Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2012

Κολοκυθοκεφτέδες με Κίτρινη Κολοκύθα


Οι μεγάλες κίτρινες κολοκύθες, όλο το καλοκαίρι, απλωμένες παντού, μάζευαν τον ήλιο και τον μετέτρεπαν σε χρυσαφένια σάρκα, αφράτη και ευωδιαστή! Ο πεθερός μου, θυμάμαι, τέτοια εποχή που ξερίζωνε τις κολοκυθιές, έβρισκε μεγάλες, καλοθρεμμένες κολοκύθες, ανεβασμένες στις πορτοκαλιές! Επειδή το περιβόλι ποτιζόταν όλο το καλοκαίρι, αυτές θέριευαν και απλώνονταν μέχρι πάνω στα δένδρα και μάζευαν εκεί τους χυμούς τους μέσα σε καρπούς - έκπληξη!
Η κίτρινη κολοκύθα είναι ένα πολύ χρήσιμο και αγαπημένο υλικό της Ελληνικής Κουζίνας. Μ’ αυτή γίνονται υπέροχες γλυκές ή αλμυρές πίτες, μελωμένο γλυκό κουταλιού αλλά ένα υπέροχο ελληνικό μεζεδάκι, που φτιάχνεται πανεύκολα και καταναλώνεται ταχύτατα: κίτρινοι, λαχταριστοί και ευωδιαστοί κολοκυθοκεφτέδες!
Ας τους φτιάξουμε αλλά να μην ξεχάσουμε να προσθέσουμε δυόσμο για άρωμα, κρεμμύδι για να γίνουν αφράτοι, τυρί Φέτα για να τους κάνουμε πικάντικους και κουρκουμά για να τους ενισχύσουμε χρωματικά.
Να είστε βέβαιοι ότι σ’ αυτό το μεζεδάκι δύσκολα θα αντισταθεί κανείς!




Τα Υλικά
2 φλιτζάνια τριμμένη κίτρινη κολοκύθα
1 μεγάλο ξηρό κρεμμύδι, τριμμένο
4 φρέσκα κρεμμυδάκια, ψιλοκομμένα
4 κουταλιές δυόσμος, φρεσκοκομμένος
1 αυγό, ελαφρά χτυπημένο
1 φλιτζάνι τρίμματα Φέτας
2 κουταλιές τριμμένο Κεφαλοτύρι
Φρυγανιά τριμμένη, όση πάρει
½ κουταλάκι turmeric/κουρκουμά
½ κουταλάκι baking powder
Αλάτι και φρεσκοκομμένο πιπέρι
Αλεύρι
Ελαιόλαδο για τηγάνισμα
Οδηγίες

 


Στύβουμε με τις παλάμες μας την τριμμένη κολοκύθα και τη βάζουμε μέσα σε ένα μπολ.





 


Προσθέτουμε το τριμμένο κρεμμύδι, τα φρέσκα κρεμμυδάκια, το δυόσμο, το αυγό, ελαφρά χτυπημένο, τον κουρκουμά, το baking powder  και το κεφαλοτύρι.
Ανακατεύουμε καλά τα υλικά με ένα κουτάλι, να ομογενοποιηθούν, και προσθέτουμε αλάτι και πιπέρι.









Ρίχνουμε λίγη- λίγη τη φρυγανιά, έως ότου το μείγμα μας σφίξει αρκετά,  ώστε να πλάθεται σε κεφτεδάκια.











Πλάθουμε τους κολοκυθοκεφτέδες στρογγυλούς και τους αλευρώνουμε, αν θέλουμε.
Βάζουμε αρκετό λάδι σε ένα βαθύ τηγάνι να ζεσταθεί. Τηγανίζουμε τους κεφτέδες για δύο λεπτά από κάθε πλευρά, έως ότου ροδίσουν.











Τους βγάζουμε από το τηγάνι και τους αφήνουμε πάνω σε απορροφητικό χαρτί να στραγγίσει το λάδι.








Ετοιμάζουμε ένα ουζάκι ή ανοίγουμε μια παγωμένη μπύρα, τους σερβίρουμε και τους απολαμβάνουμε!


 Στην υγεία σας και καλή όρεξη! 

30 σχόλια:

  1. Καλημέρα Ελένη πολύ ωραίοι οι κεφτέδες σου και σίγουρα πολύ νόστιμοι και μυρωδάτοι με την πρώτη ευκαιρία θα τους φτιάξω.Να είσαι καλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Ροδάνθη!
      Ευχαριστώ πολύ! Με την πρώτη ευκαιρία να δοκιμάσεις και αυτούς τους κολοκυθοκεφτέδες.
      Θα δεις πόσο ιδιαίτεροι αλλά νόστιμοι είναι. Περιμένω εντυπώσεις.
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Ελένη μου... υπέροχοι οι κολοκυθοκεφτέδες σου...λαχταριστοί και πεντανόστιμοι! Λατρεύω τον συνδυασμό των υλικών σου!
    Φιλιά και καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ, Κική μου, για τα καλά σου λόγια!
      Πράγματι γίνονται νόστιμοι, με τη γλυκιά γεύση της κολοκύθας να ταιριάζει απόλυτα με το πικάντικο των τυριών. Προτείνω να τους δοκιμάσεις, όταν σου δοθεί η ευκαιρία.
      Φιλάκια, καλό βράδυ.


      Διαγραφή
  3. Ω!!! λαχταριστοί! Έχω κολοκύθα στο ψυγείο, βρήκα πώς θα χρησιμοποιήσω ένα μέρος της!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού υπάρχει το βασικό υλικό διαθέσιμο, όλα είναι εύκολα. Δεν αμφισβητώ ότι θα σου αρέσουν. Είναι πολύ νόστιμοι!
      Καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή
  4. Ελένη πολύ θα ήθελα να δοκίμαζα αυτούς τους διαφορετικούς κολοκυθοκεφτέδες.
    Φαντάζομαι ότι θα είναι σκέτη γλύκα! Με κίτρινη κολοκύθα δεν είχε τύχει ποτέ να συναντήσω. Και γιατί όχι δηλαδή, εδώ που το σκέφτομαι??? Γιατί όχι?

    Να σαι καλά για την ιδέα!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Χρυσαυγή μου!
      Έτσι πρωτοέμαθα τους κολοκυθοκεφτέδες, με κίτρινη κολοκύθα, που τη λέγαμε και τη λέμε ακόμα "λίρα". Έτσι τους έφτιαχνε η γιαγιά μου και η συνταγή είναι δική της, με λίγες αλλαγές- εκείνη έβαζε αλεύρι αντί φρυγανιάς και δεν χρησιμοποιούσε τον κουρκουμά στα φαγητά.
      Μετά, στην Αθήνα, έμαθα τους άλλους με το πράσινο κολοκύθι. Για να πω την αλήθεια, προτιμώ αυτούς, η γεύση τους μου είναι πιο οικεία, από τους "πράσινους"!
      Αν τους δοκιμάσεις, περιμένω εντυπώσεις.

      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  5. απίθανη!!! φοβερή ιδέα!!!!!!μπράαααααβοοοοοοοο!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    2. oh la la!!! υπάρχει συνταγή γι αυτό?????

      το σπίτι έχει μοσχομυρίσει από τα μπαχαρικά της πικάντικης πάστας!!!
      ετοιμάζω το ψαράκι σου!!!

      Διαγραφή


    3. Να είσαι καλά, Πέπη μου!
      Είδες με πόσους πολλούς και διαφορετικούς τρόπους μπορεί να αξιοποιηθεί μια κίτρινη κολοκύθα; Να μην ξεχάσω, βέβαια, ότι μπορεί να γίνει και άμαξα για ένα μαγικό βράδυ!!!

      Καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή
  6. Απουσία γνώσεων ή φαντασίας,επικράτηση στενοκεφαλιάς ή εγωϊσμού,η κόκκινη κολοκύθα στο σπίτι μου ήταν μόνο για γλυκά!!Οι ωραιότατοι κολοκυθοκεφτέδες από πράσινα κολοκυθάκια ήταν και είναι αγαπημένο καλοκαιρινό πιάτο!!Μα μπορώ να στρέψω την επίμονα πεισματάρικη κεφαλή μου στο ξεροψημένο,αχνιστό βουναλάκι λαχανικών με την προκλητική γεύση ,τον αργό και βασανιστικό περίπατο των οσμών που γυροφέρνουν την πεινασμένη μύτη μου,το ατίθασσο ανακάτωμα των χρωμάτων,το επίμονο στα ευαίσθητα αυτιά μου τσιρτσίρισμα του τηγανιού που προετοιμάζει το απαιτητικό στόμα ..Ελένη μου καλό απόγευμα,φιλιά πολλά,πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Φωτεινή μου!
      Κάθε περιοχή έχει και τις δικές της συνήθειες κι αυτό είναι όμορφο. Όταν όμως τολμούμε να δοκιμάζουμε άλλους συνδυασμούς γνωστών υλικών, τότε μας περιμένει μια ευχάριστη έκπληξη! Με την πρώτη δοκιμή, αρχίζουν τα επιφωνήματα επιδοκιμασίας.
      Δοκίμασε κι εσύ και πες μου!
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  7. Ελένη μου οι κολοκυθοκεφτέδες σου είναι σκέτος πειρασμός δε ξέρω και γω μέχρι πόσους θα μπορούσα να φάω!!!Θα τους φτιάξω το Σάββατο!Μπράβο για την ωραία συνταγή!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή επιτυχία, Ελένη μου και περιμένω εντυπώσεις! Δεν είναι καθόλου δύσκολοι και είμαι σίγουρη ότι θα σου αρέσουν.
      Ευχαριστώ πολύ!
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  8. Πολύ ωραία συνταγή, έχω κολοκύθες στον κήπο μου και μόλις γίνουν θα δοκιμαστεί η συνταγή σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ ωραία, αφού έχεις δικές σου κολοκύθες, θα είναι εξαιρετικές, αφράτες και ζουμερές. Κράτησε και για μας μερικές, Λίλα μου!
      Καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή
  9. Η αλήθεια είναι ότι έχω συνηθίσει τους κολοκυθοκεφτέδες να τους φτιάχνω με πράσινο κολοκυθάκι, οπότε η παραλλαγή σου μου φαίνεται πολύ ενδιαφέρουσα! Με τα τυράκια τους και τα όμορφα μυρωδικά θα είναι θεσπέσιοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ερμιόνη μου, νομίζω ότι με το πράσινο κολοκύθι είναι περισσότερο γνωστοί. Με κίτρινη κολοκύθα είναι μια συνήθεια της περιοχής μου. Η γιαγιά μου μας έμαθε αυτή τη συνταγή και έτσι τους συνήθισα. "Κίτρινοι" μου αρέσουν περισσότερο, ακόμα και τώρα! Οι πρώτες γεύσεις, βλέπεις, δεν ξεχνιούνται εύκολα!

      Φιλιά, καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή
  10. Aψογοι οι κεφτέδες σου Ελενάκι μου!
    Αφράτοι, αρωματικοί, πεντανόστιμοι!
    Αξίζει να τους δοκιμάσουμε!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Έλενά μου!
      Πριν από ένα περίπου χρόνο σου είχα υποσχεθεί ότι θα ανεβάσω αυτή τη συνταγή - άργησα λίγο!!!- αλλά δεν έχουν εδώ πάντα καλές κολοκύθες, αφράτες και ζουμερές. Τώρα που βρήκα μία καλή, ήρθε η ώρα της!
      Χαίρομαι που σου αρέσουν εξ όψεως οι κεφτέδες και, αν σου αρέσουν και τα υλικά, αξίζει να τους δοκιμάσεις. Μετά μου λες τις εντυπώσεις σου!
      Φιλάκια, καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή
  11. Ελένη καλησπέρα! Οι κολοκυθοκεφτέδες σου φαίνονται νοστιμότατοι! Μ'αρέσει πολύ η κίτρινη κολοκύθα, όπως κι η γλυκοπατάτα, κι αδημονώ να έρθει το φθινόπωρο ν'αρχίσω τις σχετικές συνταγές! Θα προσθέσω και τη δική σου τώρα στη λίστα :) Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την Ελεάννα!
      Αφού σου αρέσει η κολοκύθα, πρέπει να τη δοκιμάσεις σ' αυτά τα κεφτεδάκια. Μαζί με τα υπόλοιπα υλικά παίρνει μια άλλη γεύση, πικάντική.
      Σε ευχαριστώ πολύ που σου άρεσε η συνταγή και την κράτησες!
      Φιλιά, καλό βράδυ.

      Διαγραφή
  12. Οχι δύσκολο να αντισταθεί κανείς, αδύνατο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εδώ, Έρη μου, πολύ σπάνια βρίσκω καλές κολοκύθες.
      Είδα τις εκεί, όπως τις φωτογράφισες με τον μικρό σου, και τις ζήλεψα!
      Σε επόμενη αγορά σου, δοκίμασε τα κεφτεδάκια!
      Καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή
  13. Καλημέρα Ελένη μου.

    Σπέσιαλ πακετάκι προς τα εδώ, με μπόλικο κουρκουμά, πλιιιιιζ!
    Μπυρίτσα μη στείλεις έχω. :)

    Ωραιότατοι και μοναδικοί, κι ας έχουμε στερεότυπα που γράφουν ότι η κίτρινη κολοκύθα είναι για γλυκές δημιουργίες!

    Πολλά ευχαριστώ για αυτή την παραδοσιακή συνταγή της οικογένειάς σου.
    Να περνάμε όμορφα.
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Ζαμπία μου!
      Πακετάκι ευχαρίστως έστελνα αλλά πώς; Ο κουρκουμάς ταίριασε εκπληκτικά, έκανε το χρυσαφί χρώμα πιο έντονο και συνέτεινε στην πικάντική γεύση.
      Η κίτρινη κολοκύθα είναι λαχανικό και χρησιμοποιείται ποικιλοτρόπως. Αν σε κάποιες περιοχές δεν ξέρουν αυτά τα κεφτεδάκια, ας τα δοκιμάσουν. Θα εκπλαγούν από τη νοστιμιά τους!
      Να είσαι καλά, καλή μου, και να ξεκουράζεσαι.
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  14. Αμ, τώρα που ήρθα εγώ δεν θα έχει μείνει ούτε ακρούλα από τα κεφτεδάκια σου καλή μου Ελένη, αλλά επειδή πάντα η ελπίδα πεθαίνει τελευταία λέω να ζητήσω ένα-δυό κομματάκια ;-)))

    Πολύ ωραία και νόστιμα φαίνονται. Αν βρεθώ με κίτρινη κολοκύθα θα την κάνω την απόπειρα μόνον για μένα και ίσως και τον μικρό... Ο μεγάλος κολοκύθι όπου δει, στρίβει 350 μοίρες!

    Πολλές καλημέρες και χαιρετισμούς πολλούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ελένη, η κίτρινη κολοκύθα είναι από τα αγαπημένα υλικά στην κουζίνα μου, τόσο που την καταψύχω, για να έχω όλο τον χρόνο. Εφέτος έφερα τρεις από την Ηλεία. Το καλό είναι ότι κρατούν αρκετά όπως είναι ολόκληρες, σε δροσερό μέρος, μέχρι να τις χρειαστώ. Οι κολοκυθοκεφτέδες σου, είναι φανταστικοί. Καλοτηγανισμένοι και αφράτοι. Έχεις βάλει ωραία μυρωδικά. Έχει μείνει κανένας;
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή