Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013

Γαρίδες με Χυλοπίτες

Καλημέρα και καλή εβδομάδα!
Οι γαρίδες με τα ζυμαρικά, συνήθως τα μακαρόνια (Γαριδομακαρονάδα), συνθέτουν ένα ευπαρουσίαστο, νοστιμότατο και πολύ δημοφιλές πιάτο.
Αν, όμως, έχουμε φρέσκες σπιτικές χυλοπίτες, αξίζει να δοκιμάσουμε το συνδυασμό τους! Με ώριμες ντομάτες, πολύχρωμες πιπεριές, αρωματικό Ελληνικό ούζο και λίγα αρώματα Ανατολής θα ετοιμάσουμε ένα υπέροχο φαγητό, με χρώματα και αρώματα! 
Δοκιμάστε το!




Τα Υλικά
(Για 5 μερίδες)

1 κιλό γαρίδες, φρέσκες ή κατεψυγμένες (όχι προβρασμένες)
1 μεγάλο ξηρό κρεμμύδι, κομμένο λεπτά φετάκια
½ φλιτζάνι ελαιόλαδο
½ κουταλάκι τριμμένοι σπόροι κόλιανδρου
4 φυλλαράκια κάρυ
2 σκελίδες σκόρδο, λιωμένες στην πρέσα
2 φλιτζάνια φρέσκες ώριμες ντομάτες, ξεφλουδισμένες και χωρίς τους σπόρους, ψιλοκομμένες ή ένα κουτί ντοματάκια κονσέρβα
2 μεγάλες πολύχρωμες πιπεριές, κομμένες καρεδάκια
1 κουταλιά πελτέ ντομάτας
¼ φλιτζανιού ούζο
¼ φλιτζανιού ψιλοκομμένα φυλλαράκια φρέσκου βασιλικού ή φρέσκου κόλιανδρου
Αλάτι και πιπέρι
500γραμ. χυλοπίτες

Οδηγίες

Καθαρίζουμε τις γαρίδες από το κέλυφος, τις σχίζουμε με ένα μαχαιράκι κατά μήκος της ράχης τους και αφαιρούμε προσεκτικά το έντερό τους. Τις ξεπλένουμε, τις στραγγίζουμε καλά και τις πασπαλίζουμε με τους σπόρους κόλιανδρου και λίγο αλάτι. Ανακατεύουμε καλά, τις καλύπτουμε με πλαστική μεμβράνη και τις βάζουμε στο ψυγείο να περιμένουν.



Πλένουμε και κόβουμε τα χορταρικά, όπως απαιτεί η συνταγή.

Σε μία κατσαρόλα ή ένα βαθύ τηγάνι σοτάρουμε πρώτα το κρεμμύδι, το σκόρδο και τα φύλλα κάρυ, μέχρι να μοσχομυρίσουν και μετά προσθέτουμε τις πιπεριές. Συνεχίζουμε το σοτάρισμα μερικά ακόμα λεπτά. Σβήνουμε με το ούζο και ανακατεύουμε για να εξατμιστεί το οινόπνευμα.






Προσθέτουμε τις ντομάτες και τον πελτέ, αλάτι και πιπέρι, σκεπάζουμε και  σιγοβράζουμε τη σάλτσα για περίπου 20-25 λεπτά ή μέχρι να δούμε να αρχίζει να πήζει.











Τότε προσθέτουμε τις καθαρισμένες γαρίδες, ανακατεύουμε και βράζουμε ακόμα 5 λεπτά όλα μαζί τα υλικά. Δεν παραβράζουμε τις γαρίδες, γιατί θα σφίξουν.













Πριν ολοκληρωθεί το βράσιμο, δοκιμάζουμε το αλάτι και προσθέτουμε φρεσκοτριμμένο πιπέρι και τον ψιλοκομμένο φρέσκο βασιλικό ή το κόλιανδρο.








Βράζουμε τις χυλοπίτες μέσα σε αλατισμένο νερό(όχι σε μεγάλη ποσότητα, όπως τα μακαρόνια) για 4-5 λεπτά, ανάλογα με το πάχος τους. Τις στραγγίζουμε και τις διατηρούμε ζεστές.

Σερβίρουμε τις ζεστές χυλοπίτες, καλύπτουμε με τη σάλτσα και τις γαρίδες και πασπαλίζουμε με λίγο ψιλοκομμένο  βασιλικό και άφθονο φρεσκοτριμμένο πιπέρι.


Καλή όρεξη! 

22 σχόλια:

  1. Υπέροχο πιάτο, γεμάτο αρώματα και αγαπημένες γεύσεις!
    Καλή βδομάδα Ελενάκι μου, φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μία υπέροχη πρόταση που αποτελεί επένδυση για το οικογενειακό συνταγολόγιο.Ένα κομπόδεμα αξιοζήλευτου γευστικού πλούτου, που στα χέρια σου Ελένη μου, μετατρέπεται σε πολύτιμο θησαυρό.Ανεκτίμητο και γευστικό,όπως οφείλουν να είναι όλες οι συνταγές.Διηθημένο σε κάθε λεπτομέρεια του,αριστοκρατικό αλλά όχι απρόσιτο,πολυτελή με τα ακριβά σε ποιότητα μεσογειακά υλικά,συνετό μέσα στην φινέτσα του.Επιπρόσθετη αξία, οι χωριάτικες σπιτικές χυλοπίτες για τους λάτρεις μιας σχεδόν ξεχασμένης στα αστικά κέντρα συνήθειας ,που μας χαρίζει όμως αλησμόνητες γεύσεις.
    Καλή σου εβδομάδα Ελένη μου!!!!Φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλησπέρα, Φωτεινή μου!
      Σ' ευχαριστώ πολύ που βρήκες ωραίο το πάντρεμα των θαλασσινών με ένα παραδοσιακό υλικό και το αποτέλεσμα "αριστοκρατικό"! Εγώ τι άλλο να πω;
      Η αλύθεια είναι ότι βγήκε ένα νοστιμότατο και αρωματικό πιάτο.
      Καλό σου βράδυ, καλή μου φίλη!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  3. Πάω για γαρίδες! Τέλειο!
    Καλή βδομάδα Ελένη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι να βρεις και να το δοκιμάσεις, Αγγελική μου!
      Θα σου αρέσει πολύ.
      Καλό σου βράδυ.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  4. Πολύ ωραίο!!! Για να ενισχύσεις τη γεύση του ούζου μπορείς να προσθέσεις ένα κ.γλυκού μαραθόσπορο κοπανισμένο να βράσει 3-4 λεπτά στη σάλτσα πριν το τέλος :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ευχαριστώ πολύ, Betty, για την τόσο αρωματική πρόταση!
      Την επομένη φορά θα την ακολουθήσω.
      Να είσαι καλά!
      Καλό σου βράδυ

      Διαγραφή
  5. Αααα, έχουμε παρόμοια συνταγή Ελένη μου και είναι πράγματι υπέροχη!!! Εγώ το πιάτο αυτό αλλά με σπαγγέτι το γευθηκα προχθές και το έχω στην αυριανή ανάρτηση αλλά μάλλον θα το αφήσω για αργότερα!!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν πειράζει καθόλου, Κική μου, να δημοσιεύσεις την ανάρτησή σου! Πολλές φορές συμβαίνει αυτό. Εξάλλου οι γαρίδες είναι πολύ αγαπημένες και συνθέτουν ένα επίσης αγαπημένο πιάτο. τη Γαριδομακαρονάνα σε πολλές παραλλαγές.
      Καλό σου βράδυ
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  6. Όμορφα συνδύασες τις γαρίδες με τις χυλοπίτες Ελένη μου! Καλή εβδομάδα να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ευχαριστώ πολύ, Κατερίνα μου!
      Καλή εβδομάδα και σ΄εσένα!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  7. Συμφωνώ κι επαυξάνω Ελένη μου............ζωγράφισες πάλι ένα πιάτο όλο χρώματα αλλά και αρώματα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά, Λίλα μου! Γνωρίζω ότι σου αρέσουν τα θαλασσινά κι εσύ είσαι πολύ τυχερή, γιατί τα βρίσκεις όλα πολύ φρέσκα!
      Την επομένη φορά που θα βρεις γαρίδες, δοκίμασέ τες με χυλοπίτες!
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  8. Πολύ ωραίο φαγάκι! Νομίζω ότι όταν έρχομαι από το μπλογκοσπιτάκι σου, φεύγω πάντα με άκρως επικίνδυνη όρεξη για φαγητό... Θα σου στείλω τον λογαριασμό του διαιτολόγου! χιχιχι!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες τι κάνω, χωρίς να έχω πρόθεση; Οπότε, Αναστασία μου, αναλαμβάνω το λογαρισμό!
      Πάντως καλό είναι να δοκιμάζουμε τα πάντα αλλά σε μικρές ποσότητες.
      Δε συμφωνείς;
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  9. Όλα μου αρέσουν!
    Οι γεύσεις, η αισθητική της φωτογράφισης και το...σερβίτσιο. :)

    Φιλάκια Ελένη μου!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ευχαριστώ πολύ, Ζαμπία μου, με συγκινείς, πάντα όλα ωραία τα βρίσκεις!
      Πάντως χαίρομαι που σου άρεσαν!
      Καλό σας βράδυ!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  10. Καλή βδομάδα Ελενάκι μου κι απο μένα..μαγευτική συνταγή με τις γαριδούλες και τις χυλοπίτες με τα άφθονα αρωματικά απο τη φύση και με το ούζο που πάντα κάνει τη διαφορά στις γαρίδες μας πρότεινες ένα συναρπαστικό πιάτο!!To food presentation εξαιρετικό!!φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα και καλή εβδομάδα, Kate!
      Η πρότασή μου έχει επιρροή ανατολίτικη συνδυασμένη με ελληνικά υλικά!
      Το αποτέλεσμα ήταν νοστιμότατο.
      Να περνάς όμορφα.

      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  11. Όπως λέει και η φίλη Ζαμπία, ΟΛΑ μου αρέσουν επίσης!!!

    Για μένα όμως οι γαριδούλες (γιατί μικρούλες είναι...) προορίζονται για άλλα.

    Καλό απόγευμα Ελένη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά, Πηνελόπη μου!
      Κι εγώ θα περιμένω "τα άλλα" δικά σου με τις γαριδούλες. Με έχεις συνηθίσει σε πολύ όμορφες γευστικές εκπλήξεις!
      Καλό σου βράδυ!
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή