Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013

Αρωματική Χορτόπιτα

Η πιο νόστιμη πίτα που μοσχοβολάει Ελλάδα!
Η γέμισή της αποτελείται από άγρια μυρωδάτα χόρτα, μοναδικής νοστιμιάς: μυρώνια, καυκαλήθρες, λάπατα, παπαρούνες, λίγα σέσκλα, και όποια άλλα ήμερα αρωματικά χόρτα μας αρέσουν! Απαραίτητα λίγα πράσα και αρκετά φρέσκα κρεμμυδάκια.
Αν ενισχύσουμε αυτή τη νοστιμότατη γέμιση με μερικά Ελληνικά τυριά και την κλείσουμε μέσα σε τραγανό, σπιτικό φύλλο, τότε η πίτα μας θα γίνει εκπληκτική! Κι όσο την ψήνουμε, θα μοσχοβολάει όλο το σπίτι!
Πρέπει, όμως, να προσέξουμε να στραγγίσουν πολύ καλά τα χόρτα μας, γιατί διαφορετικά θα νοτίσουν τα φύλλα! Γι’ αυτό, καλό θα είναι, να προσθέσουμε στη γέμιση λίγο σιμιγδάλι ή καλαμποκάλευρο. Η γέμιση θα δέσει και θα φαίνεται πιο πλούσια. Δοκιμάστε τη! 
(Τα αρωματικά χόρτα ήλθαν από την Ελλάδα!)






Τα Υλικά
(Για 16-20 κομμάτια)

8 φύλλα χωριάτικα, σπιτικά ή του εμπορίου
¾ του φλιτζανιού ελαιόλαδο καλής ποιότητας
2 κουταλιές αλάτι
2 κουταλιές σουσάμι

Για τη γέμιση

1 ματσάκι καυκαλήθρες, ψιλοκομμένες
1 ματσάκι μυρώνια, ψιλοκομμένα
1 ματσάκι παπαρούνες, ψιλοκομμένες
1 ματσάκι λάπατα ή σέσκλα, τα φύλλα μόνο, ψιλοκομμένα
5-6 φρέσκα κρεμμυδάκια με τα φύλλα τους, ψιλοκομμένα
1 ματσάκι άνηθος ψιλοκομμένος
300γραμ. τυρί φέτα, τριμμένη
150γραμ. ανθότυρο ή μανούρι
2 μέτρια αυγά, ελαφρά χτυπημένα
1 κεσεδάκι γιαούρτι
3 κουταλιές χονδρό σιμιγδάλι
Φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Οδηγίες




Πλένουμε και στραγγίζουμε καλά όλα τα χόρτα και τα μυρωδικά. Τα ψιλοκόβουμε μέσα σε ένα μεγάλο μπολ και τα πασπαλίζουμε με το αλάτι.
Τα ανακατεύουμε με τα χέρια μας και τα αφήνουμε να σταθούν για 15 λεπτά. 




Κατόπιν τα ανακατεύουμε πάλι και τα σφίγγουμε λίγα-λίγα με τις παλάμες μας, να μαραθούν και να αποβάλουν, όσο το δυνατόν περισσότερα υγρά. Θα δούμε ότι ο όγκος τους θα μειωθεί κατά το ήμισυ.






Τα στυμμένα χόρτα τα βάζουμε μέσα σε άλλο μπολ. Προσθέτουμε τα τυριά, τριμμένα, τα αυγά, ελαφρά χτυπημένα, το γιαούρτι, εκτός από δύο κουταλιές και το σιμιγδάλι. Ανακατεύουμε καλά τα υλικά και προσθέτουμε αρκετό φρεσκοτριμμένο πιπέρι.








Λαδώνουμε ένα ταψί διαμέτρου 36 εκ. Στρώνουμε στη βάση του δύο φύλλα λαδωμένα, να εξέχουν από το ταψί και κατόπιν τρία σουρωμένα, ραντισμένα κι αυτά με λίγο ελαιόλαδο.
Αδειάζουμε μέσα τη γέμιση, τη στρώνουμε ομοιόμορφα με τη ράχη ενός κουταλιού και την περιχύνουμε με λίγο ελαιόλαδο.






Διπλώνουμε προς τα μέσα τις άκρες των φύλλων που εξέχουν και καλύπτουμε τη γέμιση με τα υπόλοιπα τρία φύλλα, δύο σουρωμένα και το τελευταίο απλωτό, ραντισμένα όλα, ένα- ένα, με ελαιόλαδο. Στρίβουμε τις άκρες των φύλλων. 
Χαράσσουμε την πίτα σε κομμάτια. Βάζουμε στη μέσα ένα πιάτο φρούτου και χαράσσουμε ένα κύκλο. Τον εξωτερικό κύκλο το κόβουμε σε κομμάτια και τον εσωτερικό σταυρωτά.





Χτυπάμε με ένα πιρούνι το υπόλοιπο ελαιόλαδο με δύο κουταλιές γιαούρτι και αλείφουμε την πίτα με το μείγμα αυτό. Πασπαλίζουμε με αρκετό σουσάμι και ραντίζουμε με λίγο νερό.






Ψήνουμε τη χορτόπιτα σε προθερμασμένο στους 180º C, στις αντιστάσεις, για μία περίπου ώρα.



Όταν ροδοκοκκινίσει και ξεχωρίσει από τα τοιχώματα του ταψιού, είναι έτοιμη. Τη βγάζουμε από το φούρνο, την αφήνουμε να κρυώσει λίγο και μετά την κόβουμε. 

Καλή επιτυχία!

32 σχόλια:

  1. Ελένη μου δεν έχω λόγια!
    Μία από τις πιο νόστιμες πίτες της ελληνικής κουζίνας με σύμμαχο τα εξαίσιας γεύσης ελληνικά χόρτα και φυσικά το χειροποίητο φύλλο.
    Ο τρόπος που προετοίμασες τα λαχανικά ,είναι αυτός που προτιμώ και εγώ,μιας που η φρεσκάδα και η ζωντάνια τους διατηρείται ανέπαφη,εν αντιθέσει με το ζεμάτισμα, που χάνουν και τα συστατικά τους,αλλά υστερούν και σε γεύση.
    Φυσικά παίζει σημαντικό ρόλο και η ποικιλία των λαχανικών,αφού καθένα από αυτά και όλα μαζί, δίνουν απίστευτες γευστικές εμπειρίες.
    Σε νηστίσιμη εκδοχή είναι εξίσου νόστιμη,αλλά όλοι γνωρίζουμε την γευστική δυναμική της φέτας αλλά και του ελληνικού ανθότυρου!
    Ελένη μου συγχαρητήρια για την τεχνική και το μεράκι σου!Μακάρι να ήμουν κοντά σου...είμαι σίγουρη ότι δεν θα μου αρνιόσουν ένα κομμάτι κέρασμα.
    Φιλιά πολλά,πολλά.Καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Φωτεινή μου!
      Έχεις απόλυτο δίκαιο! Τα άγρια αρωματικά χόρτα χάνουν τα συστατικά τους, όταν τα ζεματίσουμε. Με το αλάτι μαραίνονται και μαλακώνουν. Όμως πρέπει να προσέξουμε τη φέτα που θα προσθέσουμε, να μην είναι πολύ αλμυρή.
      Και η νησίσιμη εκδοχή είναι υπέροχη αλλά πού να βρεθούν εδώ άλλα τέτοια υπέροχα χόρτα!
      Σε ευχαριστώ πολύ, καλή μου.
      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  2. Τέλεια η πιτούλα σου!Σίγουρα πεντανόστιμη και πολύ αρωματική!Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα, Σπυριδούλα!
      Είναι μια εξαιρετική πίτα αλλά, δυστυχώς, δεν μπορούμε να τη φτιάχνουμε όλο το χρόνο.
      Τα αρωματικά χόρτα υπέρχουν μόνο αυτή την εποχή! Ας τα εκμεταλλευτούμε!

      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  3. Ελένη με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνη!
    Πρόκειται για μια από τις πιο νόστιμες και μεγαλειώδεις πίτες μας!
    Όλα αυτά τα αρωματικά χορταρικά σε συνδυασμό με τυράκια δημιουργούν ένα φανταστικό αποτέλεσμα!
    Υπέροχη απλά!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Ερμιόνη!
      Είναι πολύ αρωματική πίτα και μοσχοβολάει όλο το σπίτι, όσο ψήνεται! Γίνεται πράγματι νοστιμότατη, γι' αυτό και καταναλώνεται αμέσως! Προτείνω να τη δοκιμάσεις, τώρα που αφθονούν τα αρωματικά χόρτα.
      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  4. Εδώ είμαστε!!!!!!!!!!
    Το αγαπημένο μου φαγητό!!!!!!!!!!!!

    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαρίστως να σου στείλω, Πέπη μου, κι ας είναι ακόμα πρωί, αν δεν έχεις αντίρρηση!
      Καλή σου μέρα.
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  5. Ελενάκι τέλεια η πιτούλα σου!Αχ και να χα ένα κομμάτι....!!!Γεια στα χέρια σου!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα, Ελενάκι!
      Μακάρι να μπορούσα να σου στείλω πολλά κομματάκια με μεγάλη μου χαρά!
      Σε ευχαριστώ πολύ.
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  6. Τρελλαίνομαι για πίτες, η δε χορτόπιτα είναι αγαπημένη μου, και πολύ σωστά λες, "φωνάζει" Ελλάδα. Επειδή μ' έπιασε και νηστεύω σαρανταήμερο φέτος, θα αποφύγω τα γαλακτοκομικά και θα την τσακίσω.
    Φιλιά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο για την απόφαση της νηστείας, καλό κουράγιο!
      Και νηστίσιμη, αν περιέχει αρωματικά χόρτα, γίνεται πολύ νόστιμη.
      Δοκίμασέ τη και τσάκισέ τη! Συμφωνώ απολύτως!
      Καλή σου μέρα!
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  7. Από τις πιο νόστιμες πίτες!
    Τα ίδια χόρτα βάζω κι εγώ Ελενάκι μου (παπαρούνες δεν βρίσκω εύκολα, μην λέω ψέματα, αλλά όλα τα άλλα ευτυχώς τα βρίσκω)
    Την έκανες σούπερ λαχταριστή την πίτα σου!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Έλενα!
      Παπαρούνες, θυμάμαι, στη λαϊκή αγορά της περιοχής μου υπήρχαν στους πάγκους με τα άλλα άγρια αρωματικά χόρτα. Λάπατα δεν έβρισκα πάντα. Ίσως είναι θέμα πωλητών ή λαϊκής αγοράς.
      Σε ευχαριστώ πολύ.
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  8. Μμμμμμμμμμμμμμ! Νοστιμότατη έγινε και πραγματικά υπέροχα λαχταριστή η πίτα σου Ελένη μου!
    Φιλάκια και γεια στα χέρια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, Κική μου, να είσαι καλά!
      Να έχεις μια όμορφη μέρα.
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  9. Και μόνο που έχει μυρώνια, τη θέλω!!! Και αυτό το τραγανό φύλλο φαίνεται πολύ λαχταριστό! Το τέλειο σνακ για όλες τις ώρες! Μη σου πω ότι την τρώω και ως κυρίως πιάτο!
    Αλήθεια παπαρούνες πού βρίσκεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Αναστασία!
      Τα μυρώνια τα αγαπώ κι εγώ. Είναι υπέροχα χόρτα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν παντού, μαζί με άλλα πράσινα χορταρικά.
      Παπαρούνες έβρισκα στους πάγκους της λαϊκής αγοράς, δίπλα από τα μυρώνια και τις καυκαλήθρες. Ρώτησε τους πωλητές.
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  10. τέλεια Ελένη μου! μπράβο!! αυτό με το σιμιγδάλι μέσα στη γέμιση πολύ μου άρεσε, θα το δοκιμάσω!
    φιλιά πολλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το σιμιγδάλι με το γιαούρτι δένουν και χρηματίζουν μια κρέμα που ταιριάζει υπέροχα με τα τυριά. Δίνει και ωραία εμφάνιση στη γέμιση της πίτας, όταν ψηθεί.
      Καλή σου μέρα, Πέλα μου.
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  11. Μύρισε η πίτα μες στη νύχτα και κατέφθασα μισοκοιμισμένη! Αρωματικότατη και γευστικότατη. Γεια στα χέρια σου Ελένη μου! Το δε φύλλο επίσης λαχταριστό! Καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Σοφία μου!
      Αλήθεια μοσχοβόλησε μέχρι εκεί; Μακάρι να μπορούσα να σου έστελνα κομματάκι!
      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  12. Καλημέρα! Οι χορτόπιτες είναι αδυναμία μεγάλη! ειδικά όταν γίνονται με χόρτα του βουνού , μυρωδάτα σαν αυτά! Κι εγώ δεν έχω βάλει ποτέ σιμιγδάλι μεσα στην πίτα...στα υπόψιν..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Loulou!
      Τα άγρια χόρτα, αρωματικά ή μη, είναι αλήθεια ότι φτιάχνουν εξαιρετικά νόστιμες χορτόπιτες.
      Δοκίμασε και το σιμιγδάλι, "δένει" πολύ τη γέμιση.
      Καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή
  13. Σε βλέπω πρόθυμη να στέλνεις κομματάκια προς τα δω, Ελένη μου!!!
    Αν είναι να στείλεις, να περιμένω ... αλλιώς να πάρω το πρώτο αεροπλάνο προς Τζέντα μεριά και να σου αριβάρω :-)))

    Γειά στα χέρια σου καλή μου.
    Φιλιά πολλά και να ευχηθώ σύντομα κι' από κοντά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ πρόθυμη είμαι, καλή μου Πηνελόπη, να στείω, όσα κομματάκια θέλεις και σ' εσένα!
      Αλλά, αν έρθεις προς τα εδώ, θα είναι πιο καλά, για να βρεθούμε και λιγάκι.
      Σ' ευχαριστώ πολύ, να είσαι καλά.
      Καλό τριήμερο για σας και χρόνια πολλά για την εθνική επέτειο!
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  14. Ελένη με τις πίτες έχω πάθος θα μπορούσα να πω ιδιαίτερα με τις λαχανόπιτες όπως τις λένε στο χωριό, μπορώ να φάω ένα ταψί μόνη μου.
    Βρέθηκα σε εξοχές κι έψαχνα άγρια χόρτα αλλά τίποτα σχεδόν δε βρήκα ας είναι καλά η λαϊκή.
    Καλό Σ/Κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Ξανθή μου!
      Και σ΄εμένα αρέσουν πάρα πολύ οι λαχανόπιτες και τις θεωρώ πλήρες γεύμα. Εδώ βέβαια δεν υπάρχει μεγάλη ποικιλία λαχανικών, ειδικά τα μυρωδικά της Ελλάδας.
      Στην περιοχή μου παλιά υπήρχαν όλα τα ήδη για πίτα, "τα πιταστά", όπως τα έλεγαν. Μετά ήρθαν τα φυτοφάρμακα... Έχω πολλά χρόνια να μαζέψω χόρτα, ούτε που θυμάμαι από πότε!
      Η λαϊκή είναι μια λύση.
      Καλό βράδυ και καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  15. Αυτά είναι τα σπουδαία, τα ελληνικά και τα παραδοσιακά και δεν πρέπει να τα ξεχνάμε ποτέ!!!! Μπράβο σου!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπάβο, Λίλα μου, συμφωνώ απολύτως μαζί σου.
      Αρκεί να βρίσκουμε ωραία άγρια χόρτα.
      Καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή
  16. Αυτή η πίτα όντως είναι η πιό νόστιμη της Ελληνικής κουζίνας με τόσα αρώματα και γεύσεις που έχει.Η δικιά σου φαίνεται καλοψημένη και πεντανόστιμη,πολύ ωραία,καλό βράδυ,φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Νέλη!
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.
      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή