Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013

Κεφτεδάκια με Μελιτζάνες και Σάλτσα Ντομάτας στο Φούρνο

Ένα ακόμα ευπαρουσίαστο καλοκαιρινό πιάτο με μελιτζάνες!
Είναι νοστιμότατο και αρκετά ελαφρύ, αφού δεν τηγανίζουμε τα υλικά, όπως στον μουσακά.
Μπορούμε να το ετοιμάσουμε από την προηγούμενη ημέρα, να το φυλάξουμε στο ψυγείο και να το ψήσουμε την επομένη, προσθέτοντας τη σάλτσα ντομάτας! Θα το αγαπήσετε!



Τα Υλικά
(Για 5 μερίδες)

8-10 μελιτζάνες τσακώνικες, κομμένες σε λεπτές μακρόστενες φέτες
½ φλιτζάνι τριμμένη χωριάτικη μυζήθρα ή κεφαλοτύρι
1 κουταλιά ψιλοκομμένος μαϊντανός

Για τα Κεφτεδάκια

½ κιλό κιμάς μοσχαρίσιος
100γραμ. μπαγιάτικο ψωμί, μουσκεμένο και καλά στυμμένο
2 μέτρια ξηρά κρεμμύδια, ψιλοκομμένα
3 σκελίδες σκόρδο λιωμένες στην πρέσα
3 κουταλιές γάλα
1 κουταλιά ξίδι ή κέτσαπ
2 κουταλιές ελαιόλαδο
1 αυγό, ελαφρά χτυπημένο
2 κουταλιές φρέσκος δυόσμος, ψιλοκομμένος
1 κουταλάκι αποξηραμένη ρίγανη
Αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι
( Ίσως χρειαστούν 2-3 κουταλιές νερό)          

Για τη Σάλτσα Ντομάτας

2 μέτριες ντομάτες, τριμμένες, χωρίς τη φλοίδα
200γραμ. ελαφρά συμπυκνωμένος χυμός ντομάτας
2-3 φύλλα φρέσκου βασιλικού
Αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι
4 κουταλιές ελαιόλαδο
½ φλιτζάνι νερό


Οδηγίες





Ζυμώνουμε μέσα σε ένα μπολ πολύ καλά όλα τα υλικά για τα κεφτεδάκια (10 λεπτά περίπου). Σκεπάζουμε το μπολ με πλαστική μεμβράνη και το αφήνουμε στο ψυγείο για μία περίπου ώρα.






Πλένουμε τις μελιτζάνες, αφαιρούμε το κοτσάνι και τις κόβουμε σε στενόμακρες φέτες. Τις αφήνουμε για 20 περίπου λεπτά μέσα σε αλατισμένο νερό, για να ξεπικρίσουν.

Βάζουμε όλα τα υλικά της σάλτσας σε μια μικρή κατσαρόλα και τα βράζουμε για 10 περίπου λεπτά. Μόλις δούμε ότι η σάλτσα αρχίζει να πήζει, αποσύρουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά και την αφήνουμε να κρυώσει.

Βγάζουμε τις μελιτζάνες από το νερό και τις στύβουμε. Τις ραντίζουμε με λίγο ελαιόλαδο και τις ψήνουμε στο γκριλ, μέχρι να ροδίσουν ελαφρά και να μαλακώσουν. Τις αφήνουμε στην άκρη να περιμένουν.


 




Βγάζουμε τον κιμά από το ψυγείο και τον πλάθουμε σε στενόμακρα κεφτεδάκια, σαν σουτζουκάκια.










Τυλίγουμε κάθε κεφτεδάκι με μία ή δύο φέτες μελιτζάνας, ανάλογα με το μέγεθός του, και τα βάζουμε μέσα σε ένα πυρέξ ή ταψί, στο οποίο έχουμε απλώσει 4-5 κουταλιές σάλτας ντομάτας.

Τα τοποθετούμε σε σειρές και τα πασπαλίζουμε με την τριμμένη μυζήθρα που την καλύπτουμε με μία ή δύο κουταλιές σάλτσας ντομάτας.




Τα περιχύνουμε με τη σάλτσα που μας έχει απομείνει και λίγο   μαϊντανό.
Ψήνουμε σε καλά προθερμασμένο φούρνο στους 170° C στον αέρα, μέχρι  
να ροδοκοκκινίσουν και να μείνουν με το λαδάκι τους.





Τα σερβίρουμε ζεστά και τα συνοδεύουμε με τυρί Φέτα.
Καλή όρεξη! 

28 σχόλια:

  1. Ένα υπέροχο φαγητό που θυμίζει ανατολή και προορίζεται να τέρψει μόνο τους εκλεκτικούς στις γεύσεις.
    Στα σπάργανα ενός πεντανόστιμου εποχιακού λαχανικού κουρνιάζει και αφήνεται το αφράτο μείγμα του κιμά.Αρωγός στη νοστιμιά, η καλοκαιρινή αξεπέραστη νοστιμιά της ντομάτας με την δισυπόστατη αποστολή της..να νοστιμίζει και να προφυλάσσει την εγκλωβισμένη γεύση.Πολύ θα ήθελα να ήμουν αυτή, που στην πρώτη ζεστή μπουκιά, θα ένιωθα τα αρώματα να απελευθερώνονται και να βίωνα ταυτόχρονα ,την γλυκιά προσμονή ενός πολλά υποσχόμενου φαγητού.
    Πολλά πολλά φιλιά Ελένη μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Φωτεινή μου!
      Όπως πάντα περιγράφεις υπέροχα αυτή την καλοκαιρινή νοστιμιά! Σ' ευχαριστώ!
      Κι εγώ θα ήθελα να ήσουν η πρώτη που θα δοκίμαζες, για να διαπιστώσεις όλη αυτή την εγκλωβισμένη γεύση και νοστιμιά που απελευθερώνεται με την πρώτη μπουκιά!
      Καλό σου βράδυ, καλή μου φίλη!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  2. Ελένη μου έλυσες το πρόβλημα "τι μαγειρεύουμε την Πέμπτη, που έχουμε καλέσει για φαΐ!"
    Δεν ξέρω πως να σε ευχαριστήσω! Υπέροχα μου φαίνονται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγγελική μου, πολύ χάρηκα που βρήκες την πρότασή μου ενδιαφέρουσα!
      Θα χαρώ πολύ όλοι οι καλεσμένοι σου να τιμήσουν αυτό το εύκολο καλοκαιρινό φαγητό και ν' ακούσεις ωραία σχόλια!
      Σ' ευχαριστώ πολύ πολύ!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  3. Ελενάκι τέλειο φαγάκι και μου αρέσει πολύ που δε τηγανίζεις τα υλικά!!!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Ελένη μου!
      Μου αρέσει περισσότερο αυτό το φαγητό ελαφρύ, χωρίς τηγάνισμα. Ο φούρνος του χαρίζει επί πλέον νοστιμιά και αναδεικνύει τις γεύσεις και τα αρώματα των υλικών. Δοκίμασέ το έτσι με την πρώτη ευκαιρία.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  4. Εξαιρετικό το έχω κάνει με σουτζουκάκια για μεζέ σε φίλους!!!
    Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που γνωρίζεις αυτό το φαγητό, Ξανθή μου!
      Είναι νόστιμο και ευπαρουσίαστο.
      Καλό σου βράδυ

      Διαγραφή
  5. Kala.....Foveri idea!!!!
    Prototypi!!!!
    Poli m aresei!!!!
    Filia!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ, Πέπη μου!
      Θα σου αρέσει και όταν το δοκιμάσεις!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  6. Εγώ τα αγάπησα και μόνο που έχει μελιτζάνα!
    Πολύ νόστιμο και ευπαρουσίαστο το πιάτο σου Ελενάκι!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ, Έλενά μου!
      Και σ' εμένα αρέσι πολύ η μελιτζάνα, είναι σπουδαίο χορταρικό.
      Καλό σου βράδυ
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  7. Αχ, Ελένη μου.
    Όλως τυχαίως έφαγα αυτό το φαγητό το περασμένο Σάββατο σε μια ταβέρνα και ξετρελλάθηκα.
    Ξέρω πολύ καλά άρα για τι πράγμα μιλάς. Γλύκα είναι! Μαλακός ο κιμάς και γλυκιά η μελιτζάνα. Όλα αυτά σκεπασμένα με κόκκινη σάλτσα. Ποίημα!!!

    Πολύ καλή επιλογή !
    Σε φιλώ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ για την περιγραφή σου, Χρυσαυγή μου!
      Ήσουν πολύ συγκεκριμένη και μάλιστα εκφράστηκες πολύ ποιητικά!
      Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε!

      Πολλά-πολλά φιλάκια

      Διαγραφή
  8. Πρεπει να ειναι πολυ νοστιμο αυτο το φαγακι! Περισυ ειχα φτιαξει κατι παρομοιο με κομματακια κρεατος και ηταν εξαιρετικο. Καποια στιγμη θα δοκιμασω και την δικια σου εκδοχη!
    Φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πιο καλό με τον κιμά γιατί είναι εξίσου μαλακός με την μελιτζάνα και της ταιριάζει περισσότερο. Δοκίμασέ το και έτσι, όταν το βάλεις στο πρόγραμμά σου.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  9. Πολύ ωραίο το φαγητό σου Ελένη μου και το αγαπώ πολύ μιας και το φτιάχνουμε πολύ συχνά στην οικογένεια!!! Είναι νοστιμότατο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Κική μου!
      Αφού το μαγειρεύετε κι εσείς, γνωρίζεις πολύ καλά τη νοστιμιά του!
      Είναι νοστιμότατο και χωρίς τηγάνισμα.

      Φιλιά

      Διαγραφή
  10. Υπέροχο, απλά υπέροχο και πόσο μ΄αρέσει...
    Εξαιρετικές γεύσεις και όμορφη εμφάνιση!

    Φιλάκια σου!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ, Ζαμπία μου!
      Και σ' εμάς άρεσε πολύ και θα το επαναλάβουμε!

      Καλό σας βράδυ!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  11. Τι λαχταριστό φαγάκι είναι αυτό! Ο συνδυασμός του κιμά με τη μελιτζάνα είναι πραγματικά υπέροχος! Θα το έτρωγα ευχαρίστως αν το είχα τώρα μπροστά μου!
    Μπράβο, Ελένη μου!
    Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Αναστασία!
      Πράγματι ο κιμάς ταιριάζει περισσότερο από το κρέας με την μελιτζάνα! Ο συνδυασμός δίνει ένα νοστιμότατο αποτέλεσμα!
      Ευχαριστώ πολύ!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  12. Τι ωραίο και πρωτότυπο πιάτο!
    Πολύ ευπαρουσίαστο και ιδιαίτερο, μου αρέσει πολύ!
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το δοκιμάσεις, Ερμιόνη μου, ακόμα και όταν έχεις φίλους! Θα τους ευχαριστήσεις πολύ και θα επαινέσουν την παρουσίαση και τη νοστιμιά του!

      Καλό σου βράδυ!
      Φιλάκιαπολλά!

      Διαγραφή
  13. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ, χωρίς να έχω να συμπληρώσω τίποτε περισσότερο πέρα από το ότι το τύλιγμα κάνει την διαφορά σε γεύση και εμφάνιση.
    Γειά στα χέρια σου καλή μου Ελένη.
    Καλό βράδυ να έχετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Πηνελόπη μου!
      Να το δοκιμάσεις, αρκεί οι άνδρες σου να τρώνε τις μελιτζάνες!
      Σ' ευχαριστώ πολύ, καλή μου φίλη!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  14. Εξαιρετική συνταγή, εξαιρετική παρουσίαση.............10 με τόνο Ελένη μου!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ, Λίλα μου!
      Καιρό είχα να πάρω άριστα ... και με τόνο!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή