Τρίτη 24 Ιουλίου 2012

Σπιτικό Λικέρ Βύσσινο

Ευτυχία μεγάλη φέτος που ήρθα νωρίς στην Ελλάδα για διακοπές! Έτσι πρόλαβα και είδα τους φίλους μας, χάρηκα την οικογένειά μου και πρόλαβα να αγοράσω ελληνικά προϊόντα για να τα πάρω μαζί μου. Ένα από αυτά είναι το βύσσινο που το λατρεύω! Εκτός από το γλυκό κουταλιού, που γέμισε αρκετά βάζα και η πρώτη δόση καταναλώθηκε, πριν φύγουμε για την επαρχία, προετοίμασα το αγαπημένο μας λικέρ, το λικέρ Βύσσινο! Πώς τα καταφέρνω, όμως, πάντα και φτιάχνω μικρή ποσότητα και όχι ανάλογη της ζήτησης!
Το λικέρ Βύσσινο, πιστεύω, είναι ένα από τα ωραιότερα σπιτικά λικέρ ή μάλλον το ωραιότερο, με ζεστό, λαμπερό, σκούρο ρουμπινί χρώμα, υπέροχη γεύση και μεθυστικό άρωμα! Δεν θέλω να περιέχει πολλά μπαχαρικά αλλά μόνο ένα, για να αναδεικνύεται, κατά την άποψή μου, καλύτερα. Τα πολλά μπαχαρικά λίγο ενοχλούν το λαιμό και η γεύση του φρούτου χάνεται εντελώς!
Στο σπίτι μας είναι το κατ’ εξοχήν Χριστουγεννιάτικο λικέρ και όλοι το τιμούν εξαιρετικά. Ελάχιστη ποσότητα μένει μέχρι το επόμενο καλοκαίρι. Αν είμαστε προνοητικοί και έχουμε φτιάξει αρκετή ποσότητα και το φυλάξουμε μέσα σε αποστειρωμένα μπουκάλια που σφραγίζουν πολύ καλά, μπορούμε να το παλαιώσουμε! Όταν μετά από καιρό το δοκιμάσουμε, η μεστή γεύση και το άρωμά του θα είναι μια ευχάριστη έκπληξη!



Τα Υλικά


1 κιλό βύσσινα 
1 κιλό ζάχαρη, λευκή ή καστανή
1 ξυλαράκι κανέλα ή 4-5 καρφάκια γαρίφαλα
1 ½ λίτρο κονιάκ ή τσίπουρο


Οδηγίες


Πλένουμε καλά και στραγγίζουμε τα βύσσινα. Αφαιρούμε τα κοτσανάκια και τα κουκούτσια τους.
Τα τοποθετούμε μέσα σε ένα γυάλινο μπολ σε στρώσεις, εναλλάξ με τη ζάχαρη, τα καλύπτουμε με πλαστική μεμβράνη και τα βάζουμε για 24 ώρες στο ψυγείο για να βγάλουν τα υγρά τους.







Αποστειρώνουμε μια μεγάλη γυάλα που κλείνει με σούστα.
Βάζουμε όλα τα υλικά μέσα στη γυάλα, εκτός από το κονιάκ, την κλείνουμε καλά και την τοποθετούμε στον ήλιο για 30-40 ημέρες. Φροντίζουμε ο ήλιος να βλέπει τη γυάλα πολλές ώρες την ημέρα γιατί είναι ο ευεργέτης του λικέρ μας.




Μια φορά την ημέρα κινούμε τη γυάλα για να βοηθήσουμε τη ζάχαρη να λιώσει εντελώς.
Μετά τις τριάντα ημέρες ανοίγουμε τη γυάλα, προσθέτουμε το κονιάκ ή το τσίπουρο αφαιρώντας το ξυλαράκι της κανέλας ή τα γαρίφαλα.
Την ξανακλείνουμε και την αποθηκεύουμε σε δροσερό και σκοτεινό μέρος για δύο μήνες για να ωριμάσει το λικέρ.

Όταν τελειώσει ο χρόνος της ωρίμανσης, ανοίγουμε τη γυάλα και δοκιμάζουμε πόσο δυνατό είναι. Αν θέλουμε το λικέρ μας νε έχει έντονη γεύση, προσθέτουμε λίγο τσίπουρο ή οινόπνευμα ποτοποιίας και να μην “γλυκίζει” πολύ, εξ αιτίας του κονιάκ.
Όταν το ετοιμάσουμε, το φιλτράρουμε με ένα σουρωτήρι και μια γάζα ή το περνάμε από φίλτρο του γαλλικού καφέ (χρειάζεται υπομονή) και το φυλάμε σε γυάλινα αποστειρωμένα μπουκάλια.


Το σερβίρουμε σε μικρά ποτήρια σε θερμοκρασία δωματίου ή σε μεγαλύτερα με θρυμματισμένο πάγο και το απολαμβάνουμε!



TIPS
  • Με την ίδια συνταγή μπορούμε να φτιάξουμε και λικέρ Κεράσι.
  • Τα βύσσινα δεν τα πετάμε αλλά τα φυλάμε! Μπορούμε να βάλουμε 2-3 μέσα στο ποτηράκι, όταν θα σερβίρουμε το λικέρ!
  • Τα έχω δοκιμάσει και σε τούρτα Black Forest που της έδωσαν μια καταπληκτική γεύση!
  • Τοποθετούμε από ένα μέσα σε κάθε θήκη για σοκολατάκια, όπως κάνουμε με τους ξηρούς καρπούς, καλύπτουμε με λιωμένη κουβερτούρα και θα έχουμε νοστιμότατα σοκολατάκια!
  • Δεν γεμίζουμε τα μπουκάλια μέχρι επάνω αλλά αφήνουμε λίγο κενό για να «αναπνέει» το λικέρ, όπως λένε οι παλιές νοικοκυρές!

27 σχόλια:

  1. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΕΛΕΝΑ!!!!Η ΣΥΝΤΑΓΗ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΚΕΡ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΕΥΚΟΛΗ!!!!!ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΩ ΚΑΙ ΕΓΩ!!!!!
    ΝΑ ΠΕΡΝΑ ΚΑΛΑ!!!!ΦΙΛΙΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το δοκιμάσεις, δεν είναι καθόλου δύσκολο και καλή σου επιτυχία!
      Ο ήλιος και ο χρόνος συνεργάζονται για την επιτυχία αυτού του λικέρ.
      Καλό σου απόγευμα.
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  2. Ελενακι μου καλώς όρισες!!
    Πέρασες όμορφα?? Μα τι ρωτάω, ε??
    Στην υγειά σου με το πιο υπέροχο λικεράκι!!
    Αυτήν την εβδομάδα ελπίζω να το ξεκινήσω κι εγώ.
    Πολλά φιλάκια, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς σε βρήκα , Έλενα, έμεινα λίγο στην Αθήνα. Πέρασα πολύ όμορφα, χόρτασα τη θάλασσα!
      Το κακό είναι ότι όταν θα με διαβάζεις θα επιστρέφω! Τι να γίνει, όλα τα ωραία τελειώνουν νωρίς!
      Καλή επιτυχία και στο δικό σου λικεράκι-είμαι βεβαία ότι θα γίνει υπέροχο!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  3. Καλώς φτάσατε και καλώς να έχετε το υπόλοιπο, μέχρι και την νέα σας επάνοδο στα πάτρια!
    Καλόπιοτο το λικεράκι, αν και έμεινα με την απορία πως "πέρασε" από τους ελέγχους :-))
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, καλή μου Πηνελόπη! Κρίμα που δεν συναντηθήκαμε πάλι αλλά ο χρόνος με πίεζε πάρα πολύ.
      Δυστυχώς το λικεράκι αυτό και κάποιο άλλο δεν ήρθαν μαζί μας, δεν θα μπορούσαν!!! Απαγορεύονται όλα τα σχετικά εδώ! Θα μας περιμένει, όταν με το καλό επιστρέψουμε.
      Με το καλό να ξαναβρεθούμε και να τα πούμε από κοντά.
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  4. Αυτό το λικέρ το θέλω!!

    Και όσο για τα tips που έδωσες στο κλείσιμο, αυτά και αν είναι χρήσιμα. Η black forest, τα σοκολατάκια με γέμιση βύσσινο και τα βυσσινάκια στον πάτο του ποτηριου είναι το κάτι άλλο!!

    φιλιά και καλημερες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν ήμουν ακόμα στην Αθήνα, Χρυσαυγή μου, αληθινά θα σου έστελνα!
      Όμως είναι πανεύκολο και γίνεται και με κεράσι, εξίσου νόστιμο.
      Ο ήλιος και ο χρόνος ξέρουν καλά τι πρέπει να κάνουν για να έχεις εσύ το λικέρ σου τα Χριστούγεννα! Δοκίμασε να το φτιάξεις.
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τα πάντα ευγενικά σου σχόλια! Με τιμούν!
      Πολλά φιλάκια!

      Διαγραφή
  5. Μα τι χρώμα! Ρουμπίνι κανονικό, πολύτιμο!
    Με έπεισες Ελένη μου, με τα τόσα επιχειρήματα για αυτό το μοναδικό λικέρ!
    Θα επιλέξω να φτιάξω τη συνταγή σου του χρόνου, Θεού θέλοντος.

    Εύχομαι καλόπιοτο, και του χρόνου να το ξαναφτιάξεις!

    xoxoxo
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου Ζαμπία, σε ευχαριστώ πολύ που πάντα με ένα γλυκό δλυκό σου σχόλιο τιμάς τις αναρτήσεις μου! Με κάνεις να αισθάνομαι πολύ όμορφα.
      Η συνταγούλα είναι εύκολη και πολλάκις δοκιμασμένη!
      Μακάρι να μπορέσουμε να το δοκιμάσουμε μαζί!
      Καλό σου απόγευμα.
      Σε φιλώ1

      Διαγραφή
  6. Ελένη μου θα συμφωνήσω μαζί σου, το συγκεκριμένο είναι μακράν το αγαπημένο μου λικέρ!
    Περιττό δε να πω, ότι τρελαίνομαι για την καλοφτιαγμένη σπιτική εκδοχή του!
    Αυτά τα tips που μας παραθέτεις στο τέλος -ειδικά το 3 και το 4- απίθανα!
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου αρέσει, Ερμιόνη μου! Στην υγειά μας, λοιπόν, να είμαστε καλά!
      Φέτος κατάφερα και το έφτιαξα, άλλες χρονιές μου το χάριζαν. Είμαι τυχερή.
      Καλές διακοπές να έχεις.
      φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  7. Καλησπέρα, υπέροχο χρώμα.
    Ένα μεγάλο βάζο με περιμένει στη βεράντα στην Αθήνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Ξανθή μου!
      Με το καλό να το τελειώσεις και να το καταναλώσετε σε χαρές!

      Διαγραφή
  8. Απαντήσεις
    1. Αφού αρέσει και σ΄εσένα, Πέλα, άντε στην υγειά μας!
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  9. Γλυκιά μου Ελένη συμφωνώ απόλυτα σε όλα όσα λες!!! Είναι πολύ αγαπημένο λικέρ (αν κι εγώ λατρεύω το λικέρ φράουλα)και τα βυσσινάκια έτσι τα χρησιμοποιούσε και η γιαγιά μου!!! Τέλειες οδηγίες, πολύ καλοφτιαγμένο το λικέρ σου και του χρόνου με υγεία!!! Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου Κική, σε ευχαριστώ πολύ!
      Να είμαστε καλά, να επικοινωνούμε με τις συνταγές μας και να κάνουμε περισσότερο χαρούμενη την καθημερινότητά μας.
      Καλό βράδυ.
      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  10. Το top των σπιτικών λικέρ.
    Εγώ το φτιάχνω με κονιάκ γιατί νομίζω ότι του δίνει μια πιο ραφιναρισμένη γεύση.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο, Σωσώ μου, καλά κάνεις και το φτιάχνεις.
      Είναι υπέροχο και το κέρασμά του πάντα ευπρόδεκτο.
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  11. Ελένη μου δεν ξέρω πως την έχασα αυτη την ανάρτηση σου, γυρισες στη βάση σου? Μακραν το καλύτερο λικερ αλλα και γλυκό του κουταλιού, αγαπημένο βύσσινο, όλη η παιδική μου ηλικία γύρω απο βυσσινόδεντρα..! φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Έρη μου, από τη Τζέντα. Διακοπές τέλος!
      Σε σκεφτόμουν, όταν έφτιαχνα το γλυκό που θυμίζει έντονα Ελλάδα. Δεν ξέρω αν εκεί υπάρχουν βύσσινα. Στο Μόντρεαλ ξέρω πως όχι.
      Έφερα λίγο μαζί μου για να θυμόμαστε τα χρώματα του καλοκαιριού!
      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  12. Απαντήσεις
    1. Αγαπητή ανώνυμη,

      το ούζο συνήθως είναι αρωματισμένο, οπότε είναι ακατάλληλο γι' αυτό το λικέρ.
      Καλύτερα να χρησιμοποιήσεις κονιάκ ή τσίπουρο.
      Ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψη!

      Διαγραφή
  13. ΟΤΑΝ ΛΕΜΕ ΕΝΑ ΚΙΛΟ ΒΥΣΣΙΝΑ , ΖΥΓΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΑ ΚΟΥΚΟΥΤΣΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΦΑΙΡΟΥΜΕ ΜΕΤΑ Η(ΔΙΑΖ) ΕΝΑ ΚΙΛΟ ΧΩΡΙΣ ΚΟΥΚΟΥΤΣΙΑ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ένα κιλό με τα κουκούτσια όπως τα αγοράζουμε. Καλή επιτυχία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλημερα... εκανα λικερ κερασι με τσίπουρο και η γευση του τσιπουρου ειναι λιγο έντονη τι κανω..?

    ΑπάντησηΔιαγραφή