Τετάρτη 9 Μαρτίου 2011

Κέικ με Aμύγδαλα, Nνηστίσιμο

Protected by Copyscape DMCA Copyright Protection
Ένα πανεύκολο, υγιεινό, νόστιμο και μυρωδάτο κέικ με αμύγδαλα που τα αγαπώ πάρα πολύ και κανέλα. Είμαι σίγουρη ότι θα αρέσει σε όλους, σ’ αυτούς που νηστεύουν, σε όσους αποφεύγουν τα πολύ «βαριά» κέικ και σ’ εκείνους που τους αρέσει να συνοδεύουν το καφεδάκι ή το τσάι τους με ένα κομμάτι αφράτο σπιτικό κέικ.
 







Τ α Υ λ ι κ ά

2 φλιτζάνια αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 φλιτζάνι αμυγδαλόψιχα τριμμένη στο μούλτι
½ φλιτζάνι καλό ελαιόλαδο
1 φλιτζάνι φρέσκο χυμό πορτοκαλιού
½ φλιτζάνι καστανή ζάχαρη ή περισσότερη
1 κουταλάκι baking powder
1 κουταλάκι κανέλα
Λίγο σιρόπι και δύο κομμάτια γλυκό κουταλιού πορτοκάλι

Ο δ η γ ί ε ς

Ασπρίζουμε και τρίβουμε στο μούλτι τα αμύγδαλα. Κοσκινίζουμε το αλεύρι μαζί με το baking powder. Σε ένα μπωλ χτυπάμε με ένα σύρμα αυγών το λάδι, το χυμό πορτοκαλιού, τη ζάχαρη και την κανέλα, έως ότου αναμειχθούν τα υλικά.

Ρίχνουμε τμηματικά το αλεύρι στο μείγμα λαδιού και ανακατεύουμε καλά με το σύρμα ή με ένα κουτάλι. Τελευταία προσθέτουμε την αμυγδαλόψιχα. Βάζουμε το μείγμα σε μια λαδωμένη και αλευρωμένη φόρμα 20 εκατ. Ψήνουμε το κέικ σε προθερμασμένο φούρνο στους 170 β C για 45-50΄ (ανάλογα με το φούρνο) ή έως ότου βυθίσουμε στο κέικ ένα μαχαιράκι και βγει η λάμα του καθαρή. Αφήνουμε λίγο να σταθεί στη φόρμα και όσο είναι ζεστό με ένα πινέλο «γυαλίζουμε» στην επιφάνειά του με το σιρόπι και διακοσμούμε με κομματάκια γλυκό πορτοκάλι.
  Καλή επιτυχία!

7 σχόλια:

  1. Ελένη καλησπέρα, η πρόταση σου είναι νηστίσιμη αλλά και διαιτητική.
    Δεν έχει αυγό, βούτυρο, η ζάχαρη είναι λίγη οπότε τι πιο ωραίο.
    Κάποια στιγμή με ρωτούσε μια φίλη για τέτοια πρόταση για άνθρωπο με προβλήματα, οπότε θα της την προτείνω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα Ξανθή μου. Είναι πολύ νόστιμο λόγω των αμύγδαλων και μυρωδάτο. Και σ' εμάς δεν αρέσουν η ζάχαρη και τα βούτυρα. Ευχαριστώ πολύ που θα το προτείνεις στη φίλη σου. Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Βάζω τον καφέ, βάζεις ένα μεγάαααλο κομμάτι κέικ???
    Ελενάκι στα κεκάκια είσαι σπεσιαλίστας!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ¨Έλενά μου όχι μόνο ένα κομμάτι αλλά και ολόκληρο το βάζω για την παρέα! Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ελένη μου, αυτό το κέικ έχει όλες τις προδιαγραφές για να μου αρέσει! Χωρίς λιπαρά, μυρωδάτο, με αμύγδαλα, που θα αρέσει σε εκείνους που συνηθίζουν να συνοδεύουν το καφεδάκι ή το τσάι τους με ένα κομμάτι αφράτο σπιτικό κέικ... Αναφέρεσαι (και) σε μένα!
    Φιλάκια από Ν Αφρική

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ελένη μου μόλις το έφτιαξα και μοσχοβολάει το σπίτι! Πολύ ωραίο κέικ! Μόνο που δεν ξέρω αν έκανα κάτι λάθος αλλά μου βγήκε λίγο στεγνή-σφικτή η ζύμη και πρόσθεσα 1/2 κούπα ζεστό νερό. Το πιο πυθανό είναι ότι εσύ χρησιμοποιείς φλυτζάνια και εγώ ογκομετρική κούπα...
    Σε ευχαριστώ πολύ! Πολύ ωραίο και ελαφρύ κεκάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αγγελική μου, καλημέρα! Χαίρομαι που σου άρεσε και σε ευχαριστώ πολύ για την ενημέρωση. Ο χυλός από τα κέικ με λάδι είναι λίγο παχύρευστος από των άλλων. Η μετρική κούπα/cup που χρησιμοποιώ έχει χωρητικότητα 250 ml,έχω και πληροφορία στο blog. Σε φιλώ και σου εύχομαι καλό Σαββατοκύριακο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή