Δευτέρα 2 Ιουλίου 2018

Γιαουρτόγλυκο Σιροπιαστό με Αμύγδαλα – Yogurt and Almond Pie with Syrup


Γιαουρτόγλυκο το ονόμαζε η μητέρα μου και όχι αμυγδαλόπιτα! Αφράτο, ζουμερό, πλούσιο σε αμυγδαλόψυχα ήταν το αγαπημένο μας!
Μας το έφτιαχνε κάθε Πάσχα, όταν οι ντόπιοι κτηνοτρόφοι μας χάριζαν πρόβιο γάλα κι εκείνη έπηζε ένα υπέροχο σπιτικό γιαούρτι! Αυτό το γιαούρτι χρησιμοποιούσε για την Παρασκευή του.

Αμύγδαλα πάντα υπήρχαν πολλά στο σπίτι μας, γιατί τότε αφθονούσαν οι αμυγδαλιές στην περιοχή μας. Ευδοκιμούσαν στις αυλές των σπιτιών, στους κήπους, στα χωράφια, φυτεμένες στα σύνορα.
Ακόμα θυμάμαι τον Παλιόπυργο, ένα μικρό λόφο πάνω από την πόλη, κάτασπρο από τις ανθισμένες αμυγδαλιές μέσα στο χειμώνα!





Τα Υλικά
(Για ένα ορθογώνιο ταψί 26x36 εκ.)

Για το Κέικ
150γραμ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
150γραμ. σιμιγδάλι χονδρό
200γραμ. αμύγδαλα ασπρισμένα και τριμμένα
4 αυγά βιολογικά
100γραμ. καστανή ζάχαρη (ή και λιγότερη)
1 κεσεδάκι γιαούρτι
150 ml ελαιόλαδο καλής ποιότητας

Για το Σιρόπι
2 φλιτζάνια ζάχαρη, καστανή ή λευκή
2 ½ φλιτζάνια νερό
1 κομμάτι φλοίδα λεμονιού

Για το ταψί
1 κ. σ. βούτυρο
1 κ. σ. σιμιγδάλι


Οδηγίες



Ετοιμάζουμε το ταψί: αλείφουμε παντού το ταψί με βούτυρο και το πασπαλίζουμε με σιμιγδάλι. Το γυρίζουμε ανάποδα, το χτυπάμε με την παλάμη μας για μα πέσει το επί πλέον σιμιγδάλι.











Μέσα σ΄ένα μπολ αναμειγνύουμε το αλεύρι, το σιμιγδάλι και τα τριμμένα αμύγδαλα.











Σπάζουμε και ρίχνουμε μέσα στον κάδο του μίξερ τα αυγά και τη ζάχαρη και τα χτυπάμε σε δυνατή ταχύτητα, μέχρι να γίνουν κρέμα.












Τότε προσθέτουμε σε ροή το ελαιόλαδο, συνεχίζοντας το χτύπημα.













Κατόπιν ρίχνουμε το γιαούρτι κουταλιά-κουταλιά.











Σταματάμε το χτύπημα και προσθέτουμε τμηματικά τα στερεά υλικά. Ανακατεύουμε με μία σπάτουλα, μέχρι να ενσωματωθούν τα υλικά.










Ρίχνουμε το μείγμα του κέικ μέσα το προετοιμασμένο ταψί και ισιώνουμε την επιφάνεια.










Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 170º C στον αέρα για 45 περίπου λεπτά, ανάλογα με το φούρνο, μέχρι να ροδίσει καλά η επιφάνεια του γλυκού και να απομακρυνθεί από τα τοιχώματα του ταψιού.









Όσο περιμένουμε να ψηθεί το γλυκό, βράζουμε το σιρόπι για δέκα λεπτά.








Όταν ψηθεί το γλυκό, το βγάζουμε από το φούρνο, το κόβουμε σε κομμάτια και το σιροπιάζουμε. Περιμένουμε μέχρι το γλυκό ν' απορροφήσει όλο το σιρόπι.




Το σερβίρουμε μόνο του ή, προαιρετικά, με παγωτό μαστίχα.


Καλή επιτυχία!

2 σχόλια:

  1. Καλημέρα Ελένη μου! Επανήλθα κι εγώ. Υπέροχο το γιαουρτογλυκό σου κι εγώ δεν έχω θέμα... και μόνο του μου αρέσει και με παγωτό μαστίχα!
    Την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, Κική μου! Κι εγώ αγαπώ πολύ τα αμύγδαλα και τα γλυκά που γίνονται με αυτά είναι τα αγαπημένα μου!

      Διαγραφή