Δευτέρα 21 Μαΐου 2012

Σοκολατένια Καρυδόπιτα με Σιρόπι

Κέρασμα, απόλυτα σοκολατένιο, για την ονομαστική μου εορτή, ένα νοστιμότατο σοκολατένιο κέικ-καρυδόπιτα με τέλεια και πλούσια γεύση. Το επίσης σοκολατένιο σιρόπι του, αρωματισμένο με κανέλα και κονιάκ, προσθέτει ένα λεπτό στρώμα γλάσου στην επιφάνειά του και το διατηρεί φρέσκο και μαλακό.
Απολαύστε το με το πρωινό ή το απογευματινό σας καφεδάκι και είμαι σίγουρη ότι θα σας κερδίσει!
Αν θέλετε συνοδεύστε το με περισσότερη σαντιγί ή παγωτό βανίλια και αφήστε τη δίαιτα να αρχίσει. . . την άλλη Δευτέρα!
Να ευχηθώ χρόνια πολλά κι ευτυχισμένα και σε όλες τις εορτάζουσες διαδικτυακές φίλες μου που είχα την τύχη να αποκτήσω και τη χαρά να επικοινωνώ μαζί τους καθημερινά και να μοιράζομαι σκέψεις και δημιουργικές προτάσεις!






Τα Υλικά

2 φλιτζάνια αλεύρι για όλες τις χρήσεις
½ φλιτζάνι σιμιγδάλι ψιλό
1 φλιτζάνι ελαιόλαδο
1 ½ καρύδια αλεσμένα
1 φλιτζάνι  καστανή ζάχαρη
2 κουταλιές κακάο σκόνη, άγλυκο
100γραμ. κουβερτούρα λιωμένη
80ml γάλα πλήρες
4 αυγά μεγάλα
2 κουταλάκια baking powder
½ κουταλάκι μαγειρική σόδα
1 κουταλιά ξίδι
⅓ κουταλάκι αλάτι

Σιρόπι
3 φλιτζάνια νερό
1 ½ φλιτζάνι ζάχαρη
150ml κουβερτούρα
1 σφηνάκι κονιάκ
2 ξυλάκια κανέλλας

Διακόσμηση
1 φλιτζάνι έτοιμη σαντιγί
8 κερασάκια μαρασκίνο σε κομματάκια
2 κουταλιές τρίμματα πικρής σοκολάτας
Χρωματιστά χαρτάκια για cup cakes

Οδηγίες

Λιώνουμε την κουβερτούρα σε μπεν μαρί, προσθέτουμε το γάλα ζεστό, ανακατεύουμε καλά και την αφήνουμε να κρυώσει.
Αλέθουμε τα καρύδια.



Κοσκινίζουμε το αλεύρι μέσα σε ένα μπολ κοσκινίζουμε και το ανακατεύουμε με το σιμιγδάλι, το κακάο, τη σόδα και το baking powder.







Βάζουμε στο μπολ του μίξερ τη ζάχαρη με τα αυγά και τα χτυπάμε με δυνατή ταχύτητα, μέχρι να αφρατεύσουν.








Προσθέτουμε το ξίδι, το λάδι και τη λιωμένη κουβερτούρα και ανακατεύουμε να ομογενοποιηθούν τα υλικά.
Ρίχνουμε απαλά τα στερεά υλικά στο μείγμα των αυγών και τα «διπλώνουμε» με απαλές κινήσεις με μια σπάτουλα. (Το μείγμα θα είναι μάλλον σφιχτό).
Τέλος, προσθέτουμε τα τριμμένα καρύδια.
Βουτυρώνουμε καλά και αλευρώνουμε μια μεγάλη στρογγυλή φόρμα για κέικ διαμέτρου 28 εκ. με ανοιγόμενη στεφάνη και αδειάζουμε μέσα το μείγμα.


Ψήνουμε την καρυδόπιτα σε προθερμασμένο φούρνο στους 170° C στον αέρα στη μεσαία σχάρα για 45-50 περίπου λεπτά ή στους180°C στις αντιστάσεις.
Για να βεβαιωθούμε ότι έχει ψηθεί κάνουμε το τεστ με ένα μαχαίρι.



Όταν ψηθεί, βγάζουμε την καρυδόπιτα από το φούρνο και τη χαράζουμε σε παράλληλες λωρίδες πλάτους 3εκατ.
Ετοιμάζουμε το σιρόπι, λίγο πριν το τέλος του ψησίματος. Βράζουμε το νερό με τη ζάχαρη και τα ξυλάκια κανέλας για 5 λεπτά. Βάζουμε την τεμαχισμένη κουβερτούρα μέσα σε ένα μπολ και ρίχνουμε λίγη ποσότητα από το ζεστό σιρόπι, ανακατεύοντας, μέχρι να λιώσει. Την προσθέτουμε στο υπόλοιπο σιρόπι μαζί με το κονιάκ, αφαιρώντας την κανέλα.


Σιροπιάζουμε τη χαραγμένη ζεστή καρυδόπιτα με το επίσης ζεστό σιρόπι, αφού τρυπήσουμε την επιφάνειά της σε πολλά σημεία με μια οδοντογλυφίδα.
Την αφήνουμε να κρυώσει και να ρουφήξει το σιρόπι.
Την κόβουμε σε κομμάτια σαν παστάκια, διακοσμούμε με σαντιγί, κερασάκια και τρίμμα κουβερτούρας και τη σερβίρουμε.




Μπορούμε να τη συνοδεύσουμε με έξτρα σαντιγί ή παγωτό βανίλια.


Με αυτή την ευκαιρία θα ήθελα να σας ευχαριστήσω πολύ για την αγάπη, με την οποία περιβάλατε "Τα ταξίδια μου" και τα συμπεριλάβατε στη λίστα των προτιμήσεών σας! Αλλά προ πάντων για τη φιλία που μου χαρίσατε, αν και δεν γνωριζόμαστε από κοντά-εύχομαι κάποτε να γίνει κι αυτό- φιλία και που με κάνει να αισθάνομαι πολύ τυχερή και να "ταξιδεύω" με ασφάλεια μέσα σ' αυτόν τον απρόσωπο διαδικτυακό χώρο.

Σας ευχαριστώ και πάλι και σας χαρίζω αυτό το βραβείο σαν ανταπόδοση και απόδειξη και της δικής μου φιλίας και εκτίμησης!

40 σχόλια:

  1. Χρόνια πολλά Ελένη!!!!
    ότι επιθυμείς. Σε ευχαριστούμε για το κέρασμα.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ Μανουσίνα για τις ευχές σου!
      Να είσαι καλά και να έχεις μια υπέροχη εβδομάδα!
      Φιλάκια1

      Διαγραφή
  2. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΑ!!!!ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ!!!!!ΤΟ ΓΛΥΚΑΚΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ!!!!!
    ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!!!!ΦΙΛΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ για τις πολύ γλυκές ευχές σου!
      Φιλάκια, καλημέρα και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  3. Χρόνια πολλά Ελένη μου να είσαι γερή κι ευτυχισμένη!!!!Πήρα το κέρασμά μου και φεύγω φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ, Ροδάνθη μου!
      Να είσαι κι εσύ χαρούμενη κι ευτυχισμένη με τη οικογενειά σου!
      Και βέβαια να πάρεις κέρασμα, μακάρι να γινόταν πραγματικά!
      Φιλάκια, καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  4. Ελενίτσα μου γλυκιά, σου εύχομαι χρόνια πολλά, καλά, ευτυχισμένα και δημιουργικά!
    Να είσαι γερή και δυνατή και να συνεχίσεις να μας εντυπωσιάζεις με τα υπέροχα γλυκά και αλμυρά σου πιάτα!
    Η καρυδόπιτα είναι εξαιρετική και το γεγονός ότι είναι σοκολατένια την κάνει ακόμα πιο λαχταριστή!
    Παίρνω το κομμάτι μου λοιπόν και σου στέλνω πολλές ευχές και φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλυκιά μου Ερμιόνη, σε ευχαριστώ πολύ για τις όμορφες ευχές σου και τα καλά σου λόγια! Είσαι μια πολύ ευγενική και αγαπητή παρουσία στο blog μου και πάντα με τον καλό σου λόγο! Με συγκινείς πολύ.
      Να χαίρεσαι κι εσύ τον Κωστή σου, να έχετε υγεία και αγάπη και να καμαρώνετε το Φιφίνι σας!

      Σας στέλνω την αγάπη μου και πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Ελενάκι μου, χρόνια πολλά και καλά σου εύχομαι από καρδιάς!
    Να είσαι πάντα γερή κι ευτυχισμένη, να χαίρεσαι την οικογένειά σου και να σε χαίρονται και αυτοί! Το κέρασμά σου γλυκό και υπέροχο σαν κι εσενα!
    Πολλά πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελενάκι, σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τις ευχές και τα καλά σου λόγια και αντεύχομαι κι εγώ από καρδιάς!
      Να είσαι γερή κι ευτυχισμένη με την οικογένειά σου, πάντα χαρούμενη και δημιουργική.
      Το κέρασμα σήμερα είναι όλο δικό σας, καθώς και το βραβειάκι φιλίας!
      Πολά φιλάκια, καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  6. Χρόνια Πολλά, με Υγεία αλλά και γεμάτα με ότι εσύ επιθυμείς καλή μου Ελένη.
    Κέρασμα με τα "όλα" του :-))
    Πολλούς χαιρετισμούς, χθες πίναμε καφεδάκι στο Αίθριο και σε θυμώνουνα :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πηνελόπη μου καλή ευχαριστώ θερμά για τις ευχές σου!
      Τώρα που διάβασα για το Αίθριο ομολογώ ότι ζήλεψα αλλά ελπίζω ότι πιούμε καφέ παρέα σύντομα!
      Πολλές καλημέρες και καλή εβδομάδα να έχουμε!

      Διαγραφή
  7. χρόνια πολλά Λενάκι μου, να είσαι πάντα καλά και χαρούμενη, να χαίρεσαι την οικογενειά σου!!!!
    απιθανο το κερασμά σου !!!!!

    φιλια πολλά και καλή βδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Μαρία μου, σε ευχαριστώ πολύ, καλή μου, για τις ευχές σου!
      Να χαίρεσαι κι εσύ τις εορτάζουσες της οικογενείας σου και να τις καμαρώνεις!

      Χαίρομαι που σου άρεσε η καρυδόπιτα.
      Φιλάκια, καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  8. Χρόνια Πολλά!
    Χρόνια Όμορφα!
    Χρόνια Δημιουργικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, Ζαμπία μου!
      Να είσαι κι εσύ καλά, χαρούμενη κι ευτυχισμένη!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  9. Ελένη μου χρόνια σου πολλά να είσαι πάντα ευτυχισμένη και δημιουργική!Εύχομαι μέσα απο την καρδιά μου ότι καλύτερο!!!!
    Το γλυκάκι είναι καταπληκτικό και πολύ όμορφο, να σαι καλά!!!!
    Φιλιά πολλά να περάσεις καλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου, Ελενάκι, και για τα καλά σου λόγια!
      Να είσαι κι εσύ πολύχρονη, χαρούμενη κι ευτυχισμένη και να μας χαίρονται!

      Πολλά-πολλά φιλάκια!

      Διαγραφή
  10. Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ, Ξανθή μου!
      Αντεύχομαι ό τι καλό!

      Διαγραφή
  11. Ελένη μου, χρόνια σου πολλά κοπέλα μου, να είσαι πάντα γερή και να μας χαρίζεις τις υπέροχες συνταγές σου όπως αυτη η υπέροχη σοκολατένια καρυδόπιτα! Είναι φοβερή!
    Φιλιά πολλά, να περάσετε καλά σήμερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ, Έρη μου, να είσαι καλά και να χαίρεσαι τον κούκλο σου!
      Να τη δοκιμάσεις την καρυδόπιτα, είναι εύκολη και πολύ νόστιμη.

      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  12. Χρόνια πολλά και καλά Ελένη
    Οτι επιθυμείς να το έχεις και πάντα να είσαι καλά να μας κερνάς.
    Το γλυκό σου κέρασμα υπέροχο, σοκολατένιο.

    Και του χρόνου με υγεία.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Marion!
      Χαίρομαι που σας αρέσει το σοκολατένιο κέρασμά μου.
      Να είμαστε όλοι καλά και να απολαμβάνουμε κεράσματα.
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  13. Χρόνια πολλά Ελένη! Να είσαι γερή και ευτυχισμένη και να μας ταξιδεύεις σε τόπους και σε γεύσεις. Κέρασμα παίρνω οπωσδήποτε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για τις ευχές σου, Vita μου, και τα καλά σου λόγια!
      Και βέβαια να πάρεις κέρασμα, μακάρι να ήταν και αληθινό!

      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  14. Χρόνια πολλά, γλυκά κι ονειρεμένα σαν το γλυκάκι κόλαση που μας κερνάς!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ, Λίλα μου!
      Αντεύχομαι υγεία και πολλές χαρές!
      Καλό βράδυ1

      Διαγραφή
  15. Χρόνια πολλά, γλυκά κι ευτυχισμένα Ελενίτσα μου!! Ό,τι επιθυμείς να το έχεις πάντα στη ζωή σου! Και του χρόνου με υγεία!!! Παίρνω το κέρασμά μου, που είναι υπέροχο και μοσχοβολιστό κι αποχωρώωωω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, Κική μου!
      Να είσαι καλά κι εσύ και οι δικοί σου αγαπημένοι άνθρωποι.
      Και βέβαια να πάρεις κέρασμα!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  16. Χρόνια σου πολλά Ελένη, με υγεία. Αν και βράδυ δεν αντιστέκομαι στο κερασμά σου. Είναι αυτό που λένε....σοκοκόλαση και σοκοαμαρτία.Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου, Σωσώ μου!
      Όταν σου αρέσει κάτι να το απολαμβάνεις, όποια ώρα της ημέρας κι αν είναι!
      Φιλάκια, καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  17. Χρονια πολλα και καλα,παντα χαρουμενη και ευτυχισμενη.Το κερασμα σου υπεροχο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, Κατερίνα μου!
      Σου εύχομαι ό,τι επιθυμείς!
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  18. ΧΡΟΝΙΑ ΣΟΥ ΠΟΛΛΑ ΚΑΛ ΓΕΡΑ ΚΑΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ!!ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑΞΙΔΙΑΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΓΕΜΙΖΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΑΞΙΔΙΩΝ ΣΟΥ!!!

    Μ ΑΡΕΣΕ ΑΥΤΗ Η ΣΟΚΟΛΑΤΕΝΙΑ ΚΑΡΥΔΟΠΙΤΑ!!!...ΦΑΝ ΤΗΣ ΣΟΚΟΛΑΤΑΣ ΕΓΩ ΤΗ ΒΑΖΩ Κ ΑΥΤΗΝ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ!!!

    ΦΙΛΙΑ ΠΟΛΛΑΑΑΑΑΑΑΑ!!! Σ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΟ ΒΡΑΒΕΙΑΚΙ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΑΛΛΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ όμορφες οι ευχές σου, Βάλια, σε ευχαριστώ πολύ!
      Μπράβο που είσαι κι εσύ φαν της σοκολάτας!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  19. Ευχαριστώ πολύ για το κέρασμα ,
    χρόνια σου πολλά και καλά, με υγεία και αγάπη,
    πέρασε να πάρεις το δώρο σου !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αθηνά μου, η ζωγραφιά σου έγινε υπέροχη, τη λάτρευσα!
      Σε ευχαριστώ πάαααρα πολύ, να είσαι καλά. Σύντομα θα την παρουσιάσω.
      Θα χαρώ πολύ να τα λέμε!

      Διαγραφή
  20. Τι ξεχωριστό κέρασμα Ελένη μου! Ευχαριστώ! Θα επαναλάβω τις ευχές μου! Πολύχρονη!
    Όσο για τα αισθήματα φιλίας, είναι αμοιβαία νομίζω!:)) Απόδειξη παρόλο που είμαι σε εκδρομή με την κορούλα μου, όλο και ρίχνω μια ματιά να δω τι γίνεται στην κουζίνα σου!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγγελικούλα, με συγκινείς πάρα πολύ!
      Σε θεωρώ φίλη πλέον, αν και δεν γνωρίμαστε από κοντά-ελπίζω κάποτε να γίνει και αυτό! Σε ευχαριστώ πολύ που με θυμήθηκες μέσα στη χαρά σου.
      Να χαρείς την κορούλα σου και να περάσεις πολύ όμορφα μαζί της. Γέμισε τις μπαταρίες σου με την αγάπη της!
      Φιλάκια πολλά και στις δυό σας!

      Διαγραφή