Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013

Εύκολη Τηγανιά, Μεθυσμένη


Ένας λαχταριστός, παραδοσιακός μεζές της Ελληνικής Κουζίνας με ονειρική γεύση. Ετοιμάζεται εύκολα και πολύ γρήγορα μέσα σ’ ένα βαθύ τηγάνι, εξ ου και το όνομά της, και σερβίρεται ζεστή. Είναι μια καταπληκτική πρόταση για ένα φιλικό τραπέζι που πάντα καταπλήσσει με τη νοστιμιά και τα αρώματα των βοτάνων της Ελληνικής γης.




Τα Υλικά
(Για 5 μερίδες)

800γραμ. ψαρονέφρι, κομμένο σε μικρούς κύβους
½ φλιτζανιού λευκό ξηρό κρασί
⅓ φλιτζανιού ελαιόλαδο
1 καυτερή πιπεριά, χωρίς τους σπόρους ή ½ κουταλάκι καυτερή πάπρικα (προαιρετικά)
2 κουταλάκια ξηρό θυμάρι ή ρίγανη ή θρούμπι ή δενδρολίβανο, τριμμένα
Αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι
Ο χυμός ενός λεμονιού


Οδηγίες

Πλένουμε το κρέας και το στραγγίζουμε λίγο, χωρίς να το στεγνώνουμε εντελώς.


Σε βαθύ τηγάνι με χονδρή βάση ή μια χαμηλή κατσαρόλα ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο πάνω σε μέτρια προς δυνατή φωτιά και ρίχνουμε τους κύβους από το ψαρονέφρι.
Σοτάρουμε το κρέας, ανακατεύοντας με ξύλινη κουτάλα για περίπου 7-10 λεπτά, μέχρις ότου ροδίσει καλά απ’ όλες τις πλευρές.






Σβήνουμε με το κρασί και προσθέτουμε την καυτερή πιπεριά ή την πάπρικα και το αρωματικό της αρεσκείας μας και αφήνουμε να εξατμιστεί το αλκοόλ
Προσθέτουμε ⅓ του φλιτζανιού ζεστό νερό και μαγειρεύουμε την τηγανιά για μερικά λεπτά, μέχρι να μείνει με το λάδι της.




Τότε ρίχνουμε το χυμό ενός λεμονιού, αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι και ανακατεύουμε απαλά.
Είναι έτοιμη. Τη σερβίρουμε ζεστή, αμέσως, με αρκετό φρέσκο ψωμί για να ευχαριστηθούμε τη σάλτσα της, χωρίς ενοχές!


Καλή όρεξη!


TIPS
  • Αν χρησιμοποιήσουμε άλλο κομμάτι κρέας χοιρινού και όχι ψαρονέφρι, θα πρέπει να το βράσουμε πρώτα σε ένα φλιτζάνι νερό, για να μαλακώσει. Όταν το νερό σωθεί θα προσθέσουμε το ελαιόλαδο και θα ακολουθήσουμε τη διαδικασία που περιγράφεται στις οδηγίες της συνταγής.
  • Μπορούμε να “σβήσουμε” την τηγανιά με ένα σφηνάκι τσίπουρο, αντί για κρασί. 

36 σχόλια:

  1. Υπέροχη η τηγανιά σου Ελένη μου και οι φωτό σου καταπληκτικές!!
    Γεια στα χέρια σου!!!
    Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, Κική μου!
      Με τις φωτογραφίες ασχολούμαι περισσότερο τελευταία. Νομίζω ότι έχουν βελτιωθεί.
      Καλή εβδομάδα!
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  2. Όταν τα απλά υλικά με την μαγειρική τέχνη συνομωτούν..έχουμε αυτά τα αποτελέσματα!
    Θαυμάσιο,καλοψημένο και ταυτόχρονα τρυφερό κρέας,αρωματισμένο από γεύσεις βουνού,με το άλικο χρώμα της πάπρικας να προσδίδει φωτεινότητα στο μάτι και ιδιαιτερότητα στη γεύση,τα διακριτικά αρώματα του κρασιού να εμψυχώνουν τη νοστιμάδα του και την οξύτητα του φρεσκοστημένου λεμονιού να δροσίζουν κάθε μπουκιά.
    Αγαπημένος μεζές ,που στη θέα του ξεσηκώνονται αναστεναγμοί χαράς και ενθουσιασμού ,ενώ οι βουλιμικές τάσεις όλων όσων το γεύονται ,συγχωρούνται.
    Καλή εβδομάδα Ελένη μου,εδώ σιγά -σιγά άρχισε να μυρίζει άνοιξη.Φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φωτεινή μου, καλή σου μέρα!
      Όλα τα υλικά συνομωτούν και μας δελεάζουν με εμφάνιση, αρώματα και γεύση! Κι εμείς πώς να αντισταθούμε! Θα έλεγα πως δεν θέλουμε ν' αντισταθούμε αλλά να ενδώσουμε και να απολαύσουμε τη νοστιμιά του πιάτου!
      Καλή εβδομάδα και σ' εσένα. Εδώ πλέον βαδίζουμε προς το καλοκαίρι αλλά ο καιρός έχει μεγάλες εναλλαγές, ζέστη, υγρασία,λίγη δροσιά το βράδυ αλλά και αρκετές αμμοθύελλες.
      Να είσαι καλά.
      Πολλά φιλιά.

      Διαγραφή
  3. Πολύ μου αρέσει που χρησιμοποίησες ψαρονέφρι για την τηγανιά σου Ελένη μου!
    Με μπόλικο δεντρολίβανο που δίνει φανταστική γεύση και άρωμα!
    Φιλιά πολλά, καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ψαρονέφρι είναι πολύ μαλακό κρέας, ετοιμάζεται γρήγορα και με λίγο κρασί και λεμόνι δεν στεγνώνει. Μας αρέσει κι εμάς πολύ. Το δενδρολίβανο το χρησιμοποιώ πολύ, διότι μου αρέσει η γεύση και το άρωμά του.
      Να χαίρεσαι το Φιφίνι σου, Ερμιόνη, και να το καμαρώσεις μεγάλο κι ευτυχισμένο!
      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  4. Πραγματικά εκλεκτό το μεζεδάκι σου Ελένη μου, και τα αρωματικά που του πρόσθεσες το κάνουν έξτρα νόστιμο!
    Φιλάκια, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεζεδάκι εξαιρετικό, όπως το λες, Έλενά μου!
      Γρήγορο, νόστιμο και αρωματικό! Κανείς δεν του αντιστέκεται.
      Καλό απόγευμα.
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  5. Εξαιρετικός μεζές με εκλεκτά υλικά που συνδυάζονται υπέροχα! Το ψαρονέφρι πρέπει να έγινε λουκούμι! Φαντάζομαι ότι δεν θα έμεινε ούτε κομματάκι...
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τελικά, όλοι συμφωνούμε με το ψαρονέφρι, Αναστασία μου! Είναι μαλακό και συνδυάζεται πολύ με τα άλλα υλικά. Πράγματι δεν έμεινε ούτε κομματάκι, άρεσε πολύ! Θα την επαναλάβουμε!
      Πολλά φιλάκια.

      Διαγραφή
  6. Έχω αρχίσει δίαιτα, πρέπει να χάσω 8 κιλά μέχρι το Πάσχα.....οι πειρασμοί σου όμως μεγάλοι!!!
    Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ένα αθώο μεζεδάκι είναι Λίλα μου! Τα άλλα που το συνοδεύουν παχαίνουν, έτσι να λες!
      Καλό κουράγιο.
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  7. φέρνω το ψωμάκι για τις βουτίτσες !!!! πεντανόστιμο πρέπει να γίνεται !!!
    γεια στα χεράκια σου Λενάκι.

    φιλια πολλά και καλή βδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο, Μαρία μου, φέρε ψωμάκι, γιατί εγώ δεν είχα φρέσκο!
      Δεν το είχα υπολογήσει σωστά!
      Σε ευχαριστώ πολύ.
      Πολλά φιλάκια!

      Διαγραφή
  8. Απλά πράγματα, αλλά τόσο γευστικά!
    Το ψαρονέφρι το προτιμώ πολύ γιατί δεν έχει αυτό το άσχημο λίπος που έχει συνήθως το χοιρινό. Αν και ποιο "άγευστο" για μερικούς κρέας, εμένα μου αρέσει πολύ!

    Το δενδρολίβανο από όλα τα μυρωδικά που προτείνεις το συμπαθώ περισσότερο για τέτοιου είδους χρήση!!

    Ωραίο πιάτο Ελένη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρέπει να προτιμάμε τα απλά και τα νόστιμα, για να μην πω και τα γρήγορα αλλά με σίγουρη επιτυχία! Όσο για το γευστικό αποτέλεσμα, η τηγανιά είναι εγγύηση!
      Το δενδρολίβανο αυτή την εποχή είναι υπέροχο! Το χρησιμοποιώ και στα ρεβίθια.
      Σε ευχαριστώ πολύ, Χρυσαυγή μου!
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  9. οι μεθυσμένες συνταγές είναι οι αγαπημένες μου! θα την τιμήσω δεόντως!! μιαμμμμμμ!!!!!!!!!!
    φιλάκια Ελένη μου και καλή βδομάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνούμε απολύτως, Πέλα μου!
      Καλή όρεξη!
      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  10. τσιπουρομεζές εγω έτσι το τρώω...πολύ καλό....καλή εβδομαδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πού να βρεθεί καλό τσίπουρο, έτσι τη συνοδεύω με κρασάκι!
      Καλό σου απόγευμα!

      Διαγραφή


  11. Η τηγανιά Ελένη μου είναι πάντα ευπρόσδεκτη από όλους.Χρησιμοποιούμε τα ίδια υλικά,εκτός της καυτερής πιπεριάς, εγώ βάζω γλυκιά πάπρικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και βέβαια είναι ευπρόσδεκτη και την απολαμβάνουν όλοι!
      Η καυτερή πιπερίτσα δεν πολυφαίνεται γευστικά αλλά δίνει τη δική της νότα.
      Καλό απόγευμα, Κατερίνα μου!

      Διαγραφή
  12. Καταπληκτικός μεζές πάντα τρώγεται με ευχαρίστηση και απο όλους ,τέλειο το έφτιαξες ,φιλιά καλό βραδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ευχαριστώ πολύ, Νέλη! Αν έχεις καιρό να τη φτιάξεις, μάλλον σου έδωσα ιδέα!
      Καλό σου απόγευμα.
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  13. Όπως μου αρέσει!!!
    "Ασπρούτσικο" και με μπόλικα μυριστικά και έτσι το ψαρονέφρι δεν "στεγνώνει" :-)))
    Καλημέρες πολλές-πολλές Ελένη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτά τα ασπρούτσικα είναι νόστιμα και τα προτιμάμε πολύ!
      Με το ψαρονέφρι αποφεύγεις το πολύ βράσιμο και το κρέας γίνεται πολύ μαλακό.
      Καλό σου απόγευμα, Πηνελόπη μου!
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  14. Μιαμ...μιαμ..νοστιμιές...ωραίο φαγητό
    υγ-ευχαριστώ για το σχόλιο σου και χαίρομαι που εχεις δοκιμάσει τα λουκούμια Γεροσκήπου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά, Δελφινάκι!
      Υα λουκούμια Γεροσκήπου όντως είναι υπέροχα!

      Διαγραφή
  15. Ελενάκι μου υπέροχη η τηγανιά σου, έξτρα αρωματική αλλά και γευστική!!!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Ελενάκι! Σε ευχαριστώ πολύ, καλή μου!
      Να πω να κεράσω, έρχεσαι;
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  16. πρωτη φορα που μαγειρευω κρεας και ηταν υπεροχο, ευχαριστω.

    αρχαριος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αρχάριε, σ' ευχαριστώ πολύ κι εγώ!
      Μπράβο, συγχαρητήρια!
      Όλα είναι εύκολα με μέθοδο και λίγη προσπάθεια! Συνέχισε!

      Διαγραφή
  17. Ευχαριστώ για την τέλεια συνταγή . Και εγώ πρώτη φορά μαγειρεύω σοβαρό φαγητό ( κατι εκτος των συνηθισμένων μακαρονια , καμια μπριζολα κτλ ) και ηταν τρομερο .

    Να 'σε καλα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ευχαριστουμε πολυ κυρια Ελενη η συνταγη μας ηταν τελεια! 11 ατομα καταφεραν να φανε μια υπεροχη τηγανια την τελευταια στιγμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή