Πέμπτη 22 Μαΐου 2014

Τάρτα με Ανθότυρο και Μούσμουλα - Tart with Cream Cheese and Medlar


Τα Μούσμουλα (μέσκουλα,μέσπιλα, δέσπολα ή νέσπολα), ζουμερά και χρυσοκίτρινα, είναι άφθονα αυτή την εποχή αλλά όχι για πολύ ακόμα.
Ας μην τα προσπεράσουμε κι ας τα αξιοποιήσουμε, φτιάχνοντας νοστιμότατες τάρτες, υπέροχη μαρμελάδα και ένα ιδιαίτερο λικέρ, με τα κουκούτσια ή ολόκληρα τα φρούτα.
Είναι φρούτα  πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά και έχουν λίγες θερμίδες.
Προέρχονται από τα ορεινά, καταπράσινα δάση  της  βροχερής Νοτιοανατολικής Κίνας και από εκεί εξαπλώθηκαν σε όλη τον κόσμο.
 


 
 

Τα Υλικά

Για τη Βάση

250γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις, κοσκινισμένο
125γρ. βούτυρο αγελάδος, ανάλατο, σε θερμοκρασία δωματίου 
1 αυγό 
100γραμ. μαλακή, καστανή ζάχαρη ή και λιγότερη
Μια τσιμπιά αλάτι
2-3 κουταλιές κρύο νερό    

Για τη Γέμιση

400γραμ. ανθότυρο
200γραμ. γάλα ζαχαρούχο, αδιάλυτο
1 αυγό, ελαφρά χτυπημένο
2 κουταλιές άνθος αραβοσίτου με γεύση και άρωμα βανίλιας
24 ώριμα μούσμουλα, καθαρισμένα και χωρίς κουκούτσια ( 12 ψιλοκομμένα και 12 κομμένα στη μέση)
2 κουταλιές ζάχαρη
3-4 κουταλιές γλυκό κουταλιού βύσσινο, χωρίς το σιρόπι

Οδηγίες 

Ετοιμασία της Βάσης
Κοσκινίζουμε το αλεύρι και το ανακατεύουμε με τη ζάχαρη και το αλάτι.
Κόβουμε το βούτυρο σε κομματάκια και, χρησιμοποιώντας τα δάχτυλά μας, το τρίβουμε με το αλεύρι, μέχρι να γίνει σαν χοντρά ψίχουλα.
Προσθέτουμε το αυγό και το νερό και ζυμώνουμε ελαφρά, αλλά όχι πολύ, για να μην γίνει πολύ ελαστική η ζύμη.
Αφήνουμε τη ζύμη να ξεκουραστεί για μισή ώρα, σκεπασμένη με μεμβράνη.
 
Μετά ανοίγουμε χονδρό φύλλο πάνω σε αντικολλητικό χαρτί και με αλευρωμένο πλάστη. Προσεκτικά καλύπτουμε με το φύλλο μια ελαφρά βουτυρωμένη ταρτιέρα διαμέτρου 25 εκ.  
Τρυπάμε όλη την επιφάνεια της τάρτας με ένα πιρούνι, την καλύπτουμε με αντικολλητικό χαρτί και ρίχνουμε μέσα ξερά φασόλια ή ρεβίθια.
Την ψήνουμε για 15 λεπτά σε καλά προθερμασμένο φούρνο στους 180ο C. ελαφρά. 
 
 

Εν τω μεταξύ ετοιμάζουμε τη γέμιση.
 
 
Ρίχνουμε το ανθότυρο μέσα σε ένα μπολ και το σπάμε με ένα πιρούνι. Προσθέτουμε και το ζαχαρούχο γάλα και τα χτυπάμε με ένα σύρμα, μέχρι να γίνει το μείγμα μας ομοιογενές και παχύρευστο.
 
Κατόπιν ρίχνουμε το αυγό και το άνθος αραβοσίτου, κοσκινισμένο, και ανακατεύουμε.
 
 
 
 
 
 
 
Τέλος προσθέτουμε και τα ψιλοκομμένα μούσμουλα και τα ανακατεύουμε, για να αναμειχθούν ομοιόμορφα. 






Γέμιση και Ψήσιμο
 
 
 
 
 
Βγάζουμε από το φούρνο τη βάση της τάρτας, αφαιρούμε το χαρτί και τα όσπρια και τη γεμίζουμε με το μείγμα τυριού.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ισιώνουμε λίγο την επιφάνεια με μία σπάτουλα και τη διακοσμούμε με τα χωρισμένα στη μέση 12 μούσμουλα, που τα έχουμε αναμείξει με τις δύο κουταλιές ζάχαρη Προσθέτουμε ενδιάμεσα και το γλυκό βύσσινο.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
Ξαναβάζουμε την τάρτα στο φούρνο και την ψήνουμε στην ίδια θερμοκρασία, μέχρι να ροδίσει (30-40 περίπου λεπτά, ανάλογα με το φούρνο).
 
 
 
 
 
 
 
Όταν ψηθεί, τη βγάζουμε από το φούρνο και την αφήνουμε λίγο να κρυώσει. Μετά τη μεταφέρουμε προσεκτικά σε μία πιατέλα, την κόβουμε και τη σερβίρουμε.
 
 
Καλή επιτυχία!
 

18 σχόλια:

  1. Τάρτα με μούσμουλα?????????? Τι ωραία ιδέα!!!
    Και μ' αρέσουν τόσο πολύ αυτά τα φρούτα!!
    Σκέτη γλύκα θα είναι το γλυκάκι σου!!!
    Χρόνια σου πολλά Ελένη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Peps χαίρομαι που επικροτείς την πρότασή μου!
      Τα μούσμουλα στην τάρτα ταίριασαν πολύ με τα υπόλοιπα υλικά.
      και το αποτέλεσμα ήταν γευστικότατο.

      Πολλά ευχαριστώ και για τις ευχές σου!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  2. Πολύ όμορφο γλυκό Ελένη μου, αν και ομολογώ πως το μούσμουλο το θεωρώ μάλλον το πιο "χαζό" φρούτο, χάρη σ' αυτό το τεράστιο για το μέγεθός του κουκούτσι.

    Αλλά δείχνουν να έχουν δώσει εξαιρετικό αποτέλεσμα κι' ας τα έχω εγώ "παρεξηγημένα".

    Με καθυστέρηση μιας μέρας, να ευχηθώ ολόψυχα Χρόνια Πολλά για την γιορτή σου. Υγεία και πάντα χαμόγελο.
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Πηνελόπη μου!
      Βλέπω ότι πολλές τα έχετε παρεξηγήσει αυτά τα μικρά χρυσαφένια φρουτάκια!
      Κι όμως είναι νοστιμότατα και πολύ ευεργετικά.

      Σ΄ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  3. Αγαπητή μου κυρία Ελένη, συγχαρητήρια για τις πεντανόστιμες συνταγές σας. Όσες έχω κάνει έχουν φοβερή επιτυχία. Ήθελα να ρωτήσω, στη συνταγή αυτή μπορούμε να αντικαταστήσουμε τα μούσμουλα με άλλα φρούτα όπως φράουλες ή ροδάκινα ή κεράσια; Ευχαριστώ πολύ και χρόνια πολλά για τη γιορτή σας.
    Μια νέα φίλη σας, Αγγελική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μούσμουλα δεν έχει τύχει να δοκιμάσω ακόμα, εκτός και αν απλά δεν το θυμάμαι!
    Όπως και να έχει, βλέποντας την όμορφη τάρτα σου με τα ωραία υλικά θα ήθελα πολύ να τη δοκιμάσω!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμένα, Ερμιόνη μου, παλιά δεν τα συμπαθούσα αλλά τώρα μου αρέσουν
      Στην τάρτα που ψήθηκαν έγιναν πολύ γλυκά.
      Θα χαιρόμουν πολύ να σε κερνούσα από την τάρτα μου!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  5. Υπεροχος τροπος για να αξιοποιησεις τα μουσμουλα! Εχω δυο μουσμουλιες στην αυλη και δεν ξερω πλεον τι να τα κανω. Φετος ειπα να φτιαξω μαρμελαδα και κλασσικα θα φτιαξω και λιγο αμαρεττο....
    Φαινεται πολυ νοστιμη ταρτα και ο συνδυασμος με το βυσσινο γλυκο μου αρεσε πολυ!
    Καλημερα και φιλακια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού έχεις και δικά σου, μαρίνα μου, μην το σκέπτεσαι! Δοκίμασέ τα σε τάρτα.
      Σκέφτομαι κι εγώ να φτιάξω μαρμελάδα.
      Το βύσσινο μπήκε για αντίθεση χρωματική και έγραψε!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  6. Αν θα το πιστέψεις Ελένη, δεν έχω δοκιμάσει ποτέ τάρτα ή άλλο γλυκό με μούσμουλα! Μόνο φρέσκα τα έτρωγα μικρή κι αυτό με τα χίλια ζόρια, γιατί είχαμε μια μουσμουλιά στην πίσω αυλή του σπιτιού και για κάποιο λόγο δεν μου γυάλιζαν καθόλου... Λες να κάνει το θαύμα της η ωραία και ζουμερή τάρτα σου και να τα αγαπήσω επιτέλους; Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Ελεάννα!
      Κι εγώ τα δοκίμασα για πρώτη φορά σε τάρτα και ήταν υπέροχα!
      Διάλεξα, όμως, ώριμα και ζουμερά, χωρίς χτυπήματα. Με το ψήσιμο έγιναν πολύ γλυκά.
      Δοκίμασε κι εσύ, τώρα που υπάρχουν στην αγορά και θα σου αρέσουν.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  7. Όμορφη και ιδιαίτερη η τάρτα με τα μούσμουλα...όταν είναι γλυκά μ΄ αρέσουν πολύ, μέσα στην τάρτα σου έγραψαν!

    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η δοκιμή επέτυχε, Ζαμπία μου, και το πείραμα είχε και επανάληψη!
      Τα μούσμουλα ήταν ώριμα και αρκετά γλυκά
      Χαίρομαι που σου άρεσαν στην τάρτα μου!
      Πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  8. Καλέ τι ωραία τάρτα είναι αυτή;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπήτη κα Ελένη, ονομάζομαι Αγγελική Δούναβη και θέλω να σας ευχαριστήσω για τις υπέροχες και γευστικές συνταγές σας. Όσες έχω κάνει είχαν πολύ μεγάλη επιτυχία και μέχρι και ο σύζυγός μου τις δανείζετε όταν θέλει να μας φτιάξει κάτι νόστιμο. Ήθελα να σας ρωτήσω στη συνταγή σας με τα μούσμουλα, μπορεί να γίνει και με ροδάκινα και ενώ όλα τα υλικά είναι ίδια με του τσιζκέικ γιατί στη μία συνταγή μπαίνει αλεύρι ενώ στην άλλη όχι; Ευχαριστω πολύ σας καλημερίζω από την Αθήνα και να έχετε μια υπέροχη μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Συγχαρητήρια !!!! Υπέροχο γλυκό εποχής!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Η δοκιμή θα με πείσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή