Σάββατο 26 Μαΐου 2012

Παϊδάκια Αρνίσια με Σπιτική Σάλτα BBQ

Η συνταγή αυτή της σάλτσας Barbeque είναι πολύ εύκολη αλλά και πολύ νόστιμη! Δεν περιέχει κάτι ζωικό, οπότε είναι κατάλληλη και για χορτοφάγους.
Διατηρείται για τουλάχιστον μία εβδομάδα στο ψυγείο κι έτσι έχουμε στη διάθεσή μας μια εξαιρετική σπιτική σάλτσα, όποτε τη χρειαστούμε!
Με αυτή τη σάλτσα θα φτιάξουμε μοναδικά αρνίσια παϊδάκια, μελωμένα, ροδοψημένα  και κυρίως πεντανόστιμα!



Τα Υλικά
1 κιλό αρνίσια Παϊδάκια 

Για τη Σάλτα BBQ
2-3 κουταλιές ελαιόλαδο
1 μέτριο ξερό κρεμμύδι, ψιλοκομμένο
1 σκελίδα σκόρδου, λιωμένη
1 κουταλάκι φρέσκο τζίντζερ, τριμμένο ή σκόνη 
2 κουταλιές Worcestershire Sauce  
3 κουταλιές Κέτσαπ
2 κουταλιές ξίδι Μπαλσάμικο
½  φλιτζάνι χυμός πορτοκαλιού ή νερό
½ κουταλάκι καπνιστή πάπρικα ή ⅓ κουταλάκι μπούκοβο    
1 ½ κουταλιά καστανή ζάχαρη
½ κουταλάκι ξύσμα λάιμ

Οδηγίες

Ετοιμάζουμε τη Σάλτσα BBQ


Ζεσταίνουμε σε ένα τηγάνι το ελαιόλαδο και σοτάρουμε το κρεμμύδι, το σκόρδο και το τζίντζερ για 2-3 λεπτά, μέχρι να γυαλίσει το κρεμμύδι και να αναδείξουν τα υλικά τα αρώματά τους.





Στη συνέχεια προσθέτουμε όλα τα υπόλοιπα υλικά και αφήνουμε τη σάλτσα να βράσει για 5 λεπτά πάνω σε μέτρια φωτιά. Ανακατεύουμε κατά τη διάρκεια του βρασμού.
Όταν η σάλτσα δέσει, βγάζουμε το τηγάνι από τη φωτιά και την αφήνουμε να κρυώσει. Μετά τη βάζουμε στο μπλέντερ και την πολτοποιούμε.
Η σάλτσα μας BBQ είναι έτοιμη για να τη χρησιμοποιήσουμε ή να τη φυλάξουμε σε βαζάκι. Διατηρείται στο ψυγείο αρκετές μέρες και νοστιμίζει τα πάντα: κοτόπουλο, χοιρινό, μοσχάρι, παϊδάκια, μακαρόνια, τηγανητές πατάτες αλλά είναι εξαιρετική και σαν ντιπ! 

Μαρινάρουμε τα Παϊδάκια
Βάζουμε σε ένα βαθύ μπολ τα αρνίσια παϊδάκια και προσθέτουμε 4 κουταλιές από τη σάλτσα ή και περισσότερο, αλάτι και τα ανακατεύουμε καλά, ώστε να καλυφθούν από τη σάλτσα. Καλύπτουμε το μπολ με πλαστική μεμβράνη και το βάζουμε στο ψυγείο για τουλάχιστον μία ώρα, αφήνοντας τα παϊδάκια να μαριναριστούν και να απορροφήσουν τα αρώματα της σάλτσας. Για καλύτερο αποτέλεσμα μπορούμε να τα ετοιμάσουμε από το βράδυ, να τα φυλάξουμε στο ψυγείο και τα ψήσουμε την επομένη ημέρα.


Ψήνουμε τα παϊδάκια στα κάρβουνα ή πάνω σε μαντεμένια πλάκα σε μέτρια φωτιά, προσέχοντας να μην μας καούν. Τα γυρίζουμε και από την άλλη πλευρά. Όταν είναι έτοιμα, τα σερβίρουμε ζεστά και, αν θέλουμε, προσθέτουμε επί πλέον σάλτσα. Τα συνοδεύουμε με τηγανητές πατάτες και μια φρέσκια σαλάτα εποχής.

Αν δεν διαθέτετε ψηστιέρα ή  Barbeque μπορείτε να ψήσετε τα παϊδάκια σto φούρνο στους 200° C βαθμούς για 45-50 λεπτά. Τα τοποθετείτε πάνω σε σχάρα που τη βάζετε μέσα ταψί με λίγο νερό. Έτσι τα παϊδάκια θα καλοψηθούν και το ταψί θα καθαρίσει εύκολα.
Προς το τέλος του ψησίματος, ανοίγετε για λίγο το grill για να ροδίσουν καλύτερα.

Καλή όρεξη!

Σημείωση

Η Worcestershire Sauce είναι μια κλασική Αγγλική σάλτσα που άρχισε να παρασκευάζεται τον 19ο αιώνα. Είναι λεπτή και πικάντικη σάλτσα, με σκούρο καφέ χρώμα που έχει παλαιωθεί μέσα σε βαρέλια. Τα συστατικά της είναι πολλά: από αντζούγιες, κρεμμύδι και σκόρδο, μέχρι σάλτσα σόγιας, πάστα Tamarind, αλάτι και ξίδι. 
Σήμερα τη βρίσκουμε εμφιαλωμένη σχεδόν σε όλα τα καταστήματα τροφίφων.





22 σχόλια:

  1. Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Πέπη!
      Τι να κάνω, είπα να σας δώσω μια ιδέα για ένα νόστιμο Κυριακάτικο πιάτο!
      Δοκιμάστηκε και μας άρεσε πολύ.
      Καλή Κυριακή!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Ελένη μου!!!Υπέροχα, έχουν απίθανο χρώμα αλλά και απο γεύση φαντάζομαι.......μμμ!!!
    Φιλιά πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ελένη μου!
      Είναι πολύ νόστιμη, εύκολη και χρήσιμη η σάλτσα.
      Ταιριάζει με πάρα πολλά φαγητά και, το κυριότερο, είναι σπιτική, χωρίς όλα εκείνα τα πρόσθετα που περιέχουν οι έτοιμες σάλτσες.
      Φιλιά, καλή υπόλοιπη Κυριακή!

      Διαγραφή
  3. Κρατώ τη συνταγή για τη σάλτσα σου θα μου χρειαστεί!!
    Καλημέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξανθή μου, σε σκεφτόμουν όταν έγραφα τη συνταγή!
      Αξίζει να τη δοκιμάσεις στο νέο σου BBQ, αλλά φοβάμαι μήπως οι γείτονες σου κάνουν επίσκεψη μεσημεριανή!!!
      Το κρέας έγινε πολύ νόστιμο, με όλα τα αρώματα της σάλτσας και μαλακό. Αφού θα ψήσεις έξω, μπορείς να προσθέτεις σάλτσα και κατά τη διάρκεια του ψησίματος, κάτι που εγώ δεν μπορούσα να κάνω, γιατί έψησα εντός.

      Καλή υπόλοιπη Κυριακή!

      Διαγραφή
  4. Θεσπέσιο φαίνεται!!!Κρατώ τη συνταγή και θα το δοκιμάσω άμεσα!!!Φιλάκια και καλή εβδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, Σπυριδούλα μου!
      Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  5. Σπιτική σάλτσα BBQ, τέλεια!!!
    Φαντάζομαι νοστιμιά τα παϊδάκια, αλλά και κάθε κρεατικό που μαγειρεύεται με αυτήν!!

    Ελενάκι μου μια άσχετη ερώτηση!
    Τον τελευταίο καιρό η σελίδα σου έχει "βαρύνει" πολύ, κάνω αρκετή ώρα μέχρι να μου γεμίσει και να μπορέσω να αφήσω σχόλιο.
    Αλλαξες κάτι στον blogger??
    Φιλάκια, καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Ελενά μου!
      Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, το εκτιμώ πολύ.
      Σε ευχαριστώ πολύ και για την ενημέρωση σχετικά με το blog μου. Το έχω παρατηρήσει κι εγώ, δεν ξέρω τι μπορεί να φταίει. Νόμιζα ότι μόνο εδώ είναι το πρόβλημα, λόγω αργού internet. Το μόνο που έχω αλλάξει είναι η ένδειξη για feed.
      Δεν νομίζω ότι είναι αυτό.
      Ενημερωσέ με, σε παρακαλώ, αν βλέπεις και κάτι άλλο.
      Fil;akia, kal;h ebdom;ada!

      Διαγραφή
  6. Τι ηθελα και ερχομουνα τετοια ωρα για επισκεψη, ασε που δεν θα εχει μεινει ουτε κοκαλακι.Καλη εβδομαδα να εχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι δεν έχει μείναι αλλά υπάρχουν άλλα στο ψυγείο!
      Έλα εσύ και κάτι θα γίνει!
      Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  7. Πωπωωωωω! Φανταστικό πιάτο και η σάλτσα σου είναι υπέροχη καλή μου Ελένη!! Και το BBQ είναι ό,τι πρέπει για την εποχή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, Κική μου, η γνώμη σου μετράει!
      Μια σπιτική σάλτσα δεν συγκρίνεται ποτέ με τις έτοιμες!
      Δοκίμασέ τη και πες μου.
      Καλημέρα και καλή εβδομάδα1

      Διαγραφή
  8. Πόσο λαχταριστες πρεπει να ναι αυτα τα παϊδακια... Γεια στα χερια σου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπινίκη μου καλή, χαίρομαι που είσαι καλά, μας λείπεις!
      Σε ευχαριστώ πολύ, να είσαι καλά!
      Καλή σου μέρα και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  9. Άργησα...και πάει τέλειωσε το BBQ!
    Την επόμενη όμως φορά θα έχω την σάλτσα σου στα σκαριά... Ελένη μου :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου Πηνελόπη, οτιδήποτε ψημένο στο BBQ τρώγεται ζεστό, φρέσκο!
      Την άλλη φορά θα σε φωνάξω, να είσαι παρούσα εγκαίρως!
      Το υπόσχομαι!
      Πολλές, πολλές καλησπέρες!

      Διαγραφή
  10. Αυτή η σαλτσούλα προδιαθέτει για τρελές βούτες!
    Πεντανόστιμη Ελένη μου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς όπως τα λες έίναι, Ερμιόνη μου!
      Συνοδεύει πάρα πολλά και την απολαβμάνεις με μεγάλη ευχαρίστηση.
      Τη δοκιμάσαμε με πατάτες τηγανητές και με φρέσκα λαχανικά, ήταν εξαιρετική!

      Φιλάκια, καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  11. Τα παϊδάκια μ΄αρέσουν πολύ και με την εμπνευσμένη σάλτσα σου θα παίρνουν άλλη γεύση από τη γνωστή!

    Πολλά φιλιά Ελένη μου.
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά, Ζαμπία μου!
      Πραγματικά τα κάνει πολύ νόστιμα. Αν τα ψ΄σεις έξω και δεν σε ενδιαφέρει ο καπνός, τότε προσθέτεις σάλτσα και κατά τη διάρκεια του ψησίματος.
      Εγώ δεν μπορούσα, λόγω εσωτερικού χώρου!
      Τι κάνει και αυτή η απόσταση να μην μπορώ να κεράσω μια φίλη αγαπημένη!
      Θα βρούμε όμως τη λύση!
      Φιλάκια πολλά, καλό βράδυ!

      Διαγραφή