Τετάρτη 23 Μαΐου 2012

Μια Καλοκαιρινή Τάρτα κι ένα εξαιρετικό Δώρο!

Είναι μια τάρτα χορταστική, γευστική και πολύ υγιεινή!
Όλα τα αρώματα και οι γεύσεις του Καλοκαιριού συγκεντρωμένα στην τάρτα αυτή με την μπισκοτένια βάση, χρωματισμένη χρυσαφένια από τα υπέρ- μπαχαρικά Κουρκουμάς και Πάπρικα που κάνουν τη διαφορά!
Τα λαχανικά της γέμισης δένουν αρμονικά με την ελληνική Φέτα και τα μυρωδικά απογειώνουν τη γεύση!







Τα Υλικά

Για τη Βάση

2 φλιτζάνια/250γρ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
125γρ. βούτυρο, από το ψυγείο
1 αυγό
⅓ κουταλάκι αλάτι
2-3 κουταλιές κρύο νερό ή γάλα
1 κουταλάκι Turmeric/Κουρκουμά
½ κουταλάκι γλυκιά Πάπρικα


Για τη Γέμιση
1 ξερό κρεμμύδι κομμένο ροδέλες
4 φέτες ζαμπόν κομμένες λωρίδες
2 πράσινες πιπεριές, κομμένες ροδέλες
2 ώριμες ντομάτες, κομμένες φέτες
200γρ. τυρί Φέτα σε τρίμματα
15 ελιές μαύρες θρούμπες, χωρίς κουκούτσια
2-3 κουταλιές ελαιόλαδο
1 κουταλιά σπιτική σάλτσα ντομάτας ή κέτσαπ
1 κουταλιά ρίγανη τριμμένη
½ κουταλάκι αποξηραμένος βασιλικός
Αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι

1 κουταλιά σουσάμι




Οδηγίες


Βάση τάρτας με το μίξερ
Κοσκινίζουμε το αλεύρι με το αλάτι και τα μπαχαρικά και το βάζουμε μέσα στον κάδο του μίξερ. Προσθέτουμε το κρύο βούτυρο σε κομματάκια και τα χτυπάμε για λίγο με το φτερό. Σταματάμε το μίξερ, προσθέτουμε το αυγό και ξαναρχίζουμε το χτύπημα. Προσθέτουμε λίγο-λίγο το νερό, μέχρις ότου η ζύμη να συγκεντρωθεί στο κέντρο.
Τη βγάζουμε από τον κάδο και με τα χέρια μας, πάνω στον πάγκο της κουζίνας, την πιέζουμε να ενωθεί, δεν τη ζυμώνουμε. Τη μαζεύουμε σε μια μπάλα, την τυλίγουμε με πλαστική μεμβράνη και την βάζουμε για 30 λεπτά στο ψυγείο.


Βάση τάρτας χωρίς μίξερ
Κόβουμε το βούτυρο σε κομματάκια και χρησιμοποιώντας τα δάχτυλά μας το τρίβουμε με το αλεύρι, μέχρις ότου σχηματιστούν χονδρά ψίχουλα. Προσθέτουμε στο τέλος το αυγό και 2-3 κουταλιές νερό και ζυμώνουμε ελαφρά, αλλά όχι πολύ, για να μην γίνει πολύ ελαστική η ζύμη. Τυλίγουμε τη ζύμη με πλαστική μεμβράνη και τη βάζουμε στο ψυγείο να ξεκουραστεί.


Βγάζουμε τη ζύμη από το ψυγείο, κρατάμε το ⅓ της στην άκρη και με την υπόλοιπη, πάνω σε αλευρωμένη λαδόκολλα, ανοίγουμε όχι πολύ λεπτό φύλλο που να υπερκαλύπτει μια ταρτιέρα διαμέτρου 26-28 εκ.
Αναποδογυρίζουμε το φύλλο προσεκτικά πάνω στην ταρτιέρα, αφαιρούμε τη λαδόκολλα και το πιέζουμε ελαφρά να «καθίσει» καλά, αφήνοντας να περισσεύει περιφερειακά του σκεύους.
Τρυπάμε όλη την επιφάνεια της τάρτας με ένα πιρούνι.





Γεμίζουμε την τάρτα με υλικά της γέμισης με τη σειρά, όπως φαίνονται στις φωτογραφίες ή όπως μας αρέσει.








Τελειώνοντας πασπαλίζουμε με τα τριμμένα μυρωδικά και ραντίζουμε με το ελαιόλαδο.








Με το ⅓ της υπόλοιπης ζύμης ανοίγουμε ένα άλλο φύλλο και με τη ροδέλα κόβουμε λωρίδες πλάτους 2εκ. περίπου. Γυρίζουμε το φύλλο της βάσης που εξέχει προς τα μέσα και από πάνω τοποθετούμε τις λωρίδες της ζύμης, όπως κάνουμε στην Πάστα Φλώρα.



Τοποθετούμε μέσα σε κάθε άνοιγμα ελιές χωρίς κουκούτσι. Βρέχουμε με λίγο νερό την επιφάνεια της τάρτας και πασπαλίζουμε με το σουσάμι.







Ψήνουμε την τάρτα σε προθερμασμένο φούρνο στους 180° C , για 40 περίπου λεπτά. Τη βγάζουμε από το φούρνο και την αφήνουμε να κρυώσει λίγο, πριν την κόψουμε. 


Την απολαμβάνουμε ζεστή αλλά και κρύα είναι εξίσου πολύ νόστιμη!



Ένα Δώρο-έκπληξη!
Χθες πήρα και ένα εξαιρετικό δώρο από την Αθηνά, της οποίας το πολύ όμορφο blog, Βόλτα στο Όνειρο, είχα επισκεφθεί πρόσφατα.
Εκεί άφησα έναν αγαπημένο μου στίχο του Οδυσσέα Ελύτη για να τον ζωγραφίσει! Δεν μπορούσα να φανταστώ πώς θα γινόταν αυτό! Ώσπου ήλθε αυτή η υπέροχη σύνθεση, με την εξαιρετική εργασία που μου άρεσε πάρα πολύ! Δείτε τη!

Πρώτα σχεδίασε και ζωγράφισε με χρώματα ακουαρέλας ένα περίτεχνο αλλά σκουριασμένο σιδερένιο στολίδι μιας Σαμιώτικης αυλόπορτας που είχε παλιότερα η ίδια φωτογραφίσει. Πολύ δουλειά! Πιο όμορφη καλλιτεχνική οπτικοποίηση του ρήματος «οξειδώθηκα» του στίχου του Ελύτη κατά τη γνώμη μου δεν θα μπορούσε να γίνει!
(Πηνελόπη μου, γίναμε πολλές που φωτογραφίζουμε εξώπορτες!)
Μετά ζωγράφισε και τριανταφυλλάκια και το έκανε να μοιάζει με το σήμα του προφίλ μου!

Καλή μου Αθηνά, σε ευχαριστώ πάρα πολύ για το υπέροχό σου δώρο! Το εκτιμώ αφάνταστα! Σου εύχομαι να έχεις υγεία και έμπνευση και με τα έργα σου να μας ευαισθητοποιείς και να κάνεις τον Κόσμο μας ομορφότερο!

31 σχόλια:

  1. Με ξεγέλασες Ελένη μου!
    Περίμενα γλυκιά Πάστα Φλώρα και μου προέκυψε αλμυρή, πρωτότυπη και μοναδική!
    Χτύπησες φλέβα και με τον κουρκουμά, τον οποίο βάζω πια παντού...
    Υπό δοκιμή!

    Εύγε και πάλι εύγε!
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου Ζαμπία, σε ευχαριστώ, η γνώμη σου με ενδιαφέρει πάρα πολύ!
      Η τάρτα μου σε ξεγάλασε; Κρασάκι υπέροχο είχες σερβίρει πριν και είπα να κάνω μια άλλη πρόταση!
      Ο κουρκουμάς, μπαχαρικό μου μας το έχεις παρουσιασει εμπεριστατωμένα, έκανε τη ζύμη χρυσαφένια και πολύ νόστιμη. Τώρα μόνο σε ψωμί δεν τον έχω δοκιμάσει!
      Φιλάκια και καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  2. Και η τάρτα αλλά και το δώρο εξαιρετικά και υπέροχα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ και εκ μέρους της Αθηνάς, Λίλα μου, να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  3. Υπέροχο πιάτο Ελένη μου!
    Κάτι σαν τάρτα-πίτσα-πάστα φλόρα μαζί!
    Πολύ εμφανίσιμη επίσης!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, Ερμιόνη μου, μοιάζει με Πάστα Φλώρα και έχει τη γεύση πίτσας αλλά με το φύλλο της τάρτας. Η αλήθεις είναι ότι έγινε εξαιρετική. Δεν ξέρω πώς θα ήταν με έτοιμο φύλλο.
      Σε ευχαριστώ πολύ1
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  4. Υπέροχη η τάρτα σου Ελένη, θα τη δοκιμάσω.
    Πολύ μου άρεσε επίσης το έργο τέχνης της φίλης σου!!
    Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, Ξανθή μου!
      Και βάβαια να τη δοκιμάσεις και είμαι σίγουρη ότι θα σου αρέσει.
      Σε ευχαριστώ πολύ και εκ μέρους της Αθηνάς.
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  5. Ελένη μου η τάρτα σου είναι εντυπωσιακή τόσο σε γεύση όσο και σε εμφάνιση!
    Γεμισμένη με νόστιμα μεσογειακά υλικα, νομίζω ότι το καλύτερο για να την απολαύσουμε το καλοκαίρι με μια παγωμένη μπυρίτσα!
    Η δημιουργία της φίλης σου, πραγματικά έργο τέχνης!! Μπράβο της!
    Φιλιά, καλό απόγευμα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλενά μου, να είσαι καλά, σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!
      Πράγματι έγινε πολύ νόστιμη και μία μπυρίτσα θα ήταν καλή παρέα, ό τι έπρεπε!
      Σε ευχαριστώ και εκ μέρους της Αθηνάς, η οποία έκανε εξαιρετική δουλειά! Κι εμένα με εξέπληξε ευχάριστα και μου άρεσε πολύ το έργο της.

      Φιλάκια, καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  6. Ν'αρχίσω από το δώρο της Αθηνάς που, η οπτικοποίηση της φράσης του Ελύτη είναι πολύ πετυχημένη και υπέροχη και να τελειώσω με την εξ ίσου υπέροχη αλμυρή σκεπαστή τάρτα.Σίγουρα θα είναι γευστική αλλά και η εμφανισή της, κλέβει τις εντυπώσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ βρίσκω, Σωσώ μου, ότι η επιλογή του θέματος από την Αθηνά ήταν πολύ επιτυχής. Μου άρεσαν πολύ και τα χρώματα που χρησιμοποίησε, λες και είχαμε συνεννοηθεί!
      σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σου λόγια.
      Φιλάκια, καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  7. Πολύ ωραία η τάρτα- έκπληξη πραγματικά!Χρωματικά υπέροχη όσο και γευστικά φαντάζομαι!!!Μπράβο Ελένη μου!Συγχαρητήρια και στην Αθηνά για το έργο της!!!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστούμε πολύ κι εγώ και η Αθηνά για τα καλά σου λόγια, Ελενάκι μου!
      Την τάρτα να τη δοκιμάσεις, είναι πολύ εύκολη και νάοστιμη.
      Φιλάκια, καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  8. Και η τάρτα υπέροχη αλλά και το δωράκι σου φανταστικό! Φιλιά πολλά Ελένη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έρη μου, σε ευχαριστούμε πολύ!
      Δοκίμασε αυτή την τάρτα και πες μου τις εντυπώσεις σου.
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  9. Kαλησπέρα ,
    σ ευχαριστώ για τα τόσο καλά σου λόγια,
    σ ευχαριστώ και για την ανάρτηση !!
    Η αλήθεια είναι ότι τα αγαπημένα σου λόγια από τον μεγάλο ποιητή , με δυσκόλεψαν σε σχέση με άλλες όμορφες μα ευκολότερες φράσεις φίλων , σκέφτηκα πολλά που θα μπορούσα να ζωγραφίσω μα τα απέρριψα, γιατί ήθελα να πλησιάσω όσο γίνεται τα σοφά λόγια του Ελύτη !! Το στολίδι της αυλόπορτας πληρούσε τις προυποθέσεις , ήταν ένα κόσμημα χειροποίητο , οξειδωμένο (σκουριασμένο) από το χρόνο, που από τη θέση του είχε δει εκατοντάδες ανθρώπους να περνούν το κατώφλι της αυλής, και είχε αφουγκραστεί και τις γλυκές και τις πικρές ιστορίες των κατοίκων του σπιτιού, είχε σχήμα καρδιάς , μια περίτεχνη καρδιά που μου θύμισε το αβατάρ σου και για αυτό συμπληρώθηκε με τα τριανταφυλλάκια που το στολίζουν !!
    Δεν σου κρύβω ότι ήταν πρόκληση για μένα τα λόγια του Ελύτη και είναι ευθύνη να εικονοποιείς τόσο σπουδαία λόγια χωρίς να τα προσβάλλεις !!
    Θέλω να πιστεύω ότι η ζωγραφιά μου δεν τα αδίκησε !!
    Χαίρομαι αφάνταστα που σου άρεσε ,
    κάπου είδα ότι σου άρεσαν πολύ και τα χρώματα , να σαι καλά !!
    Να ευχαριστήσω και τις φίλες και φίλους της σελίδας σου για τα ευγενικά τους σχόλια !!

    Η τάρτα σου νόστιμη δείχνει , όταν βρω χρόνο θα την φτιάξω ,
    στέλνω φιλικά σαμιώτικα χαιρετίσματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Αθηνά μου!
      Χαρά μου ήταν να γράψω και να παρουσιάσω το δώρο σου που, ειλικρινά, μου άρεσε πολύ.
      Μην ανησυχείες, έκανες αξαιρετική επιλογή θέματος. Το στολίδι της πόρτας ήταν εξαιρετικό και η πόρτα είχε το συμβολισμό της που επέδωσε το μήνυμα των στίχων.
      Δες και τα σχόλια τών φίλων που ενισχύουν την άποψή μου!
      Σου εύχομαι όλα στη ζωή σου να είναι όμορφα και χαρούμενα!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  10. Ελένη μου "RESPECT" όπως συνηθίζουν να λένε σήμερα οι νεώτεροι όταν κάτι πραγματικά το σέβονται και τους ενθουσιάζει, μιας και είναι περισσότερο εξοικιωμένοι με τον αγγλικό όρο :-))
    Η εικόνα της τάρτας σου, αν την ξεχωρίσεις από το κείμενο και την περιγραφή των υλικών, μια χαρά γλυκιά δημιουργία!
    Προσωπικά γλυκιά πάστα φλώρα έκανε χθες...γι' αυτό και είμαι εκεί ακόμη!

    Το ότι γίναμε πολλές οι "ασχολούμενες" με τις πόρτες είναι ευχάριστο καλή μου φίλη μου, αλλά ταυτόχρονα εμένα με οδηγεί και σε άλλα μονοπάτια σκέψης.
    Πόρτες θέλουμε να ανοίξουμε και να φύγουμε μακριά απο ότι μας στεναχωρεί και μας προβληματίζει. Ενώ κάποιες άλλες πάλι, μάλλον θέλουμε να τις κλείσουμε "κατάμουτρα" και να βγάλουν "αράχνες" από την κλεισούρα τους!

    Συγχαρητήρια θερμά στην Αθηνά για την δημιουργία της. Άξια για πολλά "respects" και αυτή!

    Πολλούς φιλικούς χαιρετισμούς και καλημέρες (και στην Αθηνά).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Πηνελόπη μου!
      Βλέπω ότι είσαι πολύ ενημερωμένη σχετικά με τις συνήθειες και εκφράσεις των νέων! Έτσι πρέπει γιατί έχεις κι έναν νεολαίο στο σπίτι και πρέπει σε λίγο να τον καταλαβαίνεις!
      Γνωρίζω πολύ καλά τι σημαίνει να κλείνεις μια πόρτα. Οι πρώτες στιγμές είναι δύσκολες αλλά όταν πάρεις βαθιά αναπνοή, το βάρος φεύγει!
      Οι πόρτες , καλή μου, πολύ σωστά έχουν τη σημασία τους. Όποιες είναι να κλείσουν, ας κλειστούν νωρίς, γιατί αφού δεν αξίζουν επίσκεψη, δεν έχουν σημασία πια για μας.
      Όσο για την Αθηνά, έκανε εξαιρετική παρουσίαση1 Τη λάτρευσα!
      Καλό σου βράδυ και καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  11. Φοβερή παρουσίαση και πολύ ωραία συνταγή.

    γεια στα χεράκια Λενάκι μου


    φιλια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σου λόγια!

      Φιλάκια, καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  12. συγχαρητήρια στην Αθηνα, πανεξυπνη η συνθεσή της !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ και εκ μέρους της Αθηνάς!
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  13. Τι να πρωτοπαινέσω! Την υπέροχη συνταγή ή το αριστουργηματικό δώρο; Τέλεια και τα δύο. Έχεις δίκιο. Η οπτικοποίηση του στίχου είναι αξεπέραστη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Vita μου, σε ευχαριστούμε πολύ για τα καλά σου λόγια, κι εγώ και η Αθηνά!
      Καλό σου Βράδυ!
      Να έχεις ένα υπέροχο Σ/Κ!

      Διαγραφή
  14. Υπέροχη η τάρτα σου!Γεια στα χέρια σου!Συγχαρητήρια και στην Αθηνά για την τόσο όμορφη δουλειά της!Φιλάκια και καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σπυριδούλα μου, σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια
      και εκ μέρους της Αθηνάς! Να είσαι καλά!
      Καλό βράδυ και καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  15. Καλά πολύ ωραία η τάρτα σου...και εγώ στην αρχή νομιζα ότι θα είναι γλυκιά αλλά μου άρεσε ιδιαίτερα το περιεχόμενο...θα την δοκιμάσω σίγουρα...Φιλάκια πολά..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύα μου, είδες που σας ξεγέλασα, αν και δεν το ήθελα;
      Αλμυρή την έκανα, μόνο που έχει διαφορετικό τελείωμα που παραπέμπει σε γλυκιά.
      Θυμίζει όμως και τις τάρτες τις Β.Ιταλίας.
      Όταν τη δοκιμάσεις, περιμένω σχόλια.

      Φιλάκια, καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  16. ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ Η ΤΑΡΤΑ ΣΟΥ ΚΑΙ .....ΛΑΧΤΑΡΙΣΤΗ!!!!!ΤΟ ΔΩΡΟ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΟΧΟ!!!ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ!!!!
    ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ!!!ΦΙΛΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή