Τρίτη 27 Αυγούστου 2013

Πέννες Καλοκαιρινές

Ένα πανεύκολο και νοστιμότατο πιάτο, πολύ καλοκαιρινό, με τα αρώματά του, που θα το αγαπήσουν όλοι! Γίνεται όσο θέλουμε πικάντικο και με το αλλαντικό της αρεσκείας μας, αρκεί να μην είναι πολύ λιπαρό.
Σ’ αυτή τη συνταγή χρησιμοποίησα χοιρινό ψαρονέφρι, «παστό», διατηρημένο μέσα σε λάδι, και μια υπέροχη πρόβια μυζήθρα, υλικά που έφερα από τις καλοκαιρινές μας διαδρομές στην Πελοπόννησο.
Προτίμησα αυτά τα υπέροχα Ελληνικά προϊόντα που πραγματικά απογείωσαν το πιάτο!





Τα Υλικά
(Για 5 μερίδες)

1 πακέτο πέννες
200γραμ. παστό χοιρινό, ψιλοκομμένο
2 μακριές, πράσινες πιπεριές, χωρίς τους σπόρους και χονδροκομμένες
1 μικρή καυτερή πιπεριά, χωρίς τους σπόρους
1 μεγάλο ξηρό κρεμμύδι, κομμένο πολύ λεπτά φετάκια
2 σκελίδες σκόρδο, λιωμένες στην πρέσα
4 ντομάτες ώριμες, ξεφλουδισμένες και τριμμένες σε χονδρό τρίφτη ή 1 κονσέρβα ντοματάκια κονκασέ
1 κουταλάκι πελτέ ντομάτας
1 φλιτζάνι τριμμένη μυζήθρα ή άλλο τυρί
½ φλιτζάνι ελαιόλαδο
5-6 φυλλαράκια βασιλικού
Αλάτι και αρκετό φρεσκοτριμμένο μαύρο πιπέρι




Οδηγίες





Σε μια κατσαρόλα ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο - κρατάμε δύο κουταλιές- και σοτάρουμε το κρεμμύδι και το σκόρδο, μέχρι να γυαλίσουν και να μοσχομυρίσουν.












Εν συνεχεία προσθέτουμε τις πιπεριές και το παστό και ανακατεύουμε για μερικά λεπτά. 










Κατόπιν προσθέτουμε πρώτα τον πελτέ, που τον ανακατεύουμε να καραμελώσει και μετά τις τριμμένες ντομάτες.
Αν χρειαστεί, ρίχνουμε μισό φλιτζάνι ζεστό νερό και αφήνουμε τη σάλτσα να βράσει πάνω σε μέτρια φωτιά, μέχρι να πήξει και να δέσει.



Εν τω μεταξύ, βράζουμε τις πέννες μέσα σε αρκετό αλατισμένο νερό, σύμφωνα με τις οδηγίες συσκευασίες και, όταν είναι έτοιμες, τις σουρώνουμε.
Λίγο πριν κατεβάσουμε τη σάλτσα από τη φωτιά ψιλοκόβουμε και προσθέτουμε τα φυλλαράκια του βασιλικού.
Βάζουμε πάλι τις στραγγισμένες πέννες μέσα στην κατσαρόλα, προσθέτουμε δύο κουταλιές ωμό λάδι, ½ φλιτζάνι μυζήθρα ή τυρί και ανακατεύουμε.
Σερβίρουμε τις πέννες ζεστές και στην κορυφή τους ρίχνουμε κουταλιές σάλτσας. 
Τρίβουμε πιπέρι, όσο θέλουμε, και πασπαλίζουμε με μυζήθρα.



Ανοίγουμε μία μπίρα ή ένα δροσερό ροζέ κρασί και τις απολαμβάνουμε!

13 σχόλια:

  1. Καλημέρα Ελένη!! Νοστιμότατο το πιάτο που μας σερβίρεις σήμερα!!!
    Γεια στα χέρια σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή σου μέρα, Κική μου!
      Ευχαριστώ για τα πάντοτε ευγενικά σου σχόλια!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  2. Μεγαλειώδης απλότητα ενός καλοκαιρινού φαγητού με τις καλοπροαίρετες,γευστικές ΄΄μηχανορραφίες΄΄των ελληνικών προϊόντων,την αρμονική συνεργασία μυρωδικών και την καθοριστική παρουσία της εύγευστης παραδοσιακής μυζήθρας.Μελτέμι γευστικής αύρας και απάνεμο λιμάνι ίσως της πιο νόστιμης ελληνικής εκδοχής ζυμαρικών.
    Ελένη μου,η επιμήκυνση του καλοκαιριού επιτυγχάνεται πλήρως με το πιάτο αυτό.Φιλόξενη αγκαλιά η κόκκινη σαλτσούλα του και προπομπός του γλυκού φθινόπωρου η διακριτική παρουσία του αλλαντικού.Απόλυτα πετυχημένος συνεταιρισμός υλικών και τέχνης της νοικοκυράς!
    Καλό φθινόπωρο Ελένη μου,αν μου επιτρέπεις!!!Φιλιά πολλά,πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς σε βρίσκω πάλι, καλή μου φίλη!

      Σ' ευχαριστώ πολύ που πάντα βρίσκεις χρόνο να περνάς από το blog μου, να με διαβάζεις και να σχολιάζεις τόσο εύστοχα, παραστατικά και ευγενικά! Το θεωρώ τύχη αγαθή!
      Μου έλειψες πολύ και με τιμά πάντα η επίσκεψή σου!

      Καλό φθινόπωρο και σ' εσένα, Φωτεινή μου, γλυκό και ήρεμο!
      Σου στέλνω όλη μου την αγάπη!

      Διαγραφή
  3. Έχω δοκιμάσει με Κρητικό απάκι!!
    Υπέροχο πιάτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι, μπορεί να αντικατασταθεί το παστό και με απάκι αλλά το απάκι μου φαίνεται περισσότερο σκληρό. Το παστό είναι μαλακό, ειδικά το ψαρονέφρι.

      Ευχαριστώ πολύ, Ξανθή μου!
      Καλή σου μέρα

      Διαγραφή
  4. Αλλο ένα υπέροχο φαγάκι μας σερβίρεις σήμερα Ελένη μου, σίγουρα το αλλαντικό που του πρόσθεσες απογείωσε την γεύση του!
    Φιλιά, καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι μόνο το αλλαντικό, Έλενά μου, αλλά και η μυζήθρα και τα δύο ήταν εξαιρετικά, έδεσαν και έδωσαν εξαιρετικό αποτέλεσμα! Μου άρεσε που χρησιμοποίησα ελληνικά υλικά!

      Καλή σου μέρα!
      Φιλάκια

      Διαγραφή
  5. Ε...θα το φτιαξω αφου ειμαι απο Πελοπονησο. Απο ποιο μερος πηρες αυτο το υπεροχο παστο ψαρονεφρι; Να το ψαξω αν ειναι. Εξαιρετικο πιατο και πολυ ομορφες φωτογραφιες Ελενη μου!!! Σε φιλω πολυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμάν πια αυτή η Πελοπόννησος! (ατειεύομαι!)
      Το παστό το αγοράσαμε από ένα μαγαζί στο δρόμο Τσακώνας-Κυπαρισσίας (Φάρμα Λυκαίου, ας του κάνω και διαφήμιση!), όπως ανεβαίνουμε από Ζαχάρω, πριν συναντήσουμε τη νέα Εθνική Καλαμάτας-Αθήνας. Περνάς εσύ από εκεί;

      Σ΄ευχαριστώ πολύ, Χρυσαυγή μου, για τα καλά σου λόγια
      Πολλά πολλά φιλάκια

      Διαγραφή
  6. Φανταστικό! Το παστό πρέπει να το απογειώνει το πιάτο! Τελικά αν δώσεις τη σωστή σημασία στα υλικά μπορείς να φτιάξεις τα καλύτερα φαγάκια! Καλό απόγευμα: :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υπέροχος συνδυασμός Ελενάκι μου και καταπληκτική η πρότασή σου για την μακαρονάδα που έχει την στάμπα ελληνικής παραδοσιακής συνταγής με γνήσια τοπικά προιόντα..καλή συνέχεια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή