Τετάρτη 2 Μαΐου 2012

Ντολμαδάκια με Κιμά και Φύλλα Μαρουλιού

Πολύ νόστιμα, ανοιξιάτικα ντολμαδάκια με τη γεύση του Φρικασέ, τυλιγμένα σε τρυφερά φύλλα μαρουλιού και συνοδευμένα με βελούδινη σάλτσα αυγολέμονου.
Τυλίγονται από την προηγούμενη μέρα, μαγειρεύονται γρήγορα και γίνονται αγαπημένο κύριο πιάτο. Μπορούν όμως να στολίσουν υπέροχα και έναν εορταστικό μπουφέ.
Αν δεν χρησιμοποιήσουμε αυγολέμονο, σερβίρονται και την επόμενη μέρα ζεστά, με λίγο χυμό λεμονιού.




Τα Υλικά

500γραμ.κιμάς μοσχαρίσιος ή ανάμεικτος
3-4 μαρούλια, τα μεγάλα φύλλα
1 φλιτζάνι ρύζι νυχάκι ή όποιο σας αρέσει
4 φρέσκα κρεμμυδάκια, ψιλοκομμένα
½ φλιτζάνι ελαιόλαδο
½ φλιτζάνι τριμμένος άνηθος
2 κουταλιές ψιλοκομμένος δυόσμος
Αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Για την κρέμα ή το αυγολέμονο

2 φλιτζάνια ζωμός από τους ντολμάδες
Ο χυμός από 2 λεμόνια
1 κουταλιά κορνφλάουρ
2 αυγά, προαιρετικά

Οδηγίες

Καθαρίζουμε τα μαρούλια και τα πλένουμε πολύ καλά. Κρατάμε τα μεγάλα, γερά και τρυφερά φύλλα και κόβουμε τα χοντρά κοτσάνια.
Τα βουτάμε λίγα-λίγα για ελάχιστα λεπτά σε μια κατσαρόλα με νερό που βράζει, να ζεματιστούν και να μαλακώσουν για να τυλίγονται.

Τα βγάζουμε με προσοχή και τα αφήνουμε να στραγγίσουν και να κρυώσουν.

Σε ένα μεγάλο μπολ βάζουμε τον κιμά, τα ψιλοκομμένα κρεμμύδια και τα μυρωδικά. Προσθέτουμε και το ρύζι, πλυμένο και στραγγισμένο, αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι. Ανακατεύουμε καλά, μέχρι να ενωθούν τα υλικά.

Παίρνουμε ένα-ένα φύλλο και στην ανάποδη πλευρά (αυτή που δεν είναι γυαλιστερή) βάζουμε ένα κουταλάκι από το μείγμα του κιμά.
Αρχίζουμε να τυλίγουμε, διπλώνοντας προς τα μέσα τα πλαϊνά και συνεχίζουμε σχηματίζοντας μικρό ρολό.


Τοποθετούμε τα έτοιμα ντολμαδάκια σε σειρές, μέσα σε πλατιά κατσαρόλα, τη βάση της οποίας έχουμε καλύψει με τα κοτσάνια από τα μαρουλόφυλλα.
Όταν τελειώσουμε το τύλιγμα, προσθέτουμε λίγο αλάτι, το λάδι και τόσο ζεστό νερό, όσο να σκεπάζονται.

Τοποθετούμε ανάποδα, πάνω από τα ντολμαδάκια, ένα μικρό ρηχό πιάτο και τα βράζουμε περίπου μία ώρα, πάνω σε μέτρια φωτιά με μισοσκεπασμένη κατσαρόλα.



Κατά τη διάρκεια του μαγειρέματος, ανακινούμε την κατσαρόλα μερικές φορές, προσθέτουμε περισσότερο ζεστό νερό, αν χρειαστεί, διότι στο τέλος χρειαζόμαστε τουλάχιστον δύο φλιτζάνια ζωμό για την κρέμα ή το αυγολέμονο.


Όταν τα ντολμαδάκια βράσουν, αφαιρούμε προσεκτικά όλο το ζωμό τους για να φτιάξουμε κρέμα ή αυγολέμονο.


Τα σερβίρουμε ζεστά.

Για την κρέμα

Σε μια μικρή κατσαρόλα ρίχνουμε 2 φλιτζάνια κρύο ζωμό από τους μαρουλοντολμάδες, στον οποίο διαλύουμε τη μια κουταλιά κορνφλάουρ.
Ανακατεύουμε συνεχώς πάνω σε μέτρια φωτιά, μέχρι να δέσει η κρέμα. Αποσύρουμε από τη φωτιά και προσθέτουμε το χυμό δύο λεμονιών.
Περιχύνουμε με την κρέμα το φαγητό μας και σερβίρουμε.
Αν θέλουμε αυγολέμονο, δείτε εδώ πώς το φτιάχνουμε.  

16 σχόλια:

  1. Ελένη μου υπέροχα....!!!Καλομαγειρεμένα και καλοσερβιρισμένα!!!Μπράβο!!!
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Ελένη μου!
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σου λόγια, με συγκινείς!
      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  2. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!ΥΠΕΡΟΧΟ ΛΑΧΤΑΡΙΣΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΒΛΕΠΩ!!!ΜΜΜΜ ΕΙΝΑΙ Κ Η ΦΩΤΟ ΜΕΓΑΛΗ Μ ΕΠΙΑΣΕ ΜΙΑ ΛΙΓΟΥΡΑ ΤΩΡΑ...ΤΑ ΠΑΙΡΝΩ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΟΚ;;
    ΦΙΛΙΑ ΚΑΛΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΜΕΡΑΣ ΝΑ ΕΧΕΙΣ!!

    ΠΕΡΝΑ Κ ΑΠ ΤΟ ΣΠΙΤΑΚΙ ΜΟΥ ΣΟΥ ΕΧΩ ΕΝΑ ΔΩΡΑΚΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Βάλια και για τα καλά σου λόγια και για το ωραίο δωράκι σου!
      Πολύ γλυκό από μέρους σου.
      Εύχομαι να είσαι πάντα χαρούμενη και δημιουργική.
      Καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή
  3. Με αυγολέμονο ή κρέμα τα προτιμώ κι εγώ αυτά τα ντολμαδάκια!
    Τα μαγείρεψες υπέροχα Ελενάκι μου και οι φωτός σου δελεαστικές!
    Φιλάκια, καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Ελενάκι!
      Να με συγχωρείτε που άργησα να σας απαντήσω αλλά είχα πρόβλημα με το internet. Σήμερα είναι κάπως καλύτερα.
      Σε ευχαριστώ πολύ και συμφωνώ με την προτίμησή σου.
      Φιλάκια πολλά και καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα Ελένη μου!
    Οι ντολμάδες σου είναι απλά υπέροχοι! Με τα φύλλα μαρουλιού πρέπει να είναι φανταστικοί, ενώ η σαλτσούλα τους απογειώνει!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ερμιόνη μου!
      Πραγματικά γίνονται νόστιμοι και με τη σαλτσούλα ακόμα περισσότερο.
      Το λεμονάκι, με αυγό ή χωρίς, κάνει τη διαφορά.
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  5. Πολύ όμορφα, νοικοκυρεμένα και πεντανόστιμα!
    Ελένη μου, τρελαίνομαι για αυτό σου το πιάτο. Μεζεδάκι πλιιιιζ?!?

    Φιλιά πολλά-πολλά
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ζαμπία μου!
      Για σένα όχι μόνο μεζεδάκι αλλά και την κατσαρόλα ολόκληρη κερνάω!
      Είναι νόστιμο και "ορεκτικό" φαγάκι-δηλ. ανοίγει την όρεξη! - που λένε και στο χωριό μου. Δεν μπορείς να σταματήσεις, το λέω και δεν ντρέπομαι!

      Φιλάκια πολλά και καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  6. Πεθαίνωωωωω! Μοσχοβόλισαν μέχρι εδώ και η τεχνική με το πιάτο... κλασσικά υπέροχη!!! Μπράβο σου Ελένη μου... να πάρω μερικούς;;;;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Κικίτσα!
      Και τα δικά σου χεράκια κάνουν θαύματα, δεν το συζητώ.
      Σε ευχαριστώ πολύ, να είσαι καλά.
      Φιλάκια, καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  7. Πολλές-πολλές καλημέρες Ελένη μας :-))
    Εξαιρετικά ντολμαδάκια, δεν το συζητώ.
    Τους μαρουλοντολμάδες, τους κάνω κι' εγώ συχνά-πυκνά και με θαλασσινά, όχι μόνον και κυμά, όταν τα μαρουλάκια είναι στο φόρτε τους.
    Φαγητό νόστιμο και γεμάτο υπέροχα υλικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Πηνελόπη μου!
      Μου έδωσες ωραία ιδέα για τα θαλασσινά αλλά μήπως θέλουν κλιματόφυλλα;
      Το μαρούλι το έχω συνδέσει με το κρέας, με άλλο υλικό δεν τους έχω δοκιμάσει.
      Στο χωριό μου αξιοποιούμε τα όψιμα μαρούλια που τα φυτεύουμε για το Πάσχα.

      Καλή σου μέρα και καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  8. Μαρουλοντολμαδάκια...δεν με χαλάνε καθόλου...μα καθόλου!!!!!!
    Περίσσεψε κάτι η τσάμπα ελπίζω;
    φιλιάααααααααααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Μάρα μου!
      Να ελπίζεις, γιατί όχι; Όλοι με την ελπίδα πρέπει να ζούμε!
      Μα για σένα και νέα ποσότητα μπορεί να αρχίσει να γεμίζεται!
      Εδώ υπάρχουν όλα τα χορταρικά, όλων των εποχών!
      Φιλάκια, καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή