βοήθεια ελάχιστου ελαιόλαδου στα χέρια, το πρόβλημα λλυνεται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή