Παρασκευή 19 Ιουλίου 2013

Μελιτζανοκεφτέδες

Οι Μελιτζανοκεφτέδες ανήκουν στην κατηγορία των χορτοκεφτέδων και αποτελούν ένα πανεύκολο, νοστιμότατο. πολύ αρωματικό, καλοκαιρινό μεζεδάκι με αγαπημένα υλικά. Γίνονται λαχταριστοί κι αφράτοι και με την πρώτη μπουκιά σε πλημμυρίζουν τα αρώματά τους!
Δοκιμάστε τους!


Τα Υλικά
(Για 4-5 άτομα)

5-6 μελιτζάνες Τσακώνικες
100γραμ. κεφαλοτύρι, τριμμένο
1 αυγό, κατά προτίμηση βιολογικό
2 σκελίδες σκόρδου, λιωμένες στην πρέσα
1 ξηρό κρεμμύδι, τριμμένο
1 φλιτζάνι αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
1 ματσάκι δυόσμος, ψιλοκομμένος
1 κουταλάκι τριμμένοι σπόροι κύμινου
1 κουταλάκι αποξηραμένη ρίγανη
Αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι

Αλεύρι για όλες τις χρήσεις, για το πανάρισμα
Ελαιόλαδο για το τηγάνισμα

Οδηγίες



Πλένουμε καλά τις μελιτζάνες, τις ξεφλουδίζουμε και τις κόβουμε σε κύβους. Τις βράζουμε για 10 λεπτά μέσα σε αλατισμένο νερό.
Μετά τις στραγγίζουμε στο σουρωτήρι και τις αφήνουμε για δύο ώρες να φύγουν τα υγρά τους.







Κατόπιν τις βάζουμε μέσα σε ένα μπολ και με ένα πιρούνι τις πολτοποιούμε. Προσθέτουμε το αλεύρι ή τη φρυγανιά, το κρεμμύδι, το σκόρδο, το κεφαλοτύρι, το αυγό, τη ρίγανη, το δυόσμο, το κύμινο, το φρεσκοτριμμένο πιπέρι, ελάχιστο αλάτι και ανακατεύουμε με ένα κουτάλι. (Το μείγμα είναι αρκετά μαλακό).





Βάζουμε το αλεύρι μέσα σε ένα δίσκο, ρίχνουμε κουταλιές από το μείγμα των κεφτέδων και τους αλευρώνουμε.








Ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο μέσα σε ένα βαθύ τηγάνι και ρίχνουμε λίγους κεφτέδες με τη βοήθεια ενός πιρουνιού. Φροντίζουμε να είναι αρκετά αραιά και να μην κολλάνε μεταξύ τους.
Τους τηγανίζουμε μερικά λεπτά από κάθε πλευρά, μέχρι να ροδίσουν και τους βγάζουμε πάνω σε χαρτί κουζίνας, για να απορροφηθεί το περιττό λάδι.


Τους σερβίρουμε ζεστούς.
Καλή όρεξη!

TIPS 
  • Αντί να βράσουμε τις μελιτζάνες, τις κόβουμε σε ροδέλες, τις ραντίζουμε με λίγο ελαιόλαδο και τις ψήνουμε για 15 λεπτά.  Μετά τις βγάζουμε από το φούρνο και τις πολτοποιούμε στο μπλέντερ.
  • Αν θέλουμε οι κεφτέδες μας να γίνουν περισσότερο πικάντικοι, σοτάρουμε το ψιλοκομμένο κρεμμύδι με μία κουταλιά ελαιόλαδο, μέχρι να καραμελώσει.
  • Αντί για αλεύρι χρησιμοποιούμε τόση φρυγανιά τριμμένη, όση χρειάζεται για να μπορούμε να πλάθουμε τους κεφτέδες. 

16 σχόλια:

  1. Καλησπέρα Ελένη, χτες έκανα ριγανοκεφτέδες, εδώ βέβαια (στο χωριό) δεν έχω όλα τα υλικά που δίνεις αλλά θα τις προσπαθήσω τις επόμενες μέρες.
    Καλά να περνάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά να περνάς Ξανθή μου. Εγώ είμαι ακόμα εκτός Αθηνών

      Διαγραφή
  2. Πολύ ωραίοι! αρκετα ελαφριοί φαίνονται, χωρις πολλα λάδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλώς την Ελένη!!!!
    Γύρισες από τα πάτρια εδάφη ή οι διακοπές συνεχίζονται????Πάντως εμένα προσωπικά μου έλειψες..το προσωπικό στυλ,οι γαστριμαργικές ανησυχίες και το αδιαμφισβήτητο μεράκι,σε συνδυασμό με την καλαισθησία, χαρακτηρίζουν τις σελίδες σου και εγώ τις απολαμβάνω.
    Οι μελιτζανοκεφτέδες είναι ένα καλοκαιρινό πιάτο.Με τη μελιτζάνα που θέριεψε κάτω από τον καυτό καλοκαιρινό ήλιο,ρούφηξε την πρωϊνή δροσιά και φυλάκισε τη νοστιμιά κάτω από το ιώδες χρώμα της.Με μυρωδικά που την αρωμάτισαν και ανέδειξαν την εξαιρετική της γεύση και συστατικά που μάλωσαν στο ευγενικό στρίμωγμα.
    Στο ελαιόλαδο αναδείχτηκε η ομορφιά και η γεύση.Στο πιάτο σερβιρίστηκε η τέχνη και το καλοκαιρινό κέφι της νοικοκυράς.Το πηρούνι μου πού είναι?????[αν και μεταξύ μας,τους απολαμβάνεις καλύτερα με το χέρι!!]
    Φιλιά πολλά.πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Φωτεινή μου, καλώς σε βρήκα!
      Είμαι περαστική από την Αθήνα και σου απαντώ με περισσότερη ηρεμία.
      Πάντα με συγκινείς με τις καταπληκτικές περιγραφές και τα καλοδεχούμενα σχόλιά σου, καλή μου φίλη! Τιμή μου ο έπαινός σου!
      Χαίρομαι που σου άρεσαν τα κεφτεδάκια, εμείς τα τιμήσαμε, τα περισσότερα με το χεράκι μας!!!
      Καταπληκτικό μεζεδάκι!

      Να περνάς όμορφα!
      Φιλάκια πολλά πολλά

      Διαγραφή
  4. Είναι πραγματικά ένα πάρα πολύ νόστιμο πιάτο!
    Δεν είμαι φίλος της μελιτζάνας, όμως θυμάμαι που τους έφτιαχνε ο πεθερός μου και τους τσάκιζα :)
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ερμιόνη μου, σ' αυτά τα κεφτεδάκια, πίστεψέ με, η μελιτζάνα δεν φαίνεται καθόλου. Δένει πολύ αρμονικά με τις άλλες γεύσεις και δεν την καταλαβαίνεις καθόλου.
      Κι αφού έχεις δοκιμάσει παλιότερα, καιρός να τις ξαναθυμηθείς!

      Πολλά πολλά φιλάκια

      Διαγραφή
  5. Yπέροχο μεζεδάκι Ελένη μου, για μένα που αγαπώ πολύ τις μελιτζάνες , το τέλειο μεζεδάκι!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι, υπέροχο μεζεδάκι και πολύ αγαπημένο!
      Ό τι πεις για το καλοκαιράκι, με νοστιμιά και αρώματα.

      Καλό σου βράδυ. Άρχισαν οι διακοπές;
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  6. Γειά σου Ελένη!! Τι όμορφη έκπληξη να σε δούμε μετά από τόσο καιρό!
    Έκανες ωραίο come back με τους κεφτέδες σου που είναι από τους αγαπημένους μου.
    Δεν είναι που λατρεύω μόνο την μελιτζάνα, δεν είναι που τα τηγανιτά κεφτεδάκια τα αγαπώ ούτως ή άλλως, είναι που έδωσες και μια πολύ ωραία συνταγή!!!

    Σε φιλώ και περιμένω και τις επόμενες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Χρυσαυγή μου!
      Η αλήθεια είναι ότι κι εσείς μου λείψατε αλλά στην επαρχία δεν έχω πάντα internet. Όταν βρω ευκαιρία σας παρακολουθώ αλλά δεν μπορώ να γράψω πολλά σχόλια, δυστυχώς!

      Τα χορτοκεφτεδάκια τα λατρεύω με ό τι συστατικό είναι φτιαγμένα. Ειδικά το καλοκαιράκι είναι καταπληκτικό μεζεδάκι.

      Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και σε φιλώ.

      Διαγραφή
  7. Ελενάκι μου φανταστικοί, αφράτοι αφράτοι!!!!!!!!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελενάκι, έγιναν και πολύ νόστιμοι! Όντως φανταστικοί!
      Θα τους επαναλάβω σύντομα!

      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή