Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2011

Κέικ Δίχρωμο με Καφέ Espresso

Το κέικ αυτό είναι από τα αγαπημένα μου, διότι δεν έχει πολλά αυγά και ζάχαρη. Ανήκει στην κατηγορία των coffee cakes, δηλαδή αυτών που συνοδεύουν το καφεδάκι μας αλλά τυχαίνει να περιέχει και καφέ που του δίνει μια ξεχωριστή γεύση. Είναι ένα αφράτο και γευστικό κέικ, ιδανικό για τον πρωινό μας καφέ.
Σαν απογευματινό κέρασμα μπορούμε να το προσφέρουμε σκέτο ή να το συνοδεύσουμε με παγωτό καϊμάκι ή μόκα. Εσείς δοκιμάστε το, όπως σας αρέσει!




Τ α  Υ λ ι κ ά

2 φλιτζάνια αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 κουταλάκι baking powder
½ κουταλάκι σόδα
Λίγο αλάτι
1 ½ stick βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου
1 φλιτζάνι καστανή ζάχαρη
2 αυγά σε θερμοκρασία δωματίου
2 βανίλιες
1 φλιτζάνι κρέμα γάλακτος ή γάλα εβαπορέ αδιάλυτο
(εγώ βάζω γάλα εβαπορέ)
2 κουταλιές τις σούπας καφέ espresso διαλυμένες σε 1 κουταλιά ζεστό νερό

Ο δ η γ ί ε ς

Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου.
Σε ένα μπολ κοσκινίζουμε το αλεύρι, το baking powder, τη σόδα και το αλάτι.
Χτυπάμε με το μίξερ το βούτυρο με τη ζάχαρη, έως ότου γίνει σαν κρέμα.
Μετά προσθέτουμε τα αυγά ένα-ένα, τις βανίλιες συνεχίζοντας το χτύπημα.
Προσθέτουμε στο μείγμα βουτύρου εναλλάξ το αλεύρι και την κρέμα ή το γάλα και ανακατεύουμε απαλά με μια σπάτουλα με κινήσεις από την περιφέρεια προς το κέντρο.
Χωρίζουμε το μείγμα σε δύο μέρη. Το ένα αφήνουμε λευκό και στο άλλο προσθέτουμε το διαλυμένο καφέ.
Βουτυρώνουμε και αλευρώνουμε μια στενόμακρη φόρμα για κέικ 25Χ10εκ.ή την καλύπτουμε με αντικολλητικό χαρτί και ρίχνουμε εναλλάξ κουταλιές από τα δύο μείγματα.
Ψήνουμε το κέικ για περίπου 45 με 50 λεπτά. (Για να βεβαιωθούμε, αν ψήθηκε, κάνουμε το τεστ με ένα μαχαίρι ή με ένα καλαμάκι για σουβλάκι: αν το τρυπήσουμε στη μέση και δεν υπάρχει υγρασία, τότε είναι έτοιμο).
Όταν ψηθεί, το βγάζουμε από το φούρνο, το αφήνουμε λίγο να σταθεί και μετά το ξεφορμάρουμε.
Το κόβουμε, όταν έχει κρυώσει. Φτιάχνουμε ένα καφεδάκι και το απολαμβάνουμε!

12 σχόλια:

  1. Καλημέρα..με νες δεν γίνεται ;δεν έχω εσπρέσο..χθες έκανα κέικ με καρότα για τα πρωινά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα, Αχτίδα, καλό μήνα. και βέβαια γίνεται και με νες, το έχω φτιάξει κι εγώ. Ο εσπρέσο του γίνει περισσότερο άρωμα. Παρακαλώ, στείλε μου κομματάκι από το κέικ σου που μου αρέσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλό μήνα αγαπητή Ελένη.
    Γαργαλιστικό και πάρα πολύ αφράτο φαίνεται και στην φωτογραφία σου.
    Και δύσκολα θα προβάλαμε αντιστάσεις αν το είχαμε εμπρός μας αυτήν την στιγμή :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλό μήνα, μοσχομυριστό θα έχει γίνει με το καφεδάκι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πηνελόπη μου, το γνωρίζω γιατί έχω μια καλή μου φίλη με το ίδιο όνομα με το δικό σου που γιορτάζει σήμερα.
    Πράγματι είναι αφράτο και κρατάει κάποιες μέρες έτσι. Έλα εσύ και κερνάω και καφεδάκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλό μήνα εύχομαι και σ' εσένα, manousina,Πράγματι είναι ωραίο με καφεδάκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Βάζω το καφεδάκι (εσπρέσο) βάζεις το κέικ??
    Κέικ με καφέ η αδυναμία μου!!!
    Καλό μήνα Ελενάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλό μήνα και σ' εσένα, Ελενάκι, και καλώς μας ήρθες από τις διακοπές σου. Η πρότασή σου εξαιρετική, και βέβαια την αποδέχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλο μηνα!!!!!!
    Λαχταριστο το κεικ σου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ευχαριστώ και καλώς ήρθες ,Νέλη, καλό μήνα και καλό φθινόπωρο. Ελπίζω να τα λέμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Good web site you've got here.. It's hard to find quality writing like yours nowadays.
    I honestly appreciate individuals like you! Take
    care!!

    Also visit my homepage; Mario Lemieux Authentic Jersey

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλημέρα Ξανθή μου και Χρόνια Πολλά. Πόσα gr είναι περίπου το 1 1/2 stick βούτυρο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή