Τρίτη 9 Απριλίου 2013

Τηγανίτες με φρέσκο Μάραθο και Ταραμά


Ο μάραθος ή το μάραθο είναι ένα βότανο, ιθαγενές στην περιοχή της Μεσογείου, που μοιάζει με τον άνηθο αλλά έχει εντονότερη γεύση και άρωμα. Ήταν γνωστό και αγαπητό από την αρχαιότητα. Το χρησιμοποιούσαν ως θεραπευτικό και το θεωρούσαν σύμβολο της επιτυχίας, ισχυρό αντίδοτο για τις δηλητηριάσεις από τσιμπήματα φιδιών και σκορπιών, καθώς και για τα δηλητηριώδη μανιτάρια.
Αργότερα εκτιμήθηκε περισσότερο ως αρωματικό για κρέατα και ψάρια. Έχει έντονη τονωτική και αντισηπτική δράση και, επειδή ο σπόρος του περιέχει αιθέριο έλαιο, καταπολεμά την κακοσμία του στόματος και θεωρείται ότι η χρήση του σε φαγητά και ροφήματα αυξάνει την ερωτική επιθυμία!
Μεταγενέστερες έρευνες προτείνουν το μαραθόσπορο ως εξαιρετικό λιποδιαλυτικό!
Μια συνταγή με μάραθο μοιράζομαι μαζί σας, μια παλιά συνταγή της γιαγιάς μου που συνήθιζε να τη φτιάχνει τέτοια εποχή, αφ’ ενός, διότι ήταν νηστίσιμη και αφ’ ετέρου, διότι αφθονούσε αυτή την εποχή το συγκεκριμένο μυρωδικό.
Για περισσότερη νοστιμιά πρόσθετε μια γενναία δόση ταραμά και δεν έβαζε καθόλου αλάτι. Τις λατρεύαμε αυτές τις νόστιμες, πανεύκολες, τραγανές και αρωματικές τηγανίτες!





Τα Υλικά

1 μεγάλο ματσάκι τρυφερό μάραθο, τριμμένο, όχι τα κοτσάνια
1 μέτριο ξερό κρεμμύδι, πολύ ψιλοκομμένο
2 κουταλιές άσπρος ταραμάς
1 φλιτζάνι χλιαρό νερό
1 ½ φλιτζάνι αλεύρι για όλες τις χρήσεις (ίσως και λίγο περισσότερο)
2 κουταλάκια baking powder
Αρκετό φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Ελαιόλαδο για το τηγάνισμα

Οδηγίες


Πλένουμε, στραγγίζουμε και ψιλοκόβουμε το μάραθο. Καθαρίζουμε και ψιλοκόβουμε το κρεμμύδι.

Σε ένα μπολ βάζουμε τα ψιλοκομμένα λαχανικά, προσθέτουμε τον ταραμά, το νερό, πιπέρι και το baking powder και ανακατεύουμε καλά με ένα κουτάλι. Ρίχνουμε σιγά-σιγά το αλεύρι, μέχρι να φτιάξουμε έναν πηχτό χυλό, ανακατεύοντας καλά τα υλικά.






Σ’ ένα βαθύ τηγάνι βάζουμε αρκετό ελαιόλαδο να ζεσταθεί. Πριν κάψει, παίρνουμε με ένα κουτάλι της σούπας χυλό και τον ρίχνουμε μέσα στο καυτό λάδι. Τηγανίζουμε μέχρι να ροδίσουν και από τις δύο πλευρές.








Όταν οι τηγανίτες είναι έτοιμες, τις βγάζουμε από το τηγάνι και τις αφήνουμε πάνω σε απορροφητικό χαρτί να στραγγίσει το λάδι.








Τις σερβίρουμε ζεστές! Καλή όρεξη!

26 σχόλια:

  1. Εκτιμώ και αγαπώ τις παραδοσιακές συνταγές κάθε οικογένειας,αρχικά για την αυθεντικότητά τους και κατά δεύτερον, επειδή συνδεόμαστε συναισθηματικά μαζί τους στο περιπετειώδες ταξίδι του χρόνου και των νοσταλγικών αναμνήσεων.
    Έτσι Ελένη μου δεν θα μπορούσα να προσπεράσω την υπέροχη συνταγή των μαραθοτηγανίτων της γιαγιάς σου.Κατ'αρχάς πρώτη φορά μου συναντώ τέτοιου είδους πρόταση.Εκτιμώ πως οι νηστίσιμες συνταγές τελικά όχι μόνο δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτε ,αλλά δίνουν άλλη διάσταση στην καθημερινή μας κουζίνα.Χρησιμοποιώντας κατά βάση πιο υγιεινά υλικά,εισάγουν στις διατροφικές μας συνήθειες,εδέσματα αλησμόνητης γεύσης και μεγάλης διατροφικής αξίας!
    Οι τηγανίτες, που είναι κατ'εξοχήν αγαπημένο κολατσιό για όλους μας,αλλάζουν στολή,μεταμορφώνονται ελαφρά και μας παρουσιάζονται σαν την απόλυτη κινητήρια δύναμη για δημιουργία.Με νοστιμιά και αρώματα κατακτούν την καρδιά μας και φυσικά τον ουρανίσκο μας!
    Καλή σου μέρα Ελένη μου!Από μία κρύα,υγρή και εντελώς φθινοπωρινή Θεσσαλονίκη στέλνω πολλά πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, Φωτεινή μου, πάντα με τιμάς με τα σχόλιά σου!
      Χαίρομαι που σου άρεσε αυτή η απλή οικογενειακή συνταγή που με λίγα υλικά έχει αυτό το νόστιμο αποτέλεσμα. Για μένα είναι πολύτιμη και όντως ξυπνά νοσταλγικές αναμνήσεις που ζωντανεύουν από τα αρώματά της!
      Να έχεις ένα όμορφο βράδυ.
      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  2. Ελένη μου υποκλίνομαι, πεθαίνω για λαχανικοτηγανίτες!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά, Λίλα μου!
      Εσύ εκεί μπορείς να βρεις άφθονο φρέσκο μάραθο και να τις δοκιμάσεις!
      Καλό απόγευμα να έχεις!

      Διαγραφή
  3. Οι Νο 1 τηγανίτες της άνοιξης! Δεν έχω δοκιμάσει να προσθέσω ταραμά επειδή δεν μου πολυαρέσει αλλά με τα υπόλοιπα υλικά και κυρίως με τον αγαπημένο μου φρέσκο μάραθο θα γίνονται τέλειες έτσι κι αλλιώς και φαντάζομαι πόσο υπέροχα θα ταιριάζουν με παγωμένο ουζάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι ανοιξιάτικες, εύκολες και με λίγα υλικά. Τι κρίμα που δεν σου αρέσει ο ταραμάς, είναι απαραίτητος, γιατί στην ουσία είναι ταραμοκεφτέδες!
      Όσο για το παδωμένο ουζάκι είναι must!
      Καλό σου απόγευμα, Dark Chef!

      Διαγραφή
  4. Απο τα πιο αγαπημένα μου κεφτεδάκια και τα δικά σου δείχνουν ιδιαίτερα επιτυχημένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Βαγγελιώ μου!
      Κι εσείς στην Κρήτη αγαπάτε το μάραθο και τον χρησιμοποιείτε πολύ στη μαγειρική.
      Θα έχετε σίγουρα και μια ανάλογη συνταγή.
      Δοκίμασε, αν θέλεις, και τα δικά μου.

      Διαγραφή
  5. Λατρεύω το άρωμα του μάραθου καθώς και τη γεύση που δίνει οπουδήποτε και αν προστεθεί!
    Αναμφίβολα θα απογειώνει και αυτές τις όμορφες τηγανήτες!
    Φιλιά Ελενάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού σου αρέσει ο μάραθος, θα σου αρέσουν κι αυτές οι τηγανίτες, Ερμιόνη μου!
      Είναι γευστικότατες και αρωματικότατες!
      Καλό σου απόγευμα.
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  6. Φοβερές οι τηγανίτες σου Ελένη μου και η προσθήκη του ταραμά τις κάνει έξτρα ενδιαφέρουσες!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Έλενα!
      Αν δεν έχεις ποτέ δοκιμάσει ποτέ μαραθοτηγανίτες, δοκιμασε αυτές!
      Και με τον ταραμά γίνονται νοστιμότατες!
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  7. Μα δεν έχει ωραίο άρωμα ο μάραθος?

    Ωραίες οι μαραθοτηγανίτες σου.
    Μου θυμίζουν το καλοκαίρι.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι για την περιοχή μου ανοιξιάτικες χορτοτηγανίτες, γιατί τώρα ο μάραθος είναι τρυφερός.
      Κι επειδή είναι και νηστίσιμες, τις φτιάχνουμε αυτή την εποχή.
      Σε ευχαριστώ πολύ, Marion!
      Καλό σου απόγευμα
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  8. Σίγουρα θα είναι οι πιο νόστιμες και αρωματικές τηγανίτες.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς όπως το λες, Σωσώ μου!
      Απλή αλλά εξαιρετική λιχουδιά!
      Καλό απόγευμα.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  9. Φανταστικό μεζεδάκι,είχα ακουσει για κατι τέτοιο αλλά δεν εχω φάει,μου φαίνεται θα είναι πολύ νόστιμο και με το άρωμα του μάραθου και ευωδιαστό,πωπω το λιγουρευτηκα τώρα ,καλό βράδυ,φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να τις δοκιμάσεις, Νέλη μου, τώρα που υπάρχει άφθονος μάραθος.
      Θα εκπλαγείς από τη νοστιμιά και το άρωμά τους!
      Περιμένω εντυπώσεις.
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  10. Επειδη δε συμπαθω πολυ τον μαραθο θα τα φτιαξω με λιγοτερο μαραθο και περισσοτερο ανηθο.Τρελαινομαι για παντως ειδους αλμυρες τηγανιτες και ο ταραμας σιγουρα κανει τη διαφορα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού δεν συμπαθείς το μάραθο, βάλε άνηθο που έχει ηπιότερο άρωμα. Τουλάχιστον θα πάρεις μια ιδέα από το πόσο εύκολα γίνονται και πόσο νόστιμες είναι! Ο ταραμάς είναι απαραίτητος.
      Συμπληρώνει και δένει τα υπόλοιπα υλικά.

      Καλό σου απόγευμα.

      Διαγραφή
  11. Τέλειες φαίνονται οι τηγανίτες σου και σίγουρα διαφέρουν από τα συνηθισμένα! Να έρθω για μεζεδάκι που τις λιμπίστηκα;;;
    Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, Αναναστασία μου!
      Και βέβαια να έρθεις για μεζεδάκι και για παρεούλα! Θα χαρώ πολύ!

      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  12. Ααααα! Υπέροχες οι τηγανίτες σου Ελένη μου!! Πολύ αρωματικές και πολύ νόστιμες!!! Ο ταραμάς ταιριάζει τέλεια με το μάραθο!!!
    Γεια στα χέρια σου
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Κική μου!
      Σε ευχαριστώ πολύ! Μου αρέσουν πολύ και τα δύο υλικά, μάραθος και ταραμάς, και νομίζω ότι συνδυάζονται υπέροχα γευστικά. Αν θέλεις τις δοκιμάζεις!

      Φιλάκια.

      Διαγραφή