Σάββατο 19 Μαΐου 2012

Λεμονάδα με Δυόσμο – Mint Lemonade

Οι χυμοί φρέσκων φρούτων, απλοί ή πολύπλοκοι,  αλλά και η λεμονάδα είναι αδιαμφισβήτητα τα καλύτερα δροσιστικά ποτά του καλοκαιριού!
Τα φρούτα μας δίνουν μεγάλη ποικιλία γεύσεων, υπέροχα χρώματα και αρώματα και κάνους τους χυμούς ακαταμάχητους!
Κι εδώ αγαπούν πολύ τους χυμούς φρούτων από μάνγκο, γκουάβα ή πορτοκάλι, λατρεύουν όμως και τη λεμονάδα που συνηθίζουν να την αρωματίζουν με φρέσκο δυόσμου, τη σερβίρουν παντού και ντόπιοι και ξένοι την αγαπούν ιδιαίτερα. Θα έλεγα, όχι άδικα!
Διότι ο Δυόσμος ( Ηδύοσμος ο Πιπερώδης, Menta Viridis), που ανήκει στην οικογένεια της Μέντας και έχει τις ίδιες αρωματικές ιδιότητες με αυτή, είναι πολύ τονωτικός, χωνευτικός, καταπραϋντικό του στομάχου, αντισπασμωδικό, σταματάει τον λόξυγκα, ενώ η μάσηση των φύλλων του ανακουφίζει από τις ημικρανίες και τον πονόδοντο. Το αφέψημά του μπορεί να βοηθήσει όσους υποφέρουν από ναυτίες, ενώ το άρωμά του ανακουφίζει από τον πονοκέφαλο, τις νευραλγίες και το στρες, αφού έχει και ηρεμιστικές ιδιότητες
Ας φτιάξουμε, λοιπόν, κι εμείς μια αρωματική λεμονάδα με δυόσμο, με όποιον από τους παρακάτω δύο τρόπους μας αρέσει, χρησιμοποιώντας φρέσκα μυρωδάτα Ελληνικά λεμόνια κι ας την απολαύσουμε παγωμένη! Θα μας αναζωογονήσει και θα φτιάξει τη διάθεσή μας!




Λεμονάδα I
Τα Υλικά (Για 5 ποτήρια)


2 φλιτζάνια ζάχαρη
6 φλιτζάνια νερό
2 φλιτζάνια φρεσκοστυμμένος χυμός λεμονιού
½ φλιτζάνια φρέσκα φύλλα δυόσμου

Οδηγίες

Φτιάχνουμε ένα απλό σιρόπι: σε μια μικρή κατσαρόλα βράζουμε τη ζάχαρη με δύο φλιτζάνια νερό και ανακατεύουμε, μέχρις ότου διαλυθεί.
Κατεβάζουμε το σιρόπι από τη φωτιά και το αφήνουμε να κρυώσει.
Όταν θέλουμε να φτιάξουμε λεμονάδα, ρίχνουμε το χυμό λεμονιού σε μια κανάτα, προσθέτουμε το υπόλοιπο νερό (4 φλιτζάνια) και ένα φλιτζάνι σιρόπι ή περισσότερο, αν θέλουμε, και τα φύλλα δυόσμου. Σκεπάζουμε την κανάτα και τη βάζουμε στο ψυγείο για μία περίπου ώρα.
Σερβίρουμε τη λεμονάδα μας μέσα σε κρύα ποτήρια με αρκετά παγάκια.
Αν δεν την καταναλώσουμε την ίδια μέρα, πριν τη βάλουμε στο ψυγείο, αφαιρούμε τα φύλλα δυόσμου διότι μαυρίζουν και αλλοιώνουν τη γεύση.

Λεμονάδα II


Τα Υλικά (Για 2 ποτήρια)

Για τη λεμονάδα
½ φλιτζάνι ζάχαρη
¼ φλιτζάνι ζεστό νερό
½ φλιτζάνι χυμός λεμονιού (περίπου 4 λεμόνια)
1 ½ φλιτζάνι κρύο νερό
Σερβίρισμα
12-15 παγάκια
1 ½ φλιτζάνι λεμονάδα
½ φλιτζάνι κρύο νερό
20 φύλλα φρέσκου δυόσμου

Οδηγίες

Ετοιμάζουμε τη λεμονάδα: βάζουμε σε ένα σέικερ τη ζάχαρη και το ζεστό νερό, το κλείνουμε καλά και το χτυπάμε, μέχρις ότου διαλυθεί η ζάχαρη.
Μετά το ανοίγουμε, προσθέτουμε το χυμό λεμονιού, το κρύο νερό, το κλείνουμε πάλι και το ξαναχτυπάμε, μέχρι να ομογενοποιηθούν τα υλικά.
Βάζουμε αρκετά παγάκια σε ένα μπλέντερ – το γεμίζουμε περίπου μέχρι τη μέση – προσθέτουμε το 1 ½ φλιτζάνι λεμονάδα, το κρύο  και τα φύλλα του δυόσμου. Τα αλέθουμε καλά όλα μαζί για λίγα λεπτά.
Σερβίρουμε τη λεμονάδα μέσα σε κρύα ποτήρια, τη γαρνίρουμε με φύλλα δυόσμου ή φέτες λεμονιού και τη σερβίρουμε αμέσως!
Απολαμβάνουμε το υπέροχο αρωματικό αναψυκτικό μας!


Και δύο πολύ όμορφα δώρα!



Το πρώτο από τη Βάλια και τις Ταξιδιάρικες σκέψεις της
Και το άλλο από τη Vita που με πολλή αγάπη μας παρουσιάζει τις γαστρονομικές συνήθειες της ιδιαίτερης πατρίδας της, της Κρήτης!
Τις ευχαριστώ και τις δύο πολύ!

24 σχόλια:

  1. Τσιν τσιν και στην υγειά σου Ελενάκι μου με την υπέροχη, δροσερή, αρωματική λεμονάδα σου!
    Φαντάζομαι τι όμορφα θα δένει το άρωμα του δυόσμου με το λεμονάκι!
    Φιλιά, καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Έλενα!
      Θα κερνούσα πολύ ευχαρίστως στην υγειά μας! Πολύ δροσερή και αρωματική γίνεται αυτή η λεμονάδα, ό,τι πρέπει για το καλοκαιράκι!
      Φιλάκια, καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  2. Μ'αρέσει πάρα πολύ το Post σου Ελένη μου, κ να μην τα έκανε όλα αυτά ο δυόσμος εγώ πάλι θα τον χρησιμοποιούσα γιατι τον λατρεύω!
    Φιλάκια, καλό ΣΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, Έρη μου!
      Κι εμένα μου αρέσει πολύ ο δυόσμος κι εδώ συνήθισα να τον χρησιμοποιώ σε όλες τις πράσινες σαλάτες! Ταιριάζει υπέροχα.
      Φιλάκια, καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  3. Νομίζω πως τίποτε πιο καλό από ένα τέτοιο δροσερό και αρωματικό ποτήρι λεμονάδας, να σε περιμένει έτοιμο, καθώς επιστρέφεις από την κάψα των δρόμων στην θαλπωρή του σπιτιού σου Ελένη μου.
    Πολύ ωραίες εκδοχές και οι δύο.
    Καλή συνέχεια στο Σαββατοκυριακό σας εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ μαζί σου, καλή μου Πηνελόπη αλλά δεν ξέρω ποιος θα μας την ετοιμάζει!
      Έχεις εσύ κάτι να προτείνεις;
      Σε ευχαριστώ πολύ, να έχεις ένα όμορφο Σ/Κ!

      Διαγραφή
  4. Έτσι είναι, λεμόνι και δυόσμος κάνουν πολύ καλή παρέα!
    Μαζί με το σιρόπι ζάχαρης, το χυμό λεμονιού και τα παγάκια, έβαζα στο μπλέντερ και λίγη βότκα ή τεκίλα (ε, μου αρέσουν τα μεθυσμένα :) και έφτιαχνα ένα φοβερό κοκτέιλ με το οποίο είχα κολλήσει πέρισυ όλο το καλοκαίρι! Τα φυλλαράκια δυόσμου μέσα στο ποτήρι καθώς το πίνεις με το καλαμάκι, δίνουν έξτρα γεύση και υπέροχο άρωμα!
    Καλό Σ/Κ και καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εξαιρετική βρίσκω την πρότασή σου, αγαπητή Dark!
      Δεν είχες και άδικο που κόλλησες, γιατί πρέπει να ήταν πολύ αρωματικό κοκτέιλ.
      Μόνο που εδώ δεν μπορώ ΄να το δοκιμάσω, το αφήνω για την Ελλάδα.
      Σε ευχαριστώ πολύ, καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  5. καταπληκτική,ςγω την εκανα με μελι,μα κι ο δυόσμος είναι εξαιρετικός...σας καρφιστώνω για μελλοντική χρήση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Cook μου! Οι λεμονάδες, με μέλι ή ζάχαρη, πάντα είναι υπέροχες!
      Εδώ ο δυόσμος κάνει τη διαφορά.
      Καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  6. Τι ωραία η λεμονάδα σου Ελενάκι μου..Δροσερη και με μυρωδιές υπέροχες. Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, Εύα μου! Μακάρι να μπορούσα στ΄αλήθεια να σε κεράσω!
      Φιλάκια, καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  7. Ελένη μου εξαιρετικά ωραία η λεμονάδα σου, ο δυόσμος μου αρέσει πολύ και ταιριάζει καταπληκτικά με το λεμόνι!!!Τι καλύτερο λοιπόν από αυτό το υπέροχο ποτήρι αρωματικής λεμονάδας!!!
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι ο δυόσμος κάνει τη διαφορά σ' αυτή τη λεμονάδα που είναι φανταστική!
      Δοκίμασέ τη, Ελένη μου και θα δεις πόσο αρωματική είναι.
      Φιλάκια, καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  8. Ο δυόσμος κάνει την διαφορά. Στην υγειά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στην υγειά σου, Σωσώ μου!
      Να τη δοκιμάσεις, είναι εύκολη και πολύ δροσιστική.
      Φιλάκια, καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  9. Λεμόνι και δυόσμος... έγραψες Ελένη μου και μ' έκανες να ονειρεύομαι τη λεμονάδα σου... γιατί είναι υπέροχη! Όσο για το δυόσμο...τον λατρεύω!!!! Υπέροχος συνδυασμός, δροσιά και νοστιμιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα, Κικίτσα!
      Είμαι σίγουρη ότι θα τη λατρεύσεις αυτή τη λεμονάδα, γιατί πράγματι λεμόνι και δυόσμος είναι υπέροχος συνδυασμός και το αποτέλεσμα αρωματικό και δροσερό!

      Διαγραφή
  10. ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΣΟΥ!!!ΔΡΟΣΙΣΤΗΚΑ ΛΙΓΟ..

    ΧΡΟΝΙΑ ΣΟΥ ΠΟΛΛΑ ΚΑΛΑ ΓΕΡΑ Κ ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ!!

    ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΝΑ ΣΕ ΧΑΙΡΟΝΤΑΙ Κ ΝΑ ΤΟΥΣ ΧΑΙΡΕΣΑΙ!!

    ΦΙΛΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ, καλή μου Βάλια, για τις ευχές σου!
      Να έχεις υγεία και να χαίρεσαι κάθε στιγμή!
      Φιλάκια, καλή σου μέρα.

      Διαγραφή
  11. Δροσιστική και αρωματική,η λεμονάδα με τον δυόσμο, ότι πρέπει για τις ζεστές καλοκαιρινές ημέρες. Ο δυόσμος είναι από τα αγαπημένα μου μυρωδικά βότανα, όσο για το λεμονάκι......
    Πολύχρονη για την γιορτή σου, παντα ευτυχισμένη.
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου αρέσει η λεμονάδα, Ειρήνη μου! Να τη δοκιμάσεις, τα υλικά είναι απλά και η παρασκευή της πανεύκολη!
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τις ευχές σου!
      Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  12. Δεν έχω λόγια! Θα την φτιάξω να δροσιστούμε! Ο δυόσμος υπέροχη προσθήκη!

    Χρόνια πολλά Ελένη μου! Ευτυχισμένη και χαρούμενη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι σίγουρη ότι θα σου αρέσει πολύ και θα σας δροσίσει. Έχει υπέροχο άρωμα και γεύση, ταιριάζουν πολύ αυτά τα δύο υλικά.
      Σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου, καλή μου!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή