Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013

Χαλβάς με Άνθος Αραβοσίτου

Ένας χαλβάς διαφορετικός, χρυσαφένιος, αρωματικός, νηστίσιμος, ελαφρύς  αλλά πολύ γευστικός! Μοιάζει πολύ στην υφή με το Χαλβά Φαρσάλων αλλά έχει διαφορετική και ήπια γεύση και δεν είναι πολύ γλυκός. Ετοιμάζεται πανεύκολα και πολύ γρήγορα. 


Τα αμύγδαλα που του προσθέτουμε τον κάνουν πιο πλούσιο και ευπαρουσίαστο και η βανίλια ή το ανθόνερο του χαρίζουν εξαιρετικό άρωμα.




Δοκιμάστε τον, θα σας ενθουσιάσει!

Τα Υλικά

1 κουτί/160γραμ. άνθος αραβοσίτου με γεύση βανίλια
3 κ. σ. ελαιόλαδο καλής ποιότητας
1 φλιτζάνι ζάχαρη
4 φλιτζάνια/1 λίτρο νερό
1 φλιτζάνι αμύγδαλα ασπρισμένα
1 λοβός βανίλιας, κομμένος στη μέση κατά μήκος ή 2 κουταλιές ανθόνερο

Οδηγίες






Ρίχνουμε τα αμύγδαλα σε βραστό νερό, τα ξεφλουδίζουμε και τα χωρίζουμε στα δύο.
Μέσα σε ένα μπολ ρίχνουμε ένα φλιτζάνι νερό και διαλύουμε το άνθος αραβοσίτου. Το αφήνουμε στην άκρη.










Σε μια μικρή κατσαρόλα ζεσταίνουμε το υπόλοιπο νερό. Όταν ζεσταθεί, προσθέτουμε τη βανίλια και τη ζάχαρη και ανακατεύουμε, μέχρι να λιώσει. Κατεβάζουμε την κατσαρόλα από τη φωτιά.












Σε μια άλλη βαθιά κατσαρόλα ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο και καβουρδίζουμε τα αμύγδαλα για 2-3 λεπτά. Δεν τα αφήνουμε να ροδίσουν.












Χαμηλώνουμε τη φωτιά και ρίχνουμε το ζεστό σιρόπι και μετά το μείγμα με το άνθος αραβοσίτου, ανακατεύοντας συνέχεια με μια ξύλινη κουτάλα.
Συνεχίζουμε το ανακάτεμα, μέχρι να πήξει ο χαλβάς, προσέχοντας να μη μας κολλήσει το μείγμα στη βάση και τα τοιχώματα της κατσαρόλας.







Ο χαλβάς είναι έτοιμος, όταν στην επιφάνειά του δημιουργηθούν μεγάλες φουσκάλες. Τότε τον αποσύρουμε από τη φωτιά και τον ρίχνουμε μέσα σε μια στρογγυλή φόρμα σιλικόνης, την οποία προηγουμένως την έχουμε βρέξει με νερό.





Τον αφήνουμε να κρυώσει λίγο και μετά τον ξεφορμάρουμε σε πιατέλα. Τον κόβουμε και τον απολαμβάνουμε, χλιαρό ή κρύο. Δεν τον βάζουμε στο ψυγείο.



Επειδή δεν είναι πολύ γλυκός, μπορούμε να τον συνοδεύσουμε με γλυκό κουταλιού της αρεσκείας μας.



Καλή επιτυχία!



Κι ένα νέο βραβείο

Χθες έλαβα κι ένα νέο, χαριτωμένο βραβείο από τη φίλη Nicky που δημοσιεύει ενδιαφέρουσες συνταγές στο πολύ όμορφο blog της, το "Come to cook"! Αξίζει να δεχθείτε την πρόσκλησή της και να το επισκεφθείτε!

Nicky μου, σ' ευχαριστώ για την τιμή που μου έκανες και εκτιμώ πολύ αυτή σου τη χειρονομία!


Το βραβείο, όπως είθισται, ακολουθείται κι από μερικές ερωτήσεις. Δεν χρειάζεται, όμως,  ν’ απαντήσω σ’ αυτές, γιατί όλες οι ζητούμενες πληροφορίες υπάρχουν στη αρχική σελίδα του  blog μου!

Με τη σειρά μου το όμορφο αυτό βραβείο το χαρίζω σε όλες/ους εσάς που επισκέπτεσθε το blog μου και καθημερινά με τιμάτε με την αγάπη, τη φιλία, το ενδιαφέρον και τα σχόλιά σας, που μου δίνουν χαρά.
Καθώς και σε όσους μου δείχνουν εμπιστοσύνη, δοκιμάζουν τις συνταγές μου, τις επιβεβαιώνουν με τα σχόλιά τους ή τις βελτιώνουν με τις προτάσεις τους! 
Σας ευχαριστώ όλες/ους πάρα πολύ! 

42 σχόλια:

  1. Εντυπωσιάστηκα πάρα πολύ Ελένη μου.
    Δεν έχω ξαναδεί κάτι παρόμοιο, ούτε σε μέθοδο, ούτε με βάση το άνθος αραβοσίτου.
    Με περισσότερο ενισχυμένο άρωμα π.χ. ξύσμα από πορτοκάλι ή λεμόνι, πως θα είναι άραγες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Πηνελόπη μου!
      Είναι πανεύκολος χαλβάς, όχι πολύ γλυκός και συνήθως αρωματίζεται με βανίλια ή ανθόνερο. Από τα δικά σου προτεινόμενα αρώματα θα έλεγα ότι του ταιριάζει και το πορτοκάλι αλλά όχι ξύσμα, γιατί είναι διάφανος και θα φαίνεται. Μάλλον να προσθέσεις φλοίδες μέσα στο σιρόπι.
      Δοκίμασέ τον και πές μου!
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  2. Υπέροχο το γλυκό σου Ελένη μου... ελαφρύ και νοστιμότατο!!!
    Συγχρητήρια για το βραβείο σου!
    Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Κικίτσα!
      Σε ευχαριστώ πολύ, να είσαι καλά.
      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα Ελένη μου καλά ε τρελάθηκα με τον χαλβά σου πολύ ωραίο και το κυριότερο για μένα άγλυκο.Συγχαρητήρια για το βραβείο σου να είσαι καλά να το χαίρεσαι.
    Φιλιά πολλά!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ροδάνθη μου, πολύ θα ήθελα να σου έστελνα από το δικόμου, πριν φτιάξεις κι εσύ!
      Όντως δεν είναι γλυκός, γιατή η ζάχαρη που περιέχει είναι πολύ λίγη για την ποσότητα του νερού που χρησιμοποιούμε.
      Σε ευχαριστώ πολύ, το βραβείο το χάρισα σε εσάς, τους webφίλους!
      Καλό σου απόγευμα.
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  4. Απαντήσεις
    1. Καλώς ήλθες, Λίνα!
      Και βέβαια να τον δοκιμάσεις. Θα περιμένω τις εντυπώσεις σου!

      Διαγραφή
  5. Εντυπωσιακά ομορφούλης ο παράξενος (για μένα) χαλβάς, που μας προτείνεις Ελένη μου. Από νοστιμιά δεν έχω αμφιβολία, από ομορφιά σκίζει!

    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ομορφούλης και νοστιμούλης, Ζαμπία μου! Και πάνω απ' όλα, εύκολος και οικονομικός.
      Στην περιοχή μου είναι αρκετά γνωστός.
      Σε ευχαριστώ πολύ! Κερνάω κι ας είμαι μακριά!
      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  6. Καλημέρα Ελένη μου,υπέροχο γλυκό, εύκολο και ελαφρύ, μπαίνει στα αγαπημένα!!!Πολλά φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Ζουζού!
      Δοκίμασέ το αυτό το γλυκάκι και θα δεις πόσο εύκολο είναι!
      Βάλε αρκετά αμύγδαλα και όποιο άρωμα εσύ προτιμάς.
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  7. Απαντήσεις
    1. Μαρίνα μου, είναι απλό, ελαφρύ και αρωματικό.
      Μάλλον διαιτητικό θα το έλεγα αφού το ελαιόλαδο και η ζάχαρη είναι ελάχιστα.
      Καλό σου απόγευμα!

      Διαγραφή
  8. Πω πω Ελενάκι μου τι μου θύμησες!!
    Τον χαλβά αυτόν μας τον έφτιαχνε πριν πολλά χρόνια η μητέρα μου.
    Θυμίζει πολύ έντονα χαλβά Φαρσάλων (που τον αγαπώ ιδιαίτερα)
    Θα τον φτιάξω οπωσδήποτε, να ξαναθυμηθώ την ωραία γεύση του!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, αυτές οι μανούλες! Τι όμορφα γλυκά ξέρουν να φτιάχνουν!
      Να τον ξαναφτιάξεις για να τον θυμηθείς!
      Στην υφή θυμίζει τον Φαρσαλινό αλλά στη γεύση είναι πολύ ήπιος.
      Για Φατσαλινό έχω έτοιμη ανάρτηση!
      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  9. Νηστίσιμος, ελαφρύς και λίαν εμαφανίσιμος! Τι άλλο να θέλει κανείς από ένα χαλβά; Πολύ ωραίο γλυκό και για τη Σαρακοστή Ελένη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Βαγγελιώ μου!
      Για τη νηστεία δεν χρειάζονται περίπλοκα γλυκάκια αλλά, εύκολα και νόστιμα.
      Κι ο συγκεκριμένος χαλβάς έχει και νοστιμιά και εμφάνιση!
      Γλυκός γίνεται, όσο εμείς θέλουμε και μας αρέσει.

      Διαγραφή
  10. Πολύ διαφορετικός χαλβάς! Πραγματικά είναι πολύ εύκολος και σούπερ εμφανίσιμος!
    Ωραία ιδέα για τη σαρακοστή Ελενάκι!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα, Ερμιόνη μου!
      Είναι πανεύκολος και γίνεται τόσο γλυκός και αρωματικός, όσο θέλουμε.
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  11. Μα τι καταπληκτικό χαλβαδάκι είναι αυτό!!!!
    Τι υπέροχη φόρμα κ έτσι στρουμπουλός στρουμπουλός και απαλός που φαίνεται!
    Φιλάκια Ελένη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στρουμπουλός και νόστιμος, όπως τα λες, Έρη μου!
      Είναι και νηστίσιμος, οπότε προτείνω να τον δοκιμάσεις.
      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  12. Με το που τον ειδα,ήθελα να γράψω ,μα τι εντυπωσιακός ,αλλά είδα ότι με προλάβαν όλες οι προηγούμενες φίλες οπότε δεν έχω να πω τίποτε περισσότερο ,ο χαλβάς σου έχει τη γενική αποδοχή μας ,μπράβο Ελενα ,τέλειος,καλό απογευμα,καλοφάγωτος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Νέλη!
      Χαίρομαι που σας άρεσε και σκοπεύετε να τον δοκιμάσετε. Περιμένω τις εντυπώσεις σας.
      Σε ευχαριστώ!
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  13. Μας εξέπληξες με τον σημερινό σου χαλβά Ελένη!
    Η μέθοδος, το αποτέλεσμα, τα υλικά... όλα ενδιαφέροντα και πρωτότυπα.
    Σε γεύση φαντάζομαι ότι θα είναι απαλός και μου αρέσει η διαφάνεια που κάνει.
    Όσο για την εμφάνιση, έτσι όπως τον έχεις φτιάξει κάνει σαν ζελέ.
    Τα αμύγδαλα σίγουρα προσθέτουν λόγο της διαφορετικής τους υφής.

    Σούπερ αποτέλεσμα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Χρυσαυγή!
      Κι εγώ δεν φανταζόμουν ότι δεν τον γνωρίζατε! Χαίρομαι όμως που σας άρεσε.
      Είναι διάφανος, όχι όσο το ζελέ και πολύ ευπαρουσίαστος. Δοκίμασέ τον και πες μου!
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  14. Ένας θησαυρός μικρός αλλά όχι ευκαταφρόνητος στην κουζίνα μας.
    Με γεύση απαλότητας και βελούδινης υφής.Με χρυσαφένιο χρώμα και λεία στιλπνή επιφάνεια.Σεμνό και λιτό ήρθε να εναρμονιστεί με τις μέρες της Σαρακοστής και να προσφέρει νοστιμιά στη πιθανή στέρηση.Το μεγαλείο της απλότητας που ξαφνιάζει και διοχετεύει ενέργεια στη μοναχική πεζοπορία της νηστείας.Ήσυχο,γαλήνιο και περιποιημένο περιμαζεύει τις τις γλυκές επιθυμίες και τις εκτονώνει.
    Καλό βράδυ Ελένη μου!Μου άρεσε πολύ το ελαφρύ γλύκισμά σου.Γειά στα χεράκια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και οι μέρες της Σαρακοστής, Φωτεινή μου, θέλουν τις μικρές, απλές, γλυκές εκπλήξεις τους! Κι αυτές, όπως λες, πρέπει να είναι ήσυχες αλλά νόστιμες.
      Σε ευχαριστώ πολύ για την όμορφη περιγραφή.
      Καλή σου μέρα.
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  15. Πρωτότυπος ο χαλβάς που μας προτείνεις Ελένη.
    Ότι πρέπει για την ...υπογλυκαιμία των ημερών της νηστείας.
    φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς κατάλληλος για την υπογλυκαιμία των ημερών, Σωσώ μου, αν και δεν είναι πολύ γλυκός!
      Εύκολος, γρήγορος και με ωραία υφή.
      Καλή σου μέρα.
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  16. Ε, ας το καλό, τι καλό πράμα είναι ετούτο;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα!
      Είναι αρκετά ενδιαφέρων και γευστικός. Να τον δοκιμάσεις, Μάρθα μου!
      Περιμένω εντυπώσεις!

      Διαγραφή
  17. Μ' αρέσει αυτός ο εναλλακτικός χαλβάς! Φαίνεται αρωματικός και ελαφρύς! Και τα "κρυμμένα" αμύγδαλα είναι έξτρα μπόνους! Θα τον φτιάξω!
    Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Αναστασία μου!
      Ακριβώς, όπως τον περιγράφεις και με μπόνους!
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  18. Καλώς σε βρήκα Ελένη!!
    Πολύ όμορφες οι συνταγές σου και ο χαλβάς σου με εντυπωσίασε, δεν έχω ξαναδεί κάτι παρόμοιο!!!! Σε εμφάνιση είναι π. δελεαστικός και σε προτρέπει να τον δοκιμάσεις!!!
    Καλό βράδυ να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήλθες, Silena και εύχομαι να τα λέμε συχνά!
      Να δοκιμάσεις αυτόν τον χαλβά, θα σου αρέσει και γευστικά.
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  19. Ελενάκι μου απο τους καλύτερους χαλβάδες.Πρώτη φορά δοκίμασα αυτό το χαλβά πριν απο αρκετάαα χρόνια απο μια θεία μου που τον έφτιαχνε συχνά τότε, καταπληκτικός πραγματικά!!!!!!!!!!!
    Φιλάκια πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που τον γνωρίζεις και σου αρέσει, Ελενάκι!
      Να τον φτιάχνεις κι εσύ, δεν είναι καθόλου δύσκολος.
      Καλό σου βράδυ!
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  20. εξαιρετικό γλυκό....δεν τοχω ξαναδεί και θα πέσει αντιγραφούλα..ε...να σαι καλά στωωωωωωω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το δοκιμάσεις και να μου πεις!
      Είμαι σίγουρη ότι θα σου αρέσει, είναι απλός αλλά νόστιμος!
      Κι εγώ ευχαριστώ!
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  21. Καλή εβδομάδα και καλό μήνα Ελένη μου.Τον χαλβά σου τον έφτιαξα και τον ευχαριστηθήκαμε όλοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έστω και αργά, Κατερίνα μου, χαίρομαι πολύ που σας άρεσε!
      Σε ευχαριστώ που εμπιστεύτηκες και δοκίμασες τη συνταγή μου. Με τιμάς!
      Καλό σου βράδυ!
      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή