Παρασκευή 14 Ιουνίου 2013

Μπακαλιαρόσουπα Καλοκαιρινή

Ο φρέσκος βακαλάος των Ελληνικών θαλασσών μας δίνει μια θρεπτικότατη σούπα, με υπέροχο λευκό ζωμό, πλούσιο σε γεύση, που τρώγεται ευχάριστα όλες τις εποχές. 
Το καλοκαίρι γίνεται νοστιμότατη, αν προσθέσουμε μερικές ώριμες, ζουμερές ντομάτες και μερικά τρυφερά κολοκυθάκια! Θα τη σερβίρουμε με ολόκληρα τα χορταρικά για να τα απολαύσουμε, έτσι όπως τα έχει νοστιμίσει το ψάρι!
Επίσης νόστιμη σούπα γίνεται και με τον παστό βακαλάο. Πρέπει όμως να διαλέξουμε ένα κομμάτι χωρίς κόκκαλα και αρκετά χονδρό, για να μην μας διαλυθεί κατά το βράσιμο. Προσοχή, δεν πολυβράζουμε τον παστό!
Πάντως, φρέσκος ή παστός, ο βακαλάος είναι από τα αγαπημένα ψάρια, λόγω της  νόστιμης και λευκής σάρκας του!

  
Τα Υλικά
(Για 5-6 μερίδες)

1 ½ κιλό φρέσκος βακαλάος ή1 κιλό παστός, ξαλμυρισμένος
4 μεγάλες πατάτες
2 μέτρια ξηρά κρεμμύδια
4 μέτρια καρότα
1 ρίζα σέλερι
2 ώριμες ντομάτες, αποφλοιωμένες
4 φρέσκα κολοκυθάκια
1 κομμάτι φρέσκο τζίντζερ, κομμένο λεπτά φετάκια
¾ του φλιτζανιού ελαιόλαδο
Αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι
2 λεμόνια ζουμερά

Οδηγίες
 


Καθαρίζουμε καλά το ψάρι, χωρίς να αφαιρέσουμε το κεφάλι του και το στραγγίζουμε. Αν είναι μεγάλο, το κόβουμε στη μέση.








Καθαρίζουμε τις πατάτες, τα κολοκυθάκια και τα καρότα και τα κόβουμε στα δύο. 
Καθαρίζουμε επίσης τα κρεμμύδια, τα οποία δεν τα κόβουμε αλλά τα χαράσσουμε σταυρωτά. Πλένουμε πολύ καλά το σέλερι , κόβουμε τα κλωνάρια του στη μέση. Καθαρίζουμε το τζίντζερ, ξεφλουδίζουμε τις ντομάτες και αφαιρούμε τους σπόρους.



Ρίχνουμε σε μια ανοξείδωτη κατσαρόλα 2 ½ λίτρα νερό, αλάτι, πιπέρι και το λάδι. Μόλις αρχίσει να βράζει, χαμηλώνουμε στη μισή την ένταση της κουζίνας και προσθέτουμε τα λαχανικά. Σκεπάζουμε την κατσαρόλα και αφήνουμε να βράσουν για 20 περίπου, έως ότου γίνουν τρυφερά.






Όταν τα λαχανικά είναι αρκετά μαλακά, προσθέτουμε το ψάρι, τυλιγμένο μέσα σε ένα τουλπάνι.
Δυναμώνουμε λίγο τη φωτιά και βράζουμε τη σούπα για περίπου δέκα λεπτά ή και λίγο περισσότερο, ανάλογα με το μέγεθος του ψαριού.




Όταν το ψάρι βράσει, το αφαιρούμε προσεκτικά με το τουλπάνι του και το ανοίγουμε μέσα σε μια πιατέλα.
Αφαιρούμε και μερικά χορταρικά, για να συνοδεύσουμε το ψάρι. Αν θέλουμε, τα υπόλοιπα τα πολτοποιούμε με το μπλέντερ.
Προσθέτουμε στη σούπα το χυμό ενός λεμονιού ή αυγολέμονο.
Καθαρίζουμε το ψάρι και το σερβίρουμε χωριστά με τα βρασμένα χορταρικά. Χτυπάμε μέσα σε ένα βαζάκι που κλείνει καλά ή σε σέικερ το χυμό του άλλου λεμονιού με λίγο ελαιόλαδο, μέχρι να γίνουν παχύρρευστα, και ραντίζουμε το ψάρι.

Σερβίρουμε τη σούπα μέσα σε μπολ ή βαθύ πιάτο, προσθέτοντας κομμάτια του καθαρισμένου ψαριού και φρεσκοτριμμένο πιπέρι.


Καλή όρεξη!

TIPS
  • Αν χρησιμοποιήσουμε παστό βακαλάο, προσέχουμε, να μην μας λιώσει κατά το βράσιμο. Καλό είναι, όταν τον βράζουμε, να χρησιμοποιήσουμε μια μεγάλη συρμάτινη κουτάλια, όπως εκείνη των ζυμαρικών.
  • Δένουμε τη σούπα του παστού βακαλάου με μια κουταλιά corn flour, διαλυμένη μέσα σε λίγο κρύο νερό. 

18 σχόλια:

  1. Καλημέρα Ελένη μου!!!
    Την ψαρόσουπα την φτιάχνω ακριβώς έτσι και εγώ!!Χειμώνα-καλοκαίρι,με τα πολύχρωμα λαχανικά ολόκληρα να αιθαθάνεσαι τέρψη σε μάτι και ουρανίσκο!Την διαφορά στη γεύση την καταλαβαίνω το καλοκαίρι βεβαίως, με τις υπέροχες πεντανόστιμες ώριμες τομάτες που χρησιμοποιώ.Θεωρώ ότι είναι ένα από τα πιο εύγευστα ,θρεπτικά και ανάλαφρα πιάτα.
    Και εμένα μου αρέσει ο χυλός της σούπας να είναι ελαφρά παχύρευστος,γι'αυτό καβουρντίζω με το ελαιόλαδο στο αρχικό στάδιο 3-4 γεμάτες κουταλιές αλεύρι,με αποτέλεσμα στο τέλος να παίρνω έναν βελούδινο νοστιμότατο ζωμό.Την επόμενη φορά θα προσθέσω και τζίντζερ που μας προτείνεις εσύ!!!
    Τι όμορφη παρουσίαση ενός απλού αλλά τόσο ΄΄θεραπευτικού΄΄πιάτου σε σώμα και ψυχή!!
    Μπράβο Ελένη μου!!!Σου στέλνω πολλά,πολλά, φιλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Φωτεινή μου!
      Μου έδωσες πολύ ωραία ιδέα, καλή μου φίλη, με το καβουρντισμένο αλεύρι! Θα πρέπει να κάνει τη σούπα βελουτέ! Σ' ευχαριστώ πολύ. Αν και το καλοκαίρι την προτιμώ περισσότερο ζουμερή, μόνο με τη συμβολή των χορταρικών.
      Μα τι ευρηματικός ο χαρακτηρισμός ως "θεραπευτικού" πιάτου! Εύγε!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Ελένη, όπως το πάει φέτος ο καιρός θα αρχίσουμε τις σούπες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Ξανθή μου!
      Κι εδώ που το κλίμα είναι αρκετά ζεστό τρώμε πολύ συχνά σούπες με χορταρικά, ειδικά ψαρόσουπες. Επίσης συνηθίζουν να τις σερβίρουν παντού, ως πρώτο πιάτο, αλλά όχι πολύ ζεστές.

      Πολλούς χαιρετισμούς!

      Διαγραφή
  3. Από τις πλέον νόστιμες σούπες!
    Σχεδόν πάντα έτσι την κάνω, με μπακαλιαράκια.

    Η φροντίδα της καλομαγείρισσας φάνηκε και στη μικρότερη λεπτομέρεια!

    Καλό τέλος εβδομάδας Ελένη μου!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Ζαμπία μου καλή!
      Μια νόστιμη σουπίτσα με πολλά χορταρικά τρώγεται πάντα ευχάριστα! Εδώ τα ψάρια είναι πολύ φρέσκα αλλά και στην Ηλεία που είμαστε για διακοπές τα καλοκαίρια!

      Σ' ευχαριστώ πολύ για το έπαινετικό σχόλιο, το εκτιμώ πολύ!
      Καλό Σαββατοκύριακο!
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  4. Υπέροχη και καλοκαιρινή πραγματικά η σούπα σου Ελένη μου, πλούσια και πολύ νόστιμη!!
    Με φρέσκο μπακαλιάρο θα είναι σίγουρα πολύ πιο νόστιμη!!
    Φιλιά, καλή σου μέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλενά μου, λατρεύουμε το φρέσκο βακαλάο! Είναι ιδανικός για χορτοψαρόσουπα καλοκαιρινή και το κρέας του λευκό και μαλακό, και προπάντων χωρίς πολλά κόκκαλα!
      Στην Ελλάδα βέβαια υπάρχουν πάντα μικροί βακαλάοι στην αγορά.

      Καλό σου απόγευμα!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  5. Ο μπακαλιάρος δίνει πολύ μαμαδίστικη σουπίτσα! Την λατρεύουμε οικογενειακώς!
    Και η μαεστρία που την μαγείρεψες Ελένη μου φαίνεται στις λεπτομέρειες! Κυρίως από το τουλπάνι!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς πολύ σωστά ονομάζεις την μπακαλιαρόσουπα, Αγγελική μου, μαμαδίστικη! Και σ' εμένα ξυπνά γευστικές μνήμες των παιδικών χρόνων, με χορταρικά που προέρχονταν από τον κήπο του σπιτιού μας!
      Πρέπει να ομολογήσω ότι το τουλπάνι που σας άρεσε ήταν μία τεχνική της μητέρας μο, την οποία ακολουθώ κι εγώ!
      Φιλάκια πολλά, καλή μου φίλη!

      Διαγραφή
  6. Από τα αγαπημένα μας πιάτα οικογενειακώς!
    Ο μπακαλιάρος είναι αγαπημένο ψάρι και όταν συνοδεύεται από τόσο ωραία και πολλά λαχανικά, γίνεται θεσπέσιος!
    Ειδικά το Φιφίνι τρελαίνεται!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου Ερμιόνη, υπόσχομαι την επομένη φορά, που θα φτιάξω μπακαλιαρόσουπα, να καλέσω το Φιφίνι! Λες να δεχθεί την πρόσκλησή μου;

      Πολλά φιλάκια και στις δυο σας!

      Διαγραφή
  7. Αγαπώ τις σούπες, πέρα από εποχές, και ο μπακαλιάρος μπαίνει πολύ μπροστά στη λίστα των αγαπημένων! Μοσχοβόλησε η σουπίτσα και ρίχνει καρέκλες εδώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ελένη μου τρελαίνομαι, η αγαπημένη μου σούπα!!!!Υπέροχη την έκανες, μπράβο γεια στα χέρια σου!Και να χα μια μεριδούλα!!!!
    Φιλάκια πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλημέρα Ελένη μου!! λατρεμένη σουπίτσα με μπακαλιάρο!! που δεν έχει και πολλά κόκκαλα ειδικά για τα παιδάκια. Το tip με το τουλπάνι για να μη γεμίσει κόκκαλα η σούπα μας και να γλυτώσουμε το στράγγισμα, πολύ χρήσιμο!! Καλό Σαββατοκύριακο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Νοστιμότατη Ελένη μου... Γεια στα χέρια σου!!!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολυ νοστιμη φαίνεται,με ντομάτα δεν εχω δοκιμάσει,θα είναι πολυ νόστιμη φανταζομαι, η γευση της ντομάτας δενει με το ψάρι και ο μπακαλιάρος είναι ιδανικό ψαρι για σούπα,μπράβο.Καλή Κυριακή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. η συνταγή είναι πολύ καλή μόνο να κάνω μια παρατήριση σε σούπες που έχουν πατάτα αποφεύγω το αλευρι κ το νισεστέ που προκαλεί πιο έντονο δέσιμο γτ απο μονο της η σουπα έχει πηκτική ικανότητα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή