Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2011

Αμπελοφάσουλα με αρνάκι στο φούρνο

Το καλοκαίρι στις διακοπές μας στην Ελλάδα δοκιμάσαμε αμπελοφάσουλα στο φούρνο με ντοματούλα, όπως τα μαγειρεύει μία ξαδέλφη μου - τα φασολάκια βέβαια ήταν του κήπου της!
Μας άρεσαν πολύ, γιατί τα φασολάκια αλλά και τα φαγητά φούρνου είναι τα αγαπημένα μας.
Γυρνώντας εδώ τα μαγείρεψα κι εγώ στο φούρνο, ενισχύοντάς τα μάλιστα με κρεατάκι, οπότε έγιναν πραγματικά πεντανόστιμα. Τρυφερά απελοφάσουλα, λοιπόν, όχι μόνο σαλάτα ή στην κατσαρόλα αλλά και στο φούρνο. Αν ο συνδυασμός αυτός σας αρέσει, δοκιμάστε τον και πείτε μου τις εντυπώσεις σας.



Τα Υλικά

1 κιλό αρνάκι άπαχο με κόκκαλο, κομμένο μερίδες
2 μέτρια ξερά κρεμμύδια ψιλοκομμένα
4 ώριμες ντομάτες ξεφλουδισμένες και ψιλοκομμένες ή ένα κουτί ντοματάκια λιωμένα με το χέρι
2/3 - 1 φλιτζάνι ελαιόλαδο
½ ματσάκι μαϊντανός ψιλοκομμένος
1 κιλό αμπελοφάσουλα καθαρισμένα και κομμένα
Αλάτι και πιπέρι

Οδηγίες

Πλένουμε το κρέας και το σκουπίζουμε με χαρτί κουζίνας.
Σε μία κατσαρόλα ζεσταίνουμε το λάδι και το τσιγαρίζουμε ελαφρά. Μετά προσθέτουμε το κρεμμύδι και ανακατεύουμε μέχρι να μοσχομυρίσει.
Στη συνέχεια προσθέτουμε τις ντομάτες, πιπέρι και δύο ποτήρια ζεστό νερό και αφήνουμε το κρέας να σιγοβράσει, μέχρι να μαλακώσει.

Αν χρειαστεί προσθέτουμε ζεστό νερό, λίγο-λίγο.
Εν τω μεταξύ πλένουμε καλά τα φασολάκια, τα ζεματίζουμε σε βραστό νερό και μετά τα στραγγίζουμε.

Όταν το κρέας είναι σχεδόν έτοιμο, προσθέτουμε το αλάτι, αφήνουμε να πάρει μία βράση και το κατεβάζουμε από τη φωτιά.
Βάζουμε τα φασολάκια σε ένα ταψάκι ή πυρέξ, προσθέτουμε αλάτι και πιπέρι, το μαϊντανό ψιλοκομμένο και από πάνω τοποθετούμε το κρέας και τα περιχύνουμε με τη σάλτσα.
Αν η σάλτσα δεν είναι αρκετή, προσθέτουμε ζεστό νερό τόσο, όσο να καλύπτονται σχεδόν τα φασολάκια.
Ψήνουμε το φαγητό σε προθερμασμένο φούρνο στους 200°, μέχρις ότου βράσουν τα φασολάκια και μείνουν με το λάδι τους.
Κατά τη διάρκεια του ψησίματος γυρίζουμε το κρέας μία φορά και, αν έχει πολυροδίσει, το σκεπάζουμε με αλουμινόχαρτο.

Σερβίρουμε το φαγητό ζεστό και καλή μας όρεξη!

10 σχόλια:

  1. Καλησπέρα Ελένη. Τα φασολάκια γενικώς, οι γονείς μου τα έφτιαχναν στον νταβά στη γάστρα, άλλη αίσθηση.
    Τα αμπελοφάσουλα συνήθως τα τρώμε σαλάτα και είχα φτιάξει πριν ένα μήνα και πίτα με αυτά.
    Η πρόταση για κοκκινιστά έρχεται συνέχεια από έναν κύριο που τα αγοράζω αλλά ακόμη δεν έχω δοκιμάσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα, Ξανθή μου. Φαντάζομαι τη νοστιμιά, όταν ψηθούν στη γάστρα! Τι μου θύμησες! Ψάχνω εδώ και χρόνια να βρω νταβά χαλκοματένιο, όπως είχε η γιαγιά μου και έφτιαχνε εκεί τις γαρδούμπες. Εμείς στην Αταλάντη δεν χρησιμοποιούσαμε τη γάστρα, παρά μόνο ξυλόφουρνο.
    Σαλάτα τα φτιάχνω κι εγώ αλλά η ξαδέλφη μου είχε την ωραία ιδέα και μας άρεσε. Κάνε μια δοκιμή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπέρα.
    Μύρισε το τόσο περιποιημένο φαγητό σου Ελένη και η έκπληξη για μένα ήταν η γάστρα και το φούρνισμα!
    Σίγουρα δίνει έξτρα γεύση σε αυτή τη συνταγή.

    Μου αρέσει πολύ ο συνδυασμός των υλικών αν και με αμπελοφάσουλα δεν το έχω φτιάξει ποτέ.
    Τα φτιάχνω απλά γιαχνί, με πατατούλες.

    Εύχομαι μια ήρεμη και ευχάριστη εβδομάδα από αύριο.
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα, Ζαμπία, ευχαριστώ για το σχόλιο. Είναι πολύ όμορφο που ανταλλάσσουμε απόψεις κι έτσι μοιραζόμαστε εμπειρίες και μαθαίνουμε και τις τοπικές παραδόσεις.
    Στο φούρνο μοσχομύρισαν και με το κρεατάκι νοστίμισαν περισσότερα. Κι εγώ μέχρι προ τινος να έφτιαχνα μόνο σαλάτα αλλά μεγαλώνοντας μαθαίνω! Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τα αμπελοφάσουλα είναι το αγαπημένο μας σαλατικό κάθε καλοκαίρι, στον φούρνο δεν τα έχω αποτολμήσει!
    Ελενάκι μου άρεσε η ιδέα και θα το δοκιμάσω, όσο ακόμα τα βρίσκω στην λαϊκή!
    Φιλάκια, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΩΡΑΙΟ ΚΑΙ ΝΟΣΤΙΜΟ ΤΟ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑ ΣΟΥ! ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΟΡΕΞΗ!
    ΕΙΜΑΙ Η ΕΦΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλημέρα Ελενάκι...Υπέροχη ιδέα αυτή με τα αμπελοφάσουλα στον φούρνο...Θα τα δοκιμάσουμε οπωσδήποτε και είμαι σίγουρη ότι θα είναι καταπληκτικά. Καλή εβδομάδα σου εύχομαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ελενάκι, να το τολμήσεις αλλά να τα ζεματίσεις πρώτα. Αν βάλεις και κρεατάκι τα αγόρια σου θα μείνουν ευχαριστημένα. Πίστεψέ με.
    Καλημέρα, φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλώς ήλθες, Έφη, και καλή εβδομάδα. Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, δοκίμασε τη συνταδή αν σου αρέσει ο συνδυασμός των υλικών.
    Καλή σου εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλημέρα, Εύα, δοκίμασε και πες μου εντυπώσεις. Σ' εμάς άρεσε πολύ και το ξαναφτιάξαμε. Καλή εβδομάδα, φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή